Måste bara berätta om Canal Digital...
Hej,
Fick ett litet häfte ifrån Canal Digital om att jag nu har en tjänst på nätet som heter Go (en portal där jag kan hyra film eller titta på program/filmer när jag vill...typ Viasat Play). Nice tänkte jag och loggade in på min sida på Canal Digitals hemsida. Där aktiverade jag mitt GO och länkades vidare till GO-portalen.
Men mitt användarnamn och lösenord som jag använder på Canal Digitals hemsida (för att kolla fakturor, mina parabolkort m.m) funkade inte i GO-portalen.
Det fanns heller ingen "skapa ny användare" någonstans på sidan...konstigt tyckte jag och ringde Canal Digitals kundtjänst (man skall kanske jubla här, för de kan ju nås via telefon...än så länge iaf:)).
Man får då 2 val: Befintlig kund och Ny kund. Trevligt tänkte jag, befintlig kund måste nog betyda snabbare behandlig och ett trevligt bemötande!
OjOj vad man kan ha fel!:D ( hos Canal Digital betyder det: kund som vi redan fakturerar - lägg ingen tid på honom... för vi lurar honom redan!)
Nästa val man fick i luren var nämligen: abonnemangsfrågor eller teknisk support. Valde abonnemangsfrågor då jag bara ville aktivera en tjänst, inte direkt raketforskning som kräver en tekniker...och det var där jag gick på första minan. Kom till en mycket sur och vresig dam som ganska snabbt talade om för mig att det var inte hennes bord, jag skulle ju ringt till teknisk support. Ok tänkte jag...alla kan ju inte ha en bra dag:).
Hon var ju iaf snäll att koppla mig vidare till en tekniker (visst låter det avancerat med ordet Tekniker).
Kommer till en tjej som inleder trevligt när jag beskriver problemet, hon talar om för mig att vänta för att återvända med beskedet att jag är ju kund men jag finns inte i webbportalen som användare. Hon tycker att jag skall skapa mig ett användarnamn och lösen på deras sida så går det nog lättare att aktivera GO, tycker hon.
Jag upplyser henne ganska snällt om att jag har sedan drygt 5år har ett användarnamn och en egen sidan hos Canal Digital!
Då ändrar hon ton och säger att det har jag inte eftersom hon inte kan se mig där! Jag läser då upp allt som står på "min sida" och att det dessutom står att Go nu är aktiverat och kan användas om jag trycker på en orange knapp...
Hon ber mig vänta igen...återkommer och säger igen att de inte hittat mig som användare i portalen.
Jag upplyser henne då igen om att jag varit kund i över 10år och har haft inlogg till "min sida" i drygt 5år. Ni (Canal Digital måste väl kunna se mig om jag kan logga in på er sidan och se alla mina uppgifter?)
Ge mig dina inloggningsuppgifter så skall jag testa logga på säger hon...Va frågar jag!? Mina inloggningsuppgifter är väl endast för mig, ni skall väl inte behöva dem för att se mig i systemet...ni måste väl ha admin koder för detta!? Nej det har vi inte svarar tjejen surt! Jag frågar hur det är tänkt att fungera. När jag loggar in på portalen på hemsidan och sedan trycker på den orange knappen som länkar mig till Go-portalen...skall jag då bli automatisk inloggad i Go eller måste jag logga in en gång till på Go-sidan?
Hur skall jag kunna veta det säger tjejen argt, det är ju inte jag som har gjort hemsidan!! Jag säger att jag trodde att man som Tekniker kanske visste det:)
Då tjejen vid det här laget var väldigt otrevlig, valde jag att få prata med någon annan helst hennes chef eller annan ansvarig.
Det är ok säger hon, min chef kontaktar dig inom 48 timmar. Inom 48 timmar, du skojar frågar jag henne!? Nej det gjorde hon tydligen inte...:(
När jag lade på tänkte jag mycket på varför jag kunde vara inloggad men att de inte såg mig. Kunde det bero på att Posten bytt postnummer på mig? (tjejen såg mitt nya postnummer men när jag loggar in i portalen ser jag mitt gamla). Glad i hågen över att kanske hittat en lösning på problemet så ringer jag tillbaks...väljer abonnemangsfrågor-faktura denna gång, då de ändå inte har något övrigt val:) Kommer till en mycket trevlig kille som verkligen vill hjälpa mig. Han försöker dessutom lägga upp mig igen som ny användare i systemet...han kommer då in men inte jag (fick inloggen av honom). Måste vara fel på vår hemsida säger han. Jag för nog be dig vänta till chefen ringer upp dig.
Jag väntar till idag (24 timmar av de 48 timmarna), ringer in igen då jag hittat ytterligare en felmöjlighet. Det känns nämligen som om Canal Digital har 2 st hemsidor...en som jag kan logga in på, står kabel före när jag är inloggad trots att jag har parabol...men går jag in på Canaldigital.se så kan jag inte logga in där...skumt eller hur? Påtalar detta för den tekniska supporten som säger att jag inte förstår hur deras system fungerar.
Nu börjar jag tappa fattningen och talar om för tjejen att jag varit kund i 10år men ni kan inte se mina uppgifter i portalen men fakturera mig 727kr / månad det klarar ni av!
Jag vill ju bara aktivera en tjänst som ingår i mitt abonnemang...du för faktiskt vänta säger hon vi kan inte hjälpa dig nu, du får vänta tills min chef ringer dig. Men hur skall han eller hon kunna hjälpa mig är chefen också Tekniker och varför tar det sådan tid?
Då säger tjejen att chefen väntar besked ifrån Teknisk support vad han/ hon skall ge mig för besked!!?? Herregud är det konstigt att det tar sådan tid??? Snacka om Moment 22!
Vad fick jag i postlådan idag då? Ett kort som påminner mig om att aktivera min Go-portal! Va fan vad har jag försökt göra i 2 dagar nu då!
Snacka om underbar kundvård!:)
Man undrar hur de fått denna utmärkelse:)
http://www.canaldigital.se/kundservice/kundservice-informerar...
Edit: Har nu efter mycket tjatande fått Canal Digital att förstå att jag är upplagt på Canal Digital Kabels Portal (helt annat bolag) och det spärrar tydligen så att jag inte kan skapa nytt konto på Canal Digital Parabol. Tråkigt att de inte lyssnar då jag var inne på detta spåret redan igår!
Kabel håller nu på att radera alla uppgifter på mig så snart kanske det funkar:) Skam den som ger sig!
Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb