Investeringstråden [Kryptovalutor]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Off topic, men vet nån var man kan köpa bitcoin och eth m.fl. poletter?

Alltså inte själva kryptovalutan utan "mynten" man ser på alla bilder om bitcoin mm.

Kan ju vara kul att samla på några olika såna tänkte jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av SAFA:

Off topic, men vet nån var man kan köpa bitcoin och eth m.fl. poletter?

Alltså inte själva kryptovalutan utan "mynten" man ser på alla bilder om bitcoin mm.

Kan ju vara kul att samla på några olika såna tänkte jag.

Wish har mängder av olika mynt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Stisse:

Ok, jag har sätt flera medier skriva om senaste raset och att det skulle vara kopplat till goldman sachs.

http://www.gp.se/ekonomi/goldman-ratar-kryptovalutor-1.808744... (kan förövrigt inte stava till Ethereum eller coinmarketcap)
https://www.di.se/nyheter/bitcoin-faller-pa-goldman-sachs-upp...

Inget av detta stämmer.

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-06/goldman-cfo-says-re...
Ännu ett löjligt försök av medier att sprida FUD.

Kollar man på chartsen så ser man att vi gjorde ett försök att bryta den trendline som har byggts upp i flera månader på omkring 7400 dollar. Kollar man nu både på 1h och 4h så är RSI extremt översålt. Min GISSNING, är att vi kommer se bitcoin svinga upp rejält närmsta timmarna/dagen.
https://i.imgur.com/keAMul0.png

En fråga är lite osäker på hur man läser av chartsen när man drar som i ditt fall röda sträcket ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av forcevision:

Wish har mängder av olika mynt.

Ja titta!
Tackar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av forcevision:

En fråga är lite osäker på hur man läser av chartsen när man drar som i ditt fall röda sträcket ?

Det är en enkel trendline från tidigare toppnoteringar. Skulle priset gå över den linjen och hålla sig där så är den bruten och de brukar indikera på stor köpkraft och prisuppgång. Enkelt förklarat.

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Stisse:

Det är en enkel trendline från tidigare toppnoteringar. Skulle priset gå över den linjen och hålla sig där så är den bruten och de brukar indikera på stor köpkraft och prisuppgång. Enkelt förklarat.

Ok, jag trodde att dom röda candellight var när folk säljer men såg att det är när folk köper eller har jag fel ? Den gröna måste då vara när folk säljer eller ?

Finns det någon börs där det är gratis fee när man tradar ?

Jag tradar lite just nu på binance, dom har ett stort utbud av krypto tycker jag det verksam som. Men skulle ni rekommendera en annan börs sida ? Tittat lite på cex.io dom har inte så många krypto men är det gratis fee på tradning där ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

@forcevision: Nja du har faktiskt rätt, typ En röd candel är bara en indikator på att priset gick ner ifrån föregående candle och en grön att priset gick upp från förgående candle. I min slarviga chart så har jag dragit en linje från gammal support, innan priset föll och sedan dragit den jämns med toppnoteringar ner till nuvarande support på 5,8k-5,9k. Då får man fram en trend som priset oftast förhåller sig till. I detta fall i en bearmarket.

Jag tradear nästan uteslutande på binance eller bittrex. Binance är bra om du inte vill betala höga fees om du använder deras BNB token. Men en liten fee kommer du alltid få betala tills den dagen vi ser en DEX (distributed exchange).

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Stisse:

@forcevision: Nja du har faktiskt rätt, typ En röd candel är bara en indikator på att priset gick ner ifrån föregående candle och en grön att priset gick upp från förgående candle. I min slarviga chart så har jag dragit en linje från gammal support, innan priset föll och sedan dragit den jämns med toppnoteringar ner till nuvarande support på 5,8k-5,9k. Då får man fram en trend som priset oftast förhåller sig till. I detta fall i en bearmarket.

Jag tradear nästan uteslutande på binance eller bittrex. Binance är bra om du inte vill betala höga fees om du använder deras BNB token. Men en liten fee kommer du alltid få betala tills den dagen vi ser en DEX (distributed exchange).

Mmm... bra att jag fattat lite Skulle vilja lära mig mer om hur man ser trender jag vet att man kan dra linjer m.m i binance trade view tror jag det heter. Men förstår inte det du skrev ovan i din slarviga chart ?

En fråga till vad menar du med BNB? Sett att det står BNB när man loggar in på Binance.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Kryptovalutorna har nu tappat 80% i värde under året, fallet är större än under dot.com bubblan enligt bloomberg. Hur ställer sig investerarna i denna tråden till det? Tror ni som investerat på en rejäl värdeökning igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Coenic: Jag köpte min första crypto nu i våras med planen att sälja om 2-3 år.
När jag köpte pekade alla grafer nedåt och sedan dess har dom fortsatt peka nedåt.
Kortsiktigt blir man inte rik på crypto, hade man köpt en bitcoin för ett år sen för 3000 USD hade den dubblat i värde om du sålt den idag

Define R4\Corsair 16GB\Zotac 1080ti AMP!\Win7\MSI P67\
i7 2600K 4.7 Ghz\CM Seidon 120M+2x Cougar Vortex CF-V12HP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Coenic:

Kryptovalutorna har nu tappat 80% i värde under året, fallet är större än under dot.com bubblan enligt bloomberg. Hur ställer sig investerarna i denna tråden till det? Tror ni som investerat på en rejäl värdeökning igen?

Bitcoin är väldigt stabilt men det är ett riktigt blodbad inom vissa altcoins.
Jag är nöjd över att för länge sedan sålt mina ethereum.

Jag tror en värdeökning är möjlig men man måste hitta någon dum nog att investera bara vilket man lätt gör när krypto får en stor värdeökning på kort tid.

Adblocker,MCbookPro,intel 3,8mhz,512gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av forcevision:

Mmm... bra att jag fattat lite Skulle vilja lära mig mer om hur man ser trender jag vet att man kan dra linjer m.m i binance trade view tror jag det heter. Men förstår inte det du skrev ovan i din slarviga chart ?

En fråga till vad menar du med BNB? Sett att det står BNB när man loggar in på Binance.

Skulle tipsa om att kolla videos på Youtube eller följa cryptotradertv på Twitch. De ger mycket tips där.

Bnb är binance token. Den är kopplad som ett pair till alla valutor på binance. Mycket mindre fee än btc/USD samt att bnb är som binance egna aktie så tror man att binance kommer gå bra så kommer antagligen bnb gå bra också. Plus att de bränner några miljoner tokens varje kvartal om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Är det bara jag som tycker att man gör oftare vinst på sin krypto om man tradar med bitcoin än andra alt coins ?