Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Niiice. Vad är det där för special version.Raw.H1?
Har dom snackar om några uppdateringar/ändringar av chassit på slack ?

Skickades från m.sweclockers.com

Inget snack om ändringar eller uppdateringar än om chassit. Tror inte det kommer förrän senare.

Det som har frågats om mest är när tempered glass sidepanels och andra tillbehör ska komma.

De har ju haft flera planer på olika tillbehör till chassit och andra samarbeten med företag för att få ihop like Louqe produkter som ska fungera bra ihop med SFF chassit och byggen.

Även reservoar/pump kombination ihop med @Faqqan etc har det snackats om men allt sådant tror jag kommer nu efter chassit har levererats. Dessutom ska de väl få ut batch nr 2 också innan Jul eller i alla fall Q1 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Idag kom det lite bättre bilder från Patrik.

https://www.dropbox.com/sh/p0gozz8pk7o5cgw/AACxxPnDndcaoAhl40...

Här får man rätt ljus och bättre uppfattning av Pangea och även Limestone

Den gröna (antar det är limestone, nej vänta den hette Pangea ser riktigt fin ut). Frågan är vad färgkoden är.

Sen en sak jag vill klaga på är användandet av slack, som om jag inte missförstår behöver vara medlem i. Varför inte använda t.ex twitter för uppdateringar och ha slack som officiellt subforum? Twitter är ju gjord för snabba meddelande och du behöver inget konto för se inläggen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Dom skickas till Göteborg och ompaketeras där direkt ut till alla kunder i EU.

Ska tydligen gå via flyg så lär landa på Arlanda Sthlm först och sedan ner till Göteborg.

Trodde dom skulle gå via båt och hamna i Göteborgs hamn men tydligen inte.

Minns också nånting om att de skulle flygas. Vet inte varför en del pratar om båtfrakt på Slack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den gröna (antar det är limestone, nej vänta den hette Pangea ser riktigt fin ut). Frågan är vad färgkoden är.

Sen en sak jag vill klaga på är användandet av slack, som om jag inte missförstår behöver vara medlem i. Varför inte använda t.ex twitter för uppdateringar och ha slack som officiellt subforum? Twitter är ju gjord för snabba meddelande och du behöver inget konto för se inläggen.

Trodde Pangea skulle vara lite mörkare i sin grönhet, typ jägarbyxor eller något. Men ser ut att bli bra ändå!

Hållere med dig gällande Twitter och Slack.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den gröna (antar det är limestone, nej vänta den hette Pangea ser riktigt fin ut). Frågan är vad färgkoden är.

Sen en sak jag vill klaga på är användandet av slack, som om jag inte missförstår behöver vara medlem i. Varför inte använda t.ex twitter för uppdateringar och ha slack som officiellt subforum? Twitter är ju gjord för snabba meddelande och du behöver inget konto för se inläggen.

Därför där kan dom ha ordentliga konversationer. Dela bilder. Mycket bra val i min mening. Tror inte ens man behöver konto bara deras lösenord för att få access.

Hade varit kaos på Twitter av många anledningar.

Och för oss som inte var med i Kickstartern kan man inte riktigt klaga på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av NaturMackan:

Minns också nånting om att de skulle flygas. Vet inte varför en del pratar om båtfrakt på Slack.

Dem chassin som ska till Amerika ska skickas med båt medan resten skickas med flyg. Undrar om det tar mindre än 3 veckor att få chassit då med tanke på att det flyg och skickas från göteborg?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Dem chassin som ska till Amerika ska skickas med båt medan resten skickas med flyg. Undrar om det tar mindre än 3 veckor att få chassit då med tanke på att det flyg och skickas från göteborg?

Kolla lite kul på transit time på Flygfrakt 2-7 Arbetsdagar från Kina maximalt 10 dagar sedan får man räkna på tulltiden och vägtransporten + ompaketering av Göteborgsföretaget.

När vi får våra kollinummer så vet vi mycket bättre

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Dem chassin som ska till Amerika ska skickas med båt medan resten skickas med flyg. Undrar om det tar mindre än 3 veckor att få chassit då med tanke på att det flyg och skickas från göteborg?

Aha, så kanske det var. Lite tortyr att veta att ens produkt sniglar på en båt över havet, hehe.

Skrivet av Jonas79:

Kolla lite kul på transit time på Flygfrakt 2-7 Arbetsdagar från Kina maximalt 10 dagar sedan får man räkna på tulltiden och vägtransporten + ompaketering av Göteborgsföretaget.

När vi får våra kollinummer så vet vi mycket bättre

Med ett direktflyg så lär nog chassina komma till Arlanda på mindre än 24h. Men det ska nog mellanlandas, bytas plan, etc. Lite surt om det först kommer till Stockholm, för att sedan fraktas till Göteborg, och sedan ska tillbaka till Stockholm där jag håller till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Aha, så kanske det var. Lite tortyr att veta att ens produkt sniglar på en båt över havet, hehe.

Med ett direktflyg så lär nog chassina komma till Arlanda på mindre än 24h. Men det ska nog mellanlandas, bytas plan, etc. Lite surt om det först kommer till Stockholm, för att sedan fraktas till Göteborg, och sedan ska tillbaka till Stockholm där jag håller till.

Hittade denna info på Air China Cargo och valde att kolla på Containers som dom ska skicka chassi

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Hej, skicka gärna ett meddelande till mig om någon av er i tråden är sugen på att sälja erat chassi!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

@JesperOlsson: Dom planerar att påbörja nästa batch imorgon måndag (15/10), så orkar du vänta nån månad på leverans så går det att beställa direkt från Louqe

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Skrivet av Jaycobicious:

@JesperOlsson: Dom planerar att påbörja nästa batch imorgon måndag (15/10), så orkar du vänta nån månad på leverans så går det att beställa direkt från Louqe

Ja det kanske man ska göra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Därför där kan dom ha ordentliga konversationer. Dela bilder. Mycket bra val i min mening. Tror inte ens man behöver konto bara deras lösenord för att få access.

Hade varit kaos på Twitter av många anledningar.

Och för oss som inte var med i Kickstartern kan man inte riktigt klaga på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad felet är med twitter, andra företag kan ju använda twitter utan problem. T.ex uppdateringar för Overwatch/blizzard eller EA spel är ju smidigt att se direkt i twitter.

Sa inte dom skulle ta bort det forumet, utan ha det som vägg för uppdateringar och händelser (likt anslagstavla) och sköta resten på deras slack.

Hur som förlorar ju företaget en del PR, när det dessutom krävs lösenord för att få reda på något om chassit Ghost (blir ju extra krångel). Sen vet jag inte om det uppbyggd som vanligt forum, då drunknar ju deras uppdateringar i andras inlägg (om dom inte kör med två trådar).

Men skit samma, det är ju deras huvudvärk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte vad felet är med twitter, andra företag kan ju använda twitter utan problem. T.ex uppdateringar för Overwatch/blizzard eller EA spel är ju smidigt att se direkt i twitter.

Sa inte dom skulle ta bort det forumet, utan ha det som vägg för uppdateringar och händelser (likt anslagstavla) och sköta resten på deras slack.

Hur som förlorar ju företaget en del PR, när det dessutom krävs lösenord för att få reda på något om chassit Ghost (blir ju extra krångel). Sen vet jag inte om det uppbyggd som vanligt forum, då drunknar ju deras uppdateringar i andras inlägg (om dom inte kör med två trådar).

Men skit samma, det är ju deras huvudvärk.

Så dom har gjort på Twitter och så men absolut har det inte varit så detaljerat eller ofta. Men jag vet inte hur viktig det är för oss inte beställt att veta alla små uppdateringar om mm hit och dit. Anodization som går fel osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@JesperOlsson @Jaycobicious

Fick för en stund sen mail om att de som sagt öppnar för beställning av batch 2 imorgon (15:e) kl 13:00 CEST (dvs "svensk" tid), och att de beräknar att kunna leverera batch 2 i januari 2019.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sorry, har inte hängt med på ett tag men fick också mailet om morgondagens "släpp", blev "Arctic" (vita) färgen aldrig en verklighet?

Har varit taggad på detta chassit ett tag men det var nog mest för att äntligen få tag på ett cleant chassi i vit färg. Blir nog inget köp i så fall.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Sorry, har inte hängt med på ett tag men fick också mailet om morgondagens "släpp", blev "Arctic" (vita) färgen aldrig en verklighet?

Har varit taggad på detta chassit ett tag men det var nog mest för att äntligen få tag på ett cleant chassi i vit färg. Blir nog inget köp i så fall.

Artic White blev dom ej nöjda med och denna ersattes av Pangea.

Var också mitt första val

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Kanske kniper ett limestone (jag kallar färgen det i alla fall, låter bättre) imorgon då. Värsta är ju att det oavsett om det levereras i januari ändå får stå oanvänt tills Ryzen² lanserats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

@JesperOlsson @Jaycobicious

Fick för en stund sen mail om att de som sagt öppnar för beställning av batch 2 imorgon (15:e) kl 13:00 CEST (dvs "svensk" tid), och att de beräknar att kunna leverera batch 2 i januari 2019.

Vilket, med andra ord, innebär en leverans kring juli-augusti 2019.

Skämt åsido, kul att de påbörjar med batch 2 redan nu! Bör förhoppningsvis inte vara några fler problem eller större förseningar.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tystnaden är olidlig, var är min GHOST S1 MkII i Limestone!

Den eviga väntan

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Artic White blev dom ej nöjda med och denna ersattes av Pangea.

Var också mitt första val

Var inte Pangea den miltärgröna (den jag beställt), medans den White snarare ersattes av Limestone?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Tystnaden är olidlig, var är min GHOST S1 MkII i Limestone!

Den eviga väntan

Ja kommunikation har brustit flera ggr som att Direct shipments skjutits fram i tiden tills 19-25 Oktober istället för 15 Oktober.

Att Patrik öppet gick ut med Usa sändningen till båt frakten den 11 Oktober men 12 Oktober när Eu sändningen skulle gå iväg var han tyst som graven för att vi ej legat på lika hårt på slack som Amrekanerna som spammar var 5 minut nästan.

Stargyzer säger sent på kvällen den 12 Oktober via Patrik Michalski att dom ska avgått fabriken och ska gå via Flyg med beräknad ankomst tid på 3 veckor och känns länge för flygfrakt enligt mig.

EDIT: Patrik Michalski har nyss på Slack sagt att EU Sändningen flyger från China imorgon och detta betyder att den ej avgått 12 oktober som jag misstänkte.

29-30 Oktober som tidigast trodde Stargyzer på Slack att Sverige kanske kan få sina chassin.

Även sett massa klagomål på Twitter m.m att dom tycker att fraktkostnaden blivit hög på 2 sändningen i Januari så han lär haft fullt upp med detta och även kanske uppdatera hemsidan med dom nya bilderna på färgerna och nya måtten på Tophattarna.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Från slack

(As of 13th October 2018): Ghost will ship in 3 batches - estimated door to door shipping duration: US - 5 weeks , EU - 3 Weeks, Direct 2-8 Days. US Batch confirmed SENT from the factory 11th October, EU Batch confirmed SENT from the factory 12th October, Direct leaves 15th-19th October. (ETA for US - 15th November, ETA for EU - 2nd November and everyone else between the 17th-31st October). *TRACKING NUMBER STATUS: NOT SENT:* EU & US will receive tracking ID's once they arrive in their respective countries and leave the distribution centre.Wave 2: Cases ordered from 15th October 2018 onwards: ETA is January 2019

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

@Jonas79
Bara för att sändningen flyger imorgon betyder de inte att den redan avgått från fabrik tidigare? Hur tror du sändningen kom till flygplatsen, teleport? Skickas ju troligen med lastbil dit och de kan ju alltid ta ngn dag bara de.

@martinot
Limestone har varit aktuell hela tiden men gjordes ljusare. Pangea kom som beställningsbar när artic försvann

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

@Jonas79
Bara för att sändningen flyger imorgon betyder de inte att den redan avgått från fabrik tidigare? Hur tror du sändningen kom till flygplatsen, teleport? Skickas ju troligen med lastbil dit och de kan ju alltid ta ngn dag bara de.

@martinot
Limestone har varit aktuell hela tiden men gjordes ljusare. Pangea kom som beställningsbar när artic försvann

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart tar de någon dag till flygplatsen men inte 1 veckas tid utan har troligen skickats i Onsdags och anländer Fredagen och sedan flyger ut.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Självklart tar de någon dag till flygplatsen men inte 1 veckas tid utan har troligen skickats i Onsdags och anländer Fredagen och sedan flyger ut.

Frakt kan ta tid om ngt dyker upp. Tex ngt så enkelt som min senaste beställning från netonnet. Skickades den 12 oktober, kan hämta den idag. I vanliga fall brukar jag ha paketet dagen efter.

De kan va så att Fraktbolaget bara har 2 flyg i veckan? Och inte hann fram till den före?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Frakt kan ta tid om ngt dyker upp. Tex ngt så enkelt som min senaste beställning från netonnet. Skickades den 12 oktober, kan hämta den idag. I vanliga fall brukar jag ha paketet dagen efter.

De kan va så att Fraktbolaget bara har 2 flyg i veckan? Och inte hann fram till den före?

Skickades från m.sweclockers.com

Dock har folk kunnat ändra i sin order i början av veckan utan problem och fått det fixat och löst.

Men för mig spelar det ingen roll om dom skicka det i Fredags förra veckan eller Onsdagen denna vecka bara dom håller 3 veckors estimate som är utlovat från 12 Oktober med leverans senast 2 November.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Dock har folk kunnat ändra i sin order i början av veckan utan problem och fått det fixat och löst.

Men för mig spelar det ingen roll om dom skicka det i Fredags förra veckan eller Onsdagen denna vecka bara dom håller 3 veckors estimate som är utlovat från 12 Oktober med leverans senast 2 November.

Det är inte senast 2 november. det är beräknat leveransdatum som är 2 november.. kan lika gärna dröja en vecka till....

Permalänk

Enligt Patrik på slack nu så har EU shipment kommit till Sverige och ut leveranserna ska börja nästa vecka. So excited!

Så vad planerar ni att sätta in i era chassin?
Än har jag inte bestämt mig riktigt än. Det ända jag har bestämt mig om är en ryzen 2600.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För över det mesta från min nuvarande. Rx480, R5 1600x, minnen och ssd.
Behöver köpa moderkort och nätagg. Blir nog Asus B450 eftersom jag har två m.2 som jag gärna vill använda. Sen väntar jag på corsair sf600 v2 eller evga 650m. Inte bestämt vilken än. Blir typ den som kommer först i lager hos webhallen.

Skickades från m.sweclockers.com