Måste bara berätta om Canal Digital...

Permalänk

Måste bara berätta om Canal Digital...

Hej,

Fick ett litet häfte ifrån Canal Digital om att jag nu har en tjänst på nätet som heter Go (en portal där jag kan hyra film eller titta på program/filmer när jag vill...typ Viasat Play). Nice tänkte jag och loggade in på min sida på Canal Digitals hemsida. Där aktiverade jag mitt GO och länkades vidare till GO-portalen.
Men mitt användarnamn och lösenord som jag använder på Canal Digitals hemsida (för att kolla fakturor, mina parabolkort m.m) funkade inte i GO-portalen.
Det fanns heller ingen "skapa ny användare" någonstans på sidan...konstigt tyckte jag och ringde Canal Digitals kundtjänst (man skall kanske jubla här, för de kan ju nås via telefon...än så länge iaf:)).
Man får då 2 val: Befintlig kund och Ny kund. Trevligt tänkte jag, befintlig kund måste nog betyda snabbare behandlig och ett trevligt bemötande!
OjOj vad man kan ha fel!:D ( hos Canal Digital betyder det: kund som vi redan fakturerar - lägg ingen tid på honom... för vi lurar honom redan!)
Nästa val man fick i luren var nämligen: abonnemangsfrågor eller teknisk support. Valde abonnemangsfrågor då jag bara ville aktivera en tjänst, inte direkt raketforskning som kräver en tekniker...och det var där jag gick på första minan. Kom till en mycket sur och vresig dam som ganska snabbt talade om för mig att det var inte hennes bord, jag skulle ju ringt till teknisk support. Ok tänkte jag...alla kan ju inte ha en bra dag:).

Hon var ju iaf snäll att koppla mig vidare till en tekniker (visst låter det avancerat med ordet Tekniker).
Kommer till en tjej som inleder trevligt när jag beskriver problemet, hon talar om för mig att vänta för att återvända med beskedet att jag är ju kund men jag finns inte i webbportalen som användare. Hon tycker att jag skall skapa mig ett användarnamn och lösen på deras sida så går det nog lättare att aktivera GO, tycker hon.

Jag upplyser henne ganska snällt om att jag har sedan drygt 5år har ett användarnamn och en egen sidan hos Canal Digital!
Då ändrar hon ton och säger att det har jag inte eftersom hon inte kan se mig där! Jag läser då upp allt som står på "min sida" och att det dessutom står att Go nu är aktiverat och kan användas om jag trycker på en orange knapp...
Hon ber mig vänta igen...återkommer och säger igen att de inte hittat mig som användare i portalen.

Jag upplyser henne då igen om att jag varit kund i över 10år och har haft inlogg till "min sida" i drygt 5år. Ni (Canal Digital måste väl kunna se mig om jag kan logga in på er sidan och se alla mina uppgifter?)

Ge mig dina inloggningsuppgifter så skall jag testa logga på säger hon...Va frågar jag!? Mina inloggningsuppgifter är väl endast för mig, ni skall väl inte behöva dem för att se mig i systemet...ni måste väl ha admin koder för detta!? Nej det har vi inte svarar tjejen surt! Jag frågar hur det är tänkt att fungera. När jag loggar in på portalen på hemsidan och sedan trycker på den orange knappen som länkar mig till Go-portalen...skall jag då bli automatisk inloggad i Go eller måste jag logga in en gång till på Go-sidan?
Hur skall jag kunna veta det säger tjejen argt, det är ju inte jag som har gjort hemsidan!! Jag säger att jag trodde att man som Tekniker kanske visste det:)

Då tjejen vid det här laget var väldigt otrevlig, valde jag att få prata med någon annan helst hennes chef eller annan ansvarig.
Det är ok säger hon, min chef kontaktar dig inom 48 timmar. Inom 48 timmar, du skojar frågar jag henne!? Nej det gjorde hon tydligen inte...:(

När jag lade på tänkte jag mycket på varför jag kunde vara inloggad men att de inte såg mig. Kunde det bero på att Posten bytt postnummer på mig? (tjejen såg mitt nya postnummer men när jag loggar in i portalen ser jag mitt gamla). Glad i hågen över att kanske hittat en lösning på problemet så ringer jag tillbaks...väljer abonnemangsfrågor-faktura denna gång, då de ändå inte har något övrigt val:) Kommer till en mycket trevlig kille som verkligen vill hjälpa mig. Han försöker dessutom lägga upp mig igen som ny användare i systemet...han kommer då in men inte jag (fick inloggen av honom). Måste vara fel på vår hemsida säger han. Jag för nog be dig vänta till chefen ringer upp dig.

Jag väntar till idag (24 timmar av de 48 timmarna), ringer in igen då jag hittat ytterligare en felmöjlighet. Det känns nämligen som om Canal Digital har 2 st hemsidor...en som jag kan logga in på, står kabel före när jag är inloggad trots att jag har parabol...men går jag in på Canaldigital.se så kan jag inte logga in där...skumt eller hur? Påtalar detta för den tekniska supporten som säger att jag inte förstår hur deras system fungerar.
Nu börjar jag tappa fattningen och talar om för tjejen att jag varit kund i 10år men ni kan inte se mina uppgifter i portalen men fakturera mig 727kr / månad det klarar ni av!
Jag vill ju bara aktivera en tjänst som ingår i mitt abonnemang...du för faktiskt vänta säger hon vi kan inte hjälpa dig nu, du får vänta tills min chef ringer dig. Men hur skall han eller hon kunna hjälpa mig är chefen också Tekniker och varför tar det sådan tid?
Då säger tjejen att chefen väntar besked ifrån Teknisk support vad han/ hon skall ge mig för besked!!?? Herregud är det konstigt att det tar sådan tid??? Snacka om Moment 22!

Vad fick jag i postlådan idag då? Ett kort som påminner mig om att aktivera min Go-portal! Va fan vad har jag försökt göra i 2 dagar nu då!

Snacka om underbar kundvård!:)

Man undrar hur de fått denna utmärkelse:)
http://www.canaldigital.se/kundservice/kundservice-informerar...

Edit: Har nu efter mycket tjatande fått Canal Digital att förstå att jag är upplagt på Canal Digital Kabels Portal (helt annat bolag) och det spärrar tydligen så att jag inte kan skapa nytt konto på Canal Digital Parabol. Tråkigt att de inte lyssnar då jag var inne på detta spåret redan igår!
Kabel håller nu på att radera alla uppgifter på mig så snart kanske det funkar:) Skam den som ger sig!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Posta det på canal digitals facebook sida så lär det nog ta fart!

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

Posta det på canal digitals facebook sida så lär det nog ta fart!

Jo det skulle man kanske göra:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

Posta det på canal digitals facebook sida så lär det nog ta fart!

Eller använda Facebook som ett socialt media istället för att hänga ut och gnälla över varenda jävla enskilt problem som företag bara för att jaga likes och kommentarer. Det är knappast konstruktivt att ett hundratal idioter som inte orkar läsa kontexten kommenterar saker i brist på annat.

Detta har löst sig, användaren var reggad på fel sajt och tro det eller ej så har ingen dött ett förlorat sitt sparkapital. Alla nöjda och glada!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med Canal digitals kundtjänst 2 gånger under 2 år. Båda gångerna har jag varit påväg att hiva tv, dekoder och telefon ut genom fönstret. Sista gången satt jag i 40 minuter och försökte få killen på andra sidan att förstå att han inte kan aggera på det sätt han gjorde. Slutade med att han förklarade att vi inte kom längre än såhär och la på......

Canal Digital har den absolut sämsta kundvården jag varit med om och hur de kan blivit utsedda till bästa kundtjänst två år irad är för mig en gåta....

Behöver ringa dem igen då min inspelningsbara box har blivit extremt mycket värre efter senaste uppdateringen (fingerade bra innan). Har fått en ny störmdosa men problemen är inte helt borta. Drar mig för det eftersom jag är helt säker på att jag kommer spränga en blodådra i pannan innan jag är klar med samtalet.....

Ja herre...

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Eller använda Facebook som ett socialt media istället för att hänga ut och gnälla över varenda jävla enskilt problem som företag bara för att jaga likes och kommentarer. Det är knappast konstruktivt att ett hundratal idioter som inte orkar läsa kontexten kommenterar saker i brist på annat.

Detta har löst sig, användaren var reggad på fel sajt och tro det eller ej så har ingen dött ett förlorat sitt sparkapital. Alla nöjda och glada!

Nope problemet ej löst då trots att de raderat mig på kabel så funkar det ej att regga nytt konto på rätt sajt...dessutom ligger hela deras sajt nere, de har nog problem;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hutter:

Har varit i kontakt med Canal digitals kundtjänst 2 gånger under 2 år. Båda gångerna har jag varit påväg att hiva tv, dekoder och telefon ut genom fönstret. Sista gången satt jag i 40 minuter och försökte få killen på andra sidan att förstå att han inte kan aggera på det sätt han gjorde. Slutade med att han förklarade att vi inte kom längre än såhär och la på......

Canal Digital har den absolut sämsta kundvården jag varit med om och hur de kan blivit utsedda till bästa kundtjänst två år irad är för mig en gåta....

Behöver ringa dem igen då min inspelningsbara box har blivit extremt mycket värre efter senaste uppdateringen (fingerade bra innan). Har fått en ny störmdosa men problemen är inte helt borta. Drar mig för det eftersom jag är helt säker på att jag kommer spränga en blodådra i pannan innan jag är klar med samtalet.....

Ja herre...

Vilka är det som utsett dem till att ha bäst kundtjänst?

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Vilka är det som utsett dem till att ha bäst kundtjänst?

Länken finns i min post men funkar inte nu när deras sida ligger nere...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Gammal tråd.

Men måste bara kommentera.

När jag blev kund hos dem skickade dom mig fel boxar.
Bad om att få dualtuner boxar, men fick ej.
Sen fick jag deras vita box som var bara skit.

Fick allt tillbakaskickat och ca modul.
Vilket ju är bra bytte bort från viasat just pga deras låsta videoguard kryptering.

Hursom fick jag faktura för 3 boxar som skickats tilbaka.
Allt är fixat och ok. Kör egen box med ca modul.
Men var också en sån där surkärring.

Är dock kund hos dem fortfarande.
Nu vill dom inte berätta varför vi i Sverige inte får in NRK och DR.

Så att posta på deras facebook ger inget, dom censurerar frågorna.

Våra Danska och Norska kunder har Nrk (Norge), DR (Danmark) och svenska SVT och Tv4 i sitt familjepaket.
Men vi i Sverige får nöja oss endast med svenska kanaler pga rättighetsskäl.
Förstår inte vad det handlar om.
Nrk och DR verkar ju inte ha emot visa kanalerna utomlands.

Undrar också vem som ger dessa bästa kundservice betygen.
Detsamma gäller andra bolag som jag haft dåligt bemötande ifrån.
Kanske är det klassiska "den som hävdar dom kan och är experter" kan inget i slutändan......dvs dom som fjäskar mest är sämst.

Får se hur BBB blir ska bli kund hos dem snart (fiber).
Fjäskar om sin router och Comhem som fjäskar om sin uppkoppling är ju bara skit när dom begränsar uploaden till endast 10mbit.....

Permalänk
Skrivet av kisumisu:

Nu vill dom inte berätta varför vi i Sverige inte får in NRK och DR.
Våra Danska och Norska kunder har Nrk (Norge), DR (Danmark) och svenska SVT och Tv4 i sitt familjepaket.
Men vi i Sverige får nöja oss endast med svenska kanaler pga rättighetsskäl.
Förstår inte vad det handlar om.
Nrk och DR verkar ju inte ha emot visa kanalerna utomlands.

Det bestämmer inte distributören. Så den frågan får du nog ställa till de olika programbolagen. Det är dom som har sändningsrättigheter för att sända sina kanaler i olika områden/regioner.

Skrivet av kisumisu:

Får se hur BBB blir ska bli kund hos dem snart (fiber).

Nu kanske du redan vet om det, men hoppas det blir bra ändå. Men.... Norska staten äger Telenor. Telenor i sin tur äger ett stort antal bolag. Till detta hör bland annat Canal Digital, Tele 2 (privatsidan), en massa olika bolag och sist men inte minst så är det Telenor som äger Bredbandsbolaget.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Epradius:

Telenor i sin tur äger ett stort antal bolag. Till detta hör bland annat Canal Digital, Tele 2 (privatsidan),

När köpte Telenor Tele2? Jag har missat detta helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Epradius:

Det bestämmer inte distributören. Så den frågan får du nog ställa till de olika programbolagen. Det är dom som har sändningsrättigheter för att sända sina kanaler i olika områden/regioner.

Men NRK och DR finns även hos ComHem.
Dessutom finns dom på vissa hotell i Sverige.

Men i Sverige behöver man nån licens från stim eller vad det var.
Mycket märkligt.
Kanske är staten som inte vill att vi ska se grannlandet.

Men tycker det konstigt när ingen kan bekräfta var skon klämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av joakim99:

När köpte Telenor Tele2? Jag har missat detta helt

2013 eller 2014 köpte man upp Tele2s fiber och kabel-tv osv... Så Tele2 finns kvar med telefoni osv. Men det som fanns (finns?) under Tele2s namn i form av riktigt bredband (alltså ej mobila osv) tillhör Telenor.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Skrivet av kisumisu:

Men NRK och DR finns även hos ComHem.
Dessutom finns dom på vissa hotell i Sverige.

Men i Sverige behöver man nån licens från stim eller vad det var.
Mycket märkligt.
Kanske är staten som inte vill att vi ska se grannlandet.

Men tycker det konstigt när ingen kan bekräfta var skon klämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

När det sänds i kabelnät så är det kontrollerat. Via satellit är det lite knepigare då det inte går att begränsa till ett enda land. Signalen sprids över stora områden. Och om ett programbolag inte vill betala hutlösa summor för att man når stora områden, så väljer man att begränsa med kryptering och bara sälja abonnemang till enskilda länder.

Det är den primära anledningen till att kanaler som TV3 och Kanal 5 är kodade. Dessa var okodade förr, men sedan började de som säljer program/produktioner att kräva betalt för räckvidden/potentiella tv-tittare. Och då kunde man inte fortsätta köra okodat. TV3 hade ju t.ex. inte ekonomiska resurser att betala för att folk i hela norra europa är "potentiella" tittare om man sänder en James Bond-film okodat. Därför begränsar man med kryptering.

Det finns även andra sätt än kryptering att begränsa antalet tittare. Tyskland använder dubbning som "kryptering". Eftersom det i stort sett bara är tyskar som tittar på tysktalande och otextade program/filmer, så anser man att distributionen är så pass begränsande, så det går sända själva kanalen okodad utan att det anses att t.ex. en James Bond-film som sänds dubbad, når en större marknad än tänkt. Det sitter nog inte många människor i andra länder och tittar på tyskdubbade filmer. Så då har man på det sättet en godtagbar begränsande åtgärd och tyska bolag kan därför sända okodat.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Epradius:

När det sänds i kabelnät så är det kontrollerat. Via satellit är det lite knepigare då det inte går att begränsa till ett enda land. Signalen sprids över stora områden. Och om ett programbolag inte vill betala hutlösa summor för att man når stora områden, så väljer man att begränsa med kryptering och bara sälja abonnemang till enskilda länder.

Det är den primära anledningen till att kanaler som TV3 och Kanal 5 är kodade. Dessa var okodade förr, men sedan började de som säljer program/produktioner att kräva betalt för räckvidden/potentiella tv-tittare. Och då kunde man inte fortsätta köra okodat. TV3 hade ju t.ex. inte ekonomiska resurser att betala för att folk i hela norra europa är "potentiella" tittare om man sänder en James Bond-film okodat. Därför begränsar man med kryptering.

Det finns även andra sätt än kryptering att begränsa antalet tittare. Tyskland använder dubbning som "kryptering". Eftersom det i stort sett bara är tyskar som tittar på tysktalande och otextade program/filmer, så anser man att distributionen är så pass begränsande, så det går sända själva kanalen okodad utan att det anses att t.ex. en James Bond-film som sänds dubbad, når en större marknad än tänkt. Det sitter nog inte många människor i andra länder och tittar på tyskdubbade filmer. Så då har man på det sättet en godtagbar begränsande åtgärd och tyska bolag kan därför sända okodat.

Visst är det så.
Delvis sant det du säger och förståeligt.
Dom flesta länder dubbar men finns även hybrider t ex Italienska RAI. Den kör okodat en hel del men kodar andra.

Tyska RTL visar tom F1 fritt medans RAI kodar den. I Sverige sänds den över en extra betalkanal räcker inte ens abbonera tv3.
Finland sänds den också över betalkanal.

Finland har däremot stort sett alla reklamfinansierade kanaler just reklamfinansierade. Deras kanal 5 körs okodat i marknätet.
I Sverige är det fortfarande boxer som har monopolet på det i marknätet.

Sen är det ju som du säger att en sattelit täcker för de mesta stor areal bortsett från Engelska varianten där dom riktar in sattelitsignalen.
Men sändningen är ju fortfarande kodad om canal digital hanterar sändningen och dom vet precis hur många som har tillgång till NRK precis som hos ComHem eller nån annan distributör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Epradius:

2013 eller 2014 köpte man upp Tele2s fiber och kabel-tv osv... Så Tele2 finns kvar med telefoni osv. Men det som fanns (finns?) under Tele2s namn i form av riktigt bredband (alltså ej mobila osv) tillhör Telenor.

Ok då är jag med.

Permalänk
Medlem

Har inge vidare förtroende för Canal Digital. När vi skulle byta till annan leverantör fick vi veta att kunder som varit trogna många år har 3månaders uppsägninstid medans nya kunder bara har 1 månad.. Inte nog med det börja dom "telefontracka" direkt och typ försökte övertyga att dom var bättre fast man säger man redan bytt till annat.

Permalänk
Medlem

jag jobbade för CD's support en gång i livet, deras system var hemska...alltså riktigt hemska... tänk Dos, förmodligen har det väl inte hänt så mycket där sen dess.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Har inge vidare förtroende för Canal Digital. När vi skulle byta till annan leverantör fick vi veta att kunder som varit trogna många år har 3månaders uppsägninstid medans nya kunder bara har 1 månad.. Inte nog med det börja dom "telefontracka" direkt och typ försökte övertyga att dom var bättre fast man säger man redan bytt till annat.

Antar dom går enligt gamla villkor du en gång skrivit på.

Men telefonterror känner jag igen som kund också.

Innan CD hade jag Viasat.
En av deras minsta utbud men dom lät mig vara ifred.

Medans cd tjatat om cmore vilket jag nu har inte av den anledningen dock.
Senaste samtalen därifrån har handlat om box att jag borde byta till deras smarta nya box.
Berättade dom hur dumma deras boxar är och att jag föredrar ha ca modul i tv och slippa box. Har nu fått vara ifred när jag köpte ca modul!

Skrivet av Pelle:

jag jobbade för CD's support en gång i livet, deras system var hemska...alltså riktigt hemska... tänk Dos, förmodligen har det väl inte hänt så mycket där sen dess.

Haha "vi måste höja priset pga att vi uppgraderat tekniken" haha sen använder datasystem från 80 talet????

Permalänk
Medlem

Canal Digital spela in alla repriser

Canal Digital "måste" sluta att spela alla repriser vid serieinspelning.
Vår disk blir hela tiden full och jag tappar/missar kommande viktiga (programmerade) program.
Det tar tid att sitta och rensa bort alla repriser för att få åter plats på disken.
Som ex. Den nya svenska serie "Vår tid är nu" spelas 5 ggr i vecka. 4 st repriser.
Detsamma med alla program.
Det hela började för 2-3 veckor sedan då Canal Digital gjorde ett program uppdatering.