Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Medlem

Har lirat rätt mycket PUBG och kan säga att det skönt med ett spel som flyter på smärtfritt. Dock är det väldigt "fast-paced". Loota så fort du kan och fightas direkt. Känns lite som minsta kartan i PUBG delat på två
Som sagt, otroligt bra flyt. Skön känsla när man skjuter och rör sig.
Gillar dock inte allt det "övernaturliga" som att ta massa boosters/hjälpmedel så att du kan se mates genom väggar mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Får fortfarande inte spelet att starta. Blizzard vägrar supportera eftersom de säger att det inte är fel på deras klient...
Finns massor med trådar om att folk på pc inte får igång spelet
har provata att stänga av alla icke-MS-tjänster och startat som admin. Installerat om bnet och spelet - fungerar inte. Ingen vänlig själv som har några andra tips?

En igår lyckades lösa det genom att installera om det, inte på C disken och sedan först ansluta till USA servrarna, sedan byta till EU, tydligen ladda den ner något när han var inne på USA servrarna som aldrig kom upp på EU servrarna.

Skrivet av molliz:

Jahapp där får man för att man är dumsnål ibland. Beställde spelet via spelgiganten.se som fått bra omdömen via prisjakt där kunder fått koder på 30 sek. Nu 2h efter köpt så syns inte en enda kod...

Någon som har erfarenhet av detta företag?

Svårt att säga, det är bara runt 50-60 reviews, företaget ligger i utlandet och följer inte Svensk lag om att ha organisationsnummer m.m. lättillgängligt på sidan vilket ofta är ett dåligt tecken. Men det kan vara en lite verksamhet och den kanske gör allt för hand, svårt att säga.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Får fortfarande inte spelet att starta. Blizzard vägrar supportera eftersom de säger att det inte är fel på deras klient...
Finns massor med trådar om att folk på pc inte får igång spelet
har provata att stänga av alla icke-MS-tjänster och startat som admin. Installerat om bnet och spelet - fungerar inte. Ingen vänlig själv som har några andra tips?

Har du WindowsUpdate processen avslagen? kan bli problem vid inst./upd. av spel,
Något jag skrev på engelska, orkar inte översätta men postar det då det kan vara av värde,

Citat:

First,
Only applies to those that have Windows-update process turned off.
Also on own risk!

Some of the external Microsoft packages does not get installed unless that process is running, it does not cause any install error and verify game-files do pass!

The only way to see it is to actually look at installed packages.

Many of us have that windows process turned off to avoid updates we do not want, and to do the update when we want to do it.

The "_CommonRedist" folder for the specific game do contain the extra packages for the Steam-games and can be installed more than once, some packages do not need the Microsoft connection to actually install, but some do!

Figured this out the hard way spending many hours on the kids computer with Farcry 5 not running, some Microsoft packages/updates where simply not installed due to me having the Windows update process off and no warnings during install or file verification.

Så externa distributioner från microsoft används förstås vid installationer inte bara från Steam.
Kan kanske vara något i sammanhanget.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

En igår lyckades lösa det genom att installera om det, inte på C disken och sedan först ansluta till USA servrarna, sedan byta till EU, tydligen ladda den ner något när han var inne på USA servrarna som aldrig kom upp på EU servrarna.

Svårt att säga, det är bara runt 50-60 reviews, företaget ligger i utlandet och följer inte Svensk lag om att ha organisationsnummer m.m. lättillgängligt på sidan vilket ofta är ett dåligt tecken. Men det kan vara en lite verksamhet och den kanske gör allt för hand, svårt att säga.

Koden kom efter ett par timmar

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Apropå "nyckel siter",
Glöm inte att kolla att koden du köper är för rätt region eller som ibland är global.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Måste säga att detta varit ett väldigt smärtfritt släpp. Förladdning av spelfiler, spelet är riktigt snyggt, flyter på bra, inga server-avbrott. =D

Tala för dig själv :). Här sitter man med random krasher som i princip gör det ospelbart. Informationen till community är inte direkt toppen heller.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Största problemet verket ju vara att connecta med vänner.
Man ska in och böka med NAT inställningar och portforwarding, som iaf inte funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Hur är blackout i jämförelse med pubg? Fördelar/nackdelar? Någon som orkar förklara lite snabbt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hur är blackout i jämförelse med pubg? Fördelar/nackdelar? Någon som orkar förklara lite snabbt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det här är ju bara mina högst personliga åsikter, men jag tycker att Blackout är betydligt rörigare. Det är ett högre tempo, pytteliten karta och COD-stuk på vapenhantering. Jag tycker att inventeringssystemet är rörigt och svårt att få en överblick över, och jag känner inte att jag har ro att kolla vad alla saker gör, och eftersom det går att hitta items från alla(?) spel ur Black Ops serien, så finns det en hel del. Jag tycker inte spelet är speciellt snyggt, men trots detta så känns det krävande. Jag har betydligt lägre fps i blackout än i PUBG. Däremot flyter Blackout faktiskt på väldigt bra sin lägre fps till trots, och det är ju fint. Just nu känns Blackout som ett blekt "meh" från min sida och PUBG har gått varmare i helgen trots fredagens BO-release. Ska dock säga att jag kände såhär även i betan, men valde att köpa ändå för att få lite variation från PUBG, och jag tror det finns potential.

Den vanliga multiplayer-delen i spelet känns väl ungefär som cod brukar. Snabbt, intensivt och roligt men samtidigt frustrerande spawnsystem (som vanligt i cod), granatkastare (som vanligt i cod) och sittkissare i hörnen (som vanligt i cod). Vi får se.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet är mycket bättre än vad jag förväntade mig.

Blev även påmind om hur underbart det är att dominera små uppkäftiga CoD-barn igår. Hade en lobby med någon svordomsmaskin som lade små "sårande" kommentarer varje gång jag plockade honom (AR vs Sniper). Han dödade mig fler gånger dock, så man var ju redigt sugen på revansch.

Banan efter (Slums, en favorit från BO2) så krossade jag honom något fruktansvärt. Dödade honom 10-15 gånger och han lyckades nog ta mig en eller två. Han var så jävla sur och jag satt och skrattade och njöt när matchen var slut (totalt hade jag 30-5, så det var en rätt bra runda överlag).

Det är ju det allt handlar om, att få ge små cancerspelare rejält med smisk

Klimax kom när han lämnade lobbyn efter den matchen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Första CoD jag har köpt på över 10 år, och måste säga att jag gillar det. Får dock krasher hela tiden. Ibland kan man spela i någon timme sen fryser spelet fast helt plötsligt. Ibland fryser det fast när det laddas för första gången.

Permalänk
Avstängd

Helt klart värt pengarna, samma här mitt första CoD på 10 år, var aldrig någon inbiten PUBG eller Fortnite spelare, men det här var riktigt roligt och starkt beroendeframkallande, är ingen stjärna på spelet direkt, varje kill man får känns dock som en stor vinst.

Har vunnit en match totalt över helgen, men ack så kul ändå.

Spelet är bra optimerat för PC, till skillnad mot tex PUBG så flyter det här bara på, vapnen är mycket intressantare här än PUBG, kartorna är mycket bättre designade etc. Spelet känns slipat.

Blackout Quads är helt klart roligast såhär långt, om någon vill teama upp för Quads så adda Vimes#1494

Betyg 4/5

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat spelet i 3 dagar (exklusive Beta). Över lag är jag väldigt nöjd. Ett roligt och högst varierande spel där det inte råder brist på variation på något sätt.

Det finns en del barnsjukdomar i form av bland annat buggar och krascher.

Blackout - Jag är imponerad över hur bra det flyter och den FPS jag får ut jämfört med PUBG. Eldstriderna och vapenhanteringen känns responsiv och kvick. Likaså rörelserna då man klättrar över murar, hinder eller upp på tak etc. Lootsystemet och "inventory management" kändes udda i början, men den fungerar på ett annat sätt än i t.ex. PUBG. När jag väl vant mig kändes den helt ok. Detta är alltså på PC. På konsol vet jag ej, men den är inte samma där.

Multiplayer - Jag gillar nästan alla kartorna väldigt mycket. De är lagom i storlek, inte för små så att allting blir helt slumpartat, men inte heller för stora så att någon ligger och campar i ett hörn. Samtidigt tvingas du inte spela enbart närstrid om du inte vill. Om du vill spela mer defensivt och skjuta från lite längre håll så går det också bra, utan att din score blir lidande. Färgsättningen och utformningen av banorna gör att andra spelare är lätta att urskilja.

Minus: Vissa kartor, t.ex Morocco, är för komplex, med för många tvärgående gångar och våningar vilket gör att du i princip när som helst kan bli skjuten i ryggen, beroende på hur fienden spawnar. Kanske de kan slipa på spawnpunkterna där.

Minus: En del buggar och krascher. Mer än jag räknat med.

Plus för att några klassiska kartor är tillbaka!
Plus för de många inställningsalternativ som finns.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har problem med att connecta med vänner?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ingen annan som har problem med att connecta med vänner?

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland är det olika server lists eller liknande men en snabb omstart brukar lösa det eller ett hopp till US servrarna och tillbaka men inga problem annars.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har spelat lite mer och håller fortfarande fast vid att det är ett välproducerat spel.

Det är dock ganska enkelt att bli åksjuk av spelet, finns flera trådar om det på nätet. I mitt fall hjälpte det en aning att ändra FOV från 90 till 110.

Jag köpte COD huvudsakligen för Blackout mode, har tröttnat på buggigt PUBG. Skulle dock säga att COD är mycket närmare Fortnite än PUBG, Spelet har ett väldigt mycket högre tempo och det känns mycket mer arkad. Känslan att smyga runt i hus och liknande är så gott som obefintlig i COD medan det är en väldigt stor del av PUBG. Vad man föredrar är såklart individuellt.

En stor fördel med COD är att man faktiskt träffar där man siktar, där är PUBG helt tappat!

Min förhoppning är att det kommer en AAA titel som siktar lika mycket på realism som PUBG men som faktiskt får till ett buggfritt spel där centrala delar faktiskt fungerar. Även om Battlefield troligen blir mer realistiskt som COD så tror jag inte de siktar på den nivå som PUBG har.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Har spelat lite mer och håller fortfarande fast vid att det är ett välproducerat spel.

Det är dock ganska enkelt att bli åksjuk av spelet, finns flera trådar om det på nätet. I mitt fall hjälpte det en aning att ändra FOV från 90 till 110.

Jag köpte COD huvudsakligen för Blackout mode, har tröttnat på buggigt PUBG. Skulle dock säga att COD är mycket närmare Fortnite än PUBG, Spelet har ett väldigt mycket högre tempo och det känns mycket mer arkad. Känslan att smyga runt i hus och liknande är så gott som obefintlig i COD medan det är en väldigt stor del av PUBG. Vad man föredrar är såklart individuellt.

En stor fördel med COD är att man faktiskt träffar där man siktar, där är PUBG helt tappat!

Min förhoppning är att det kommer en AAA titel som siktar lika mycket på realism som PUBG men som faktiskt får till ett buggfritt spel där centrala delar faktiskt fungerar. Även om Battlefield troligen blir mer realistiskt som COD så tror jag inte de siktar på den nivå som PUBG har.

Har sneglat lite på BO4, men avvaktat. Gillar PUBG väldigt mycket då det känns "realistiskt" och har ett lugnare tempo. Sedan bör inte huvudet wobbla så när man springer. Nacken på en människa är som en naturlig gimball och ska inte svaja sådär när man springer...

"mästaren" själv på onormalt stilla huvud vid full sprint:
https://www.youtube.com/watch?v=k9VqsAeMGUI

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

660 pix på Battle.net

Webhallen och Inet hade det för runt en röding, men var osäker på om de hade instant delivery så jag körde b.net.

Någon som har koll på om Webhallen och Inet har instant delivery på spelnycklar?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har sneglat lite på BO4, men avvaktat. Gillar PUBG väldigt mycket då det känns "realistiskt" och har ett lugnare tempo. Sedan bör inte huvudet wobbla så när man springer. Nacken på en människa är som en naturlig gimball och ska inte svaja sådär när man springer...

"mästaren" själv på onormalt stilla huvud vid full sprint:
https://www.youtube.com/watch?v=k9VqsAeMGUI

Efter att ha tittat på BF5 så ser det ut som att de bygger vidare på det stuket de kört med innan, även inom battle royale läget. Även om BF serien är mer realistisk än COD så är det fortfarande ganska långt till PUBG.

Det som kan förändra läget är om BR läget har extremt stora kartor så som i PUBG. Det betyder såfall att striderna blir mer utspridda och hastigheten dras ner.

Det ska släppas i slutat av nästa månad så vi får se vad de hittar på med.

Förövrigt är det ganska bedrövligt att Pubg inte lyckats få de mest grundläggande delarna på plats. Det har trotts allt haft ganska lång tid på sig. Framförallt så fungerar vapensystemet riktigt dåligt, man träffar sällan där man siktar och kill kam är det ännu mer off på.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Spelar gärna Blackout med folk , skicka PM så kan jag lägga till er. Har några vinster är väll en ganska bra spelare iaf även fast det är mitt första COD. Lirat mkt bf4 så aimen hänger ju med lite iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

660 pix på Battle.net

Webhallen och Inet hade det för runt en röding, men var osäker på om de hade instant delivery så jag körde b.net.

Någon som har koll på om Webhallen och Inet har instant delivery på spelnycklar?

Köpte BO4 på Inet, där fick man sig spelfodralet med koden innuti skickat med paket. Så svaret på BO4 är nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Tänkte köra en hel del idag, hojta om ni har lust att teama upp!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@Beatnutz: jag e på idag med.
Adda mig xerat#2806

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Tänkte köra en hel del idag, hojta om ni har lust att teama upp!

Skrivet av Sefi:

@Beatnutz: jag e på idag med.
Adda mig xerat#2806

Addar dig sen Sefi

Vad heter du på battlenet Beat?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

@molliz: MacSurfy

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Fler som har 100% cpu usage? Har en i7 9700k på 5ghz. När ni kollar cpu usage så måste ni även vara i spelet, ni kan inte tabba ner och kolla aktivitetshanteraren då usage går ner när man är urtabbad.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Någon mer som upplever problem med texturer, shaders och sega laddningar? Texturer som ikoner och liknande blinkar svart konstant för mig. Shaders laddar sjukt segt och renderas konstigt, typ svarta karaktärer i början och ibland kolsvart map, ser typ bara partiklar. Typ alla ikoner, alltså scorestreaks eller vapen och sånt i klassen, laddar med en kub i 100 år.

Har ett GTX 960, det ska väl palla detta på lägsta inställningar i 1080p? VRAM usage ligger på ca 1800MB av ca 2000MB.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Produktiv morgon! Både Ruin och Seraph operators upplåsta, nu är det bara de andra damerna och herrarna från drops/supply crates.

Permalänk
Avstängd

Hej det var nån stor patch för Blackout nyss eller? nån dag sen? någon som kan sammanfatta ändringarna/nyheterna?

Permalänk
Medlem