Designa SweClockers musmatta – vinn bärbar värstingdator från MSI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

mina bidrag till tävlingen

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Snyggt! Jag tror dock att denna kommer bli klurig att trycka pga. gradienterna. Det är svårt att få till exakta färgtoner på svart tyg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Dimestam:

Snyggt! Jag tror dock att denna kommer bli klurig att trycka pga. gradienterna. Det är svårt att få till exakta färgtoner på svart tyg.

står dessutom i tävlingsdetaljerna

"Ta hänsyn till att motivet ska tryckas på svart tyg. Håll hög kontrast och undvik tonade färgövergångar (gradienter)."

Men ja, annars riktigt snyggt! kanske funkar!

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Dimestam:

Skrivet av Zariel:

står dessutom i tävlingsdetaljerna

"Ta hänsyn till att motivet ska tryckas på svart tyg. Håll hög kontrast och undvik tonade färgövergångar (gradienter)."

Men ja, annars riktigt snyggt! kanske funkar!

det är ingen gradient på de här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Jul 2007

@rammaj: Najs, jag är inne på samma linje, kör bevels med "fusk" gradienter, dvs inga semitransparenta pixlar utan få gråskalor och mellanrum istället. Kan bli svårt att trycka det också beroende på hur exakt deras tryck är, och om det är digital eller screentryck. I värsta fall så blir det ingen men nåja...då har man gjort något i alla fall =).

lycka till!

/Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scandinavium
Registrerad
Sep 2002

Jäkligt snygg!

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Är det CMYK eller RGB som gäller?

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av phreec:

Kör RGB för enkelhetens skull.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Visade sig att jag fullständigt förträngt hur Illustrator fungerar. Nåja. Jag föredrar en minimalistisk design och vill slå ett slag för en helt svart musmatta. I andra hand en diskret design i stuk med min nuvarande steelseries. Ber om ursäkt för typsnitt då Sweclockers kostar alldeles för mycket för den här typen av tävling.

/ Stefan Nilsson | Skriver om foto på omDigitalkameror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

@Sebastian V: Snygg; dock tror jag du hade kunnat skippa den långa texten där helt och hållet Så hade den blivit mer clean.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

@Zariel låter intressant, hoppas det funkar, tack, och lycka till dig med!

Jag hade några misstag som jag har fixat nu i min senaste version, färgerna är symmetriska nu och jag la svart färg bakom SC loggan så att det syns bättre.
Tar ytligare titt på den och gör små fixar och ändringar för att förhoppningsvis få den att se bättre ut innan jag skickar in sista versionen utav den.
Inspirationen för detta är givetvis RGB tangentbordet i MSI GS65 Stealth.
Tänkte få lite feedback, tycker ni att en vit "outer line" skulle passa bättre än den färgade jag har nu på kanterna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

????

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Kul tävling, ska försöka grubbla på en design någon kväll jag har tråkigt men jag tvivlar på att jag kommer på något bättre än de som redan postats, speciellt eftersom jag är en sådan som gärna väljer en helt svart musmatta. "less is more"

Riktigt snygg. Hade nästan kunnat köpa den själv om den erbjöds utan "sweclockers.com" För mig räcker det med färgerna för att de ska förknippas med sweclockers, om man nu vill att den ska förknippas med det.

Skrivet av rammaj:

@Zariel låter intressant, hoppas det funkar, tack, och lycka till dig med!

Jag hade några misstag som jag har fixat nu i min senaste version, färgerna är symmetriska nu och jag la svart färg bakom SC loggan så att det syns bättre.
Tar ytligare titt på den och gör små fixar och ändringar för att förhoppningsvis få den att se bättre ut innan jag skickar in sista versionen utav den.
Inspirationen för detta är givetvis RGB tangentbordet i MSI GS65 Stealth.
Tänkte få lite feedback, tycker ni att en vit "outer line" skulle passa bättre än den färgade jag har nu på kanterna?
https://i.gyazo.com/0b94bcbe8ba34796c6e588841cbf54bc.png

Snygg, hade garanterat köpt den när jag var lite yngre, nu är det för mycket bling-bling för min smak. Angående outlinern funderar jag på om det inte är snyggast med att helt strunta i den, d.v.s. att ha den svart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av phreec:

När saker ska tryckas så ska det göras i CMYK.

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910+c920+c922 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av TheWolfbane:

När saker ska tryckas så ska det göras i CMYK.

Fast nu har dom redan svarat att man ska ta det i RGB 🙃

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2002

Nattvarden.

Dimestam i mitten med alla sina sla... "anställda" runt sig.

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Macatonia:

Är det bara jag som avskyr sådana här tävlingar där sweclockers inte har några krav på sig att vinnaren inte ska vara någon anställds svåger?

Samt gratisarbetet från medlemmarna motsvarar säkert runt 200,000kr ifall en vettig timlön hade blivit betald till de grafiker som postar bidrag.

Tar "grafiker" 200 000kr för att designa en musmatta har jag ingen som helst sympati för att de går arbetslösa på grund av tävlingar som denna.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

Fick lite inspiration av Sweclockers hexagonformade ljudabsorbent från "nya" studion

Banana for scale!

http://oscar-frisk.com/ | i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB DRAM, x64-based Windows 7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Många fina bidrag redan! Personligen gillar jag dem som har loggan nere i ena hörnet och mönster över resten av ytan, som flera har gjort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2001

@RaZman:

Räkna på antal timmar som medlemmarna i forumet lägger ned på detta "projekt". Sen ta det * 1000kr timman vilket är rimligt inom den världen. Tror nog att det du kommer få fram är säkert att många fler än 200 medlemstimmar har används.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

@Cr381v3:
Snyggt !
Får man fråga vilket program du renderar 3D i ?
Är själv sugen på att börja men tröskeln känns så hög och priserna på programmen.
Blender är iof gratis men tycker UI:t är så annorlunda/knepigt jämfört med andra program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

@Myllerman: Tjena, o tack! Maya 2018 använder jag för modellering och rendering (Arnold Renderer), Photoshop CC för texturering. Photoshop är inte helt optimalt för att jobba i vektorformat men det går, tar lite längre tid bara. Jag är spelutvecklare i botten så då är det PS som gäller Tror det finns en "lite" version av Maya för basic stuff som räcker gott o långt. Kan rekommendera dig att lära dig Maya om spel är din grej. Annars 3DS Max är ju också ett kraftfullt och vanligt program. Båda av Autodesk så mja.. Annars finns ju Modo också, 3d modellerarnas motsvarighet till Linux XD

http://oscar-frisk.com/ | i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB DRAM, x64-based Windows 7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

3

Skrivet av ducedo:

Visade sig att jag fullständigt förträngt hur Illustrator fungerar. Nåja. Jag föredrar en minimalistisk design och vill slå ett slag för en helt svart musmatta. I andra hand en diskret design i stuk med min nuvarande steelseries. Ber om ursäkt för typsnitt då Sweclockers kostar alldeles för mycket för den här typen av tävling.

https://i.imgur.com/Irtdltm.png

https://i.imgur.com/Mtw8Ipk.png

https://i.imgur.com/7XjW5aV.png

Trean var grym !! 😂👍🏼

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Macatonia:

Är det bara jag som avskyr sådana här tävlingar där sweclockers inte har några krav på sig att vinnaren inte ska vara någon anställds svåger?

Samt gratisarbetet från medlemmarna motsvarar säkert runt 200,000kr ifall en vettig timlön hade blivit betald till de grafiker som postar bidrag.

De som som har en bakgrund / utbildning inom grafiskdesign och formgivning och varit med och skickat in bidrag har säkert gjort det på sitt nuvarande jobb, så rent tekniskt betalar flera olika arbetsgivare...

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

@Cr381v3:
Tack för infon, får fundera om 3D är min grej.
Det som talar emot det är att jag har väldigt kasst tålamod vilket inte är så bra om man ska modellera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Cr381v3:

Mycket snygg! gillar mönstret skarpt!
däremot gillar jag inte att hexagonerna som ligger så nära sweclockers är så skarpa. De ser ut att vara en del av sweclockers logon, men det är kanske meningen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2012

@Zariel: Tack, ja precis, lite så var tanken, att de liksom ska sitta ihop mer eller mindre med loggan på nåt vis. Förslag på förbättring? Man kan ju skicka in fler bidrag liksom hihi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Bidrag - "Modermodemet"

Mitt bidrag! Väldigt kul det här

Inspirerat av nya muggen från Sweclockers-butiken fick jag idén att skapa hur jag tror att "modermodemet" som driver Sweclockers.com kan se ut.

Musmattan

Mockup

Länk till fullt bidrag med alternativa bakgrunder och förstoringar (för stor fil för att länka direkt i inlägget)
https://pli.io/22GeYT.png
(pli.io pga. bättre uppladdningskvalité än IMGUR)

Mycket bra bidrag från samtliga hittills. Blir spännande att se vem som tar hem priset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

@Roenlond: OMG, Älskar det! bara tuchen med Modermodemet i hårdisken osv. Sitter och ler stort. Sjukt bra! även om den inte hade varit självklara valet för mig så gör det den sjukt "personlig" till swec och därför tycker jag den är amazing. Finns fler bra designer i tråden. Lycka till!