Bogsera bil med körförbud till ny ägare

Permalänk
Avstängd

Bogsera bil med körförbud till ny ägare

Såattehh jag vet att om man inte får köra bilen får man inte heller bogsera den ... om inte på väg till verkstad eller besiktning. Hur är det med en ny ägare som har verkstad?

Permalänk
Medlem

Då får du köra den du kör ju till en verkstad .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Såattehh jag vet att om man inte får köra bilen får man inte heller bogsera den ... om inte på väg till verkstad eller besiktning. Hur är det med en ny ägare som har verkstad?

Har den nya ägaren verkstad antar jag att personen kommer att fixa bilen till det skicket att den klarar en besiktning. Annars går det kanske att ringa 11414 och rådfråga?

Permalänk
Medlem

Låt nya ägaren ta det huvudbryt och sälj den som den är, på plats. Men om han inte är certifierad från bilprovningen så nej. Får använda en biltrailer i såna fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Låt nya ägaren ta det huvudbryt och sälj den som den är, på plats. Men om han inte är certifierad från bilprovningen så nej. Får använda en biltrailer i såna fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah misstänkte nästan något dylikt. Alternativet är att han kör den och även om bilen då står på honom känns det la sådär att släppa iväg honom.

Permalänk
Medlem

Finns väll inga poliser i Sverige, om man inte bor i någon storstad?
Plus hur många poliser skulle ifrågasätta en bogserad bil efter alla konstens regler?

Permalänk

Sen när började pitebor bekymra sig över vad man får och inte får?
Under mina 3 år i Öjebyn så var det mer eller laglöst.
Snöskotrar och skoterspår överallt. Crosshojar och hopp i gamla grusgropen Grönan.
För att inte tala om hur det såg ut när man kom utåt små byarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Finns väll inga poliser i Sverige, om man inte bor i någon storstad?

Location: Piteå, kan inte bli mer storstad.

Skrivet av Grimreaper:

Sen när började pitebor bekymra sig över vad man får och inte får?
Under mina 3 år i Öjebyn så var det mer eller laglöst.
Snöskotrar och skoterspår överallt. Crosshojar och hopp i gamla grusgropen Grönan.
För att inte tala om hur det såg ut när man kom utåt små byarna.

Jao, men ändå. Vill gärna vara laglig, och jag ser faktiskt poliser lite nu och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Location: Piteå, kan inte bli mer storstad.

Jao, men ändå. Vill gärna vara laglig, och jag ser faktiskt poliser lite nu och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är god och det applåderar vi för.