Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: Vilka j-vla nötter. Har man frackat upp så får man kompensera. Tycker man helt klart ska sätta ner foten och byta till annan butik. Det svaret att de kan hjälpa till att avboka är bara riktigt j-vla drygt och beter man sig så i en kundsupport så får man f-n leta annat jobb. För då passar man inte in.

Lider med er som hamnat i detta trassel...

@Webhallen

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Hej Garfield! Jag är väldigt sugen på att beställa det här kortet, kan du rekommendera det eller ska jag köpa ett annat kort? Är det vanliga eller OC varianten du har? Fläktarna har såna där spår ser det ut som och det är bra men det är ingen idle fan stop tror jag? Jag har letat efter recensioner på det här kortet men har ej funnit. Vilket är ditt betyg?

Mvh
Marcus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Postnord lyckades mot alla odds leverera mitt grafikkort idag

Sitter just nu i min sambos dator (Ryzen 1700x @ 4ghz, 32gb ram) och loopar 3dmark för fullt. Tänkte låta den gå ett tag och sedan skruva på EK blocket imorgon eller så.

*Bilderna är tagna med vad som förmodligen är världens sämsta android kamera.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GarfieldPower:

Gillar de där kopparrören som syns på Palitkortet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Gillar de där kopparrören som syns på Palitkortet.

Hehe, kylaren är massiv.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fick mitt RTX 2080 TI Palit från webhallen nu! Sjukt segt men äntligen är jag en bit närmare. Nu hoppas jag på att få processorn på måndag och då borde jag kunna BYGGA

Permalänk
Medlem

Fick mitt utbyteskort från inet idag efter förra 2080ti va kass...äntligen!
Så jävla gott!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vkn:

Fick mitt utbyteskort från inet idag efter förra 2080ti va kass...äntligen!
Så jävla gott!

Var det doa eller kom felen efter ett par dagar?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av dankenownz:

Hej Garfield! Jag är väldigt sugen på att beställa det här kortet, kan du rekommendera det eller ska jag köpa ett annat kort? Är det vanliga eller OC varianten du har? Fläktarna har såna där spår ser det ut som och det är bra men det är ingen idle fan stop tror jag? Jag har letat efter recensioner på det här kortet men har ej funnit. Vilket är ditt betyg?

Mvh
Marcus

Haft några som frågat så tänker att jag skriver mina synpunkter och åsikter här. Kortet levererar helt klart.

Prestandan och ljudnivån är riktigt bra, kortet skulle enligt Inet vara semipassivt dvs kläkten rör sig endast vid belastning, fläkten snurrar men i såpass låg nivå att det är ohörbart iaf. I spel belastas inte kortet nämnvärt (bra fläktkurva). CPU fläkten låter mer, har prövat att dra fläkten till max och då låter den. Inget coilwhine (aldrig haft detta bekymmer tidigare). Mitt tidigare Titan Black klockade inte ner sig vid 144hz vilket detta gör.

Det första jag reflekterade över var hur stort kortet egentligen är. Kylaren är massiv och backplaten som sitter på är riktigt snygg, själva fläktarna är ok utseendemässigt men de syns inte iaf. RGB belysningen som sitter vid RTX loggan ska vara adressbar men inget jag orkar pilla på, lyser grönt som standard och ser bra ut, hittade inget om RGBn i Palits mjukvara.

Prestandan vet de flesta vad som gäller, låg på 60+ i Kingdome Come med Ultra texturer och alla inställningar på max, säger väl en del om vad man kan förvänta sig. 1440p då. Detta är ett kort som jag helt klart kan rekommendera, just de lite billigare modellerna kan skilja sig när det kommer till kylaren och frekvenser, kortet jag har ser ni i sign. Helt klart nöjd att jag bytte från EVGA även om jag troligtvis inte blivit missnöjd.

- Palits mjukvara Thunder Master var inget att hänga i granen.

Har ni några frågor eller spel som ni vill se testade är det bara att skriva. Ha en trevlig helg alla.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Haft några som frågat så tänker att jag skriver mina synpunkter och åsikter här. Kortet levererar helt klart.

Prestandan och ljudnivån är riktigt bra, kortet skulle enligt Inet vara semipassivt dvs kläkten rör sig endast vid belastning, fläkten snurrar men i såpass låg nivå att det är ohörbart iaf. I spel belastas inte kortet nämnvärt (bra fläktkurva). CPU fläkten låter mer, har prövat att dra fläkten till max och då låter den. Inget coilwhine (aldrig haft detta bekymmer tidigare). Mitt tidigare Titan Black klockade inte ner sig vid 144hz vilket detta gör.

Det första jag reflekterade över var hur stort kortet egentligen är. Kylaren är massiv och backplaten som sitter på är riktigt snygg, själva fläktarna är ok utseendemässigt men de syns inte iaf. RGB belysningen som sitter vid RTX loggan ska vara adressbar men inget jag orkar pilla på, lyser grönt som standard och ser bra ut, hittade inget om RGBn i Palits mjukvara.

Prestandan vet de flesta vad som gäller, låg på 60+ i Kingdome Come med Ultra texturer och alla inställningar på max, säger väl en del om vad man kan förvänta sig. 1440p då. Detta är ett kort som jag helt klart kan rekommendera, just de lite billigare modellerna kan skilja sig när det kommer till kylaren och frekvenser, kortet jag har ser ni i sign. Helt klart nöjd att jag bytte från EVGA även om jag troligtvis inte blivit missnöjd.

- Palits mjukvara Thunder Master var inget att hänga i granen.

Har ni några frågor eller spel som ni vill se testade är det bara att skriva. Ha en trevlig helg alla.

Enligt en user review på Reddit så kan man kontrollera RGB'n med nått annat program:

"Thankfully though the, and that's important, LED Sync that will be installed with Precision X1 actually works with the Palit RTX 2080Ti, not the LED Manager in Precision X1 itself (at least no if you want to change the color to your liking, here are only presets OFF|ON|Breath|Temp)."

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9i52xj/palit_rtx_208...

Permalänk
Medlem

Hallå!

Jag väntar på ett MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO från Inet, stått i kö sedan 25/9..

Men efter att jag läst de här två trådarna; https://forum-en.msi.com/index.php?topic=310277.0 https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ncmyv/msi_2080ti_gaming_x_trio_power_limit/ Och kollat på https://www.youtube.com/watch?time_continue=521&v=V70f1Kx0QTU (utan att förstå allt) så börjar jag tveka på om det verkligen är rätt kort att beställa.. Men som sagt jag förstår inte allt som sägs men det verkar ju som att allt inte står rätt till. Bör man vara orolig? Bör man byta kort till exempelvis EVGA GeForce RTX 2080 Ti 11GB XC GAMING och förlora sin plats i kön? Vad tycker ni?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett MSI RTX 2080 Ti Duke OC från Komplett ca 10 minuter efter att dom släpptes på hemsidan, fortfarande inte fått ett kort, så jag är inte förvånad, däremot anser jag att dom har skött det väldigt dåligt med ingen information eller ursäkt, hursomhelst är det ingen brådska.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lautaro:

Hallå!

Jag väntar på ett MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO från Inet, stått i kö sedan 25/9..

Men efter att jag läst de här två trådarna; https://forum-en.msi.com/index.php?topic=310277.0 https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ncmyv/msi_2080ti_gaming_x_trio_power_limit/ Och kollat på https://www.youtube.com/watch?time_continue=521&v=V70f1Kx0QTU (utan att förstå allt) så börjar jag tveka på om det verkligen är rätt kort att beställa.. Men som sagt jag förstår inte allt som sägs men det verkar ju som att allt inte står rätt till. Bör man vara orolig? Bör man byta kort till exempelvis EVGA GeForce RTX 2080 Ti 11GB XC GAMING och förlora sin plats i kön? Vad tycker ni?

Mvh

Jag tror tillgången på kort kommer att öka rätt mycket inom den närmsta månaden. Själv har jag stått i kö hos Webhallen sen den 22/8 på både Strix och Trio X kort men har nu avbokat båda. Jag kommer troligtvis satsa på ett Palit OC kort så snart det dyker upp hos Inet. Jag har fått kalla fötter för det sätt Webhallen agerande i förboknings cirkusen.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ikväll hade jag bara tid till att få på EK blocket/backplate, imorgon är det dags att installera kortet i loopen

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av Lautaro:

Hallå!

Jag väntar på ett MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO från Inet, stått i kö sedan 25/9..

Men efter att jag läst de här två trådarna; https://forum-en.msi.com/index.php?topic=310277.0 https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ncmyv/msi_2080ti_gaming_x_trio_power_limit/ Och kollat på https://www.youtube.com/watch?time_continue=521&v=V70f1Kx0QTU (utan att förstå allt) så börjar jag tveka på om det verkligen är rätt kort att beställa.. Men som sagt jag förstår inte allt som sägs men det verkar ju som att allt inte står rätt till. Bör man vara orolig? Bör man byta kort till exempelvis EVGA GeForce RTX 2080 Ti 11GB XC GAMING och förlora sin plats i kön? Vad tycker ni?

Mvh

Jag var inne på samma tankar och orosmoln när jag skulle bestämma mig för ett kort, men efter att ha läst diverse kommentarer av folk som fått kortet (på många olika forum, samt tester) så verkar det faktiskt vara ett väldigt bra kort trots dessa konstigheter. Jag hade sagt gå på din magkänsla, men jag står kvar vid min beställning på det kortet.

Permalänk
Medlem

Aja, avbokade strix på inet, hittade det igår hos en brittisk återförsäljare och skickades idag, hoppas någon får ett snabbare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lautaro:

Hallå!

Jag väntar på ett MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO från Inet, stått i kö sedan 25/9..

Men efter att jag läst de här två trådarna; https://forum-en.msi.com/index.php?topic=310277.0 https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ncmyv/msi_2080ti_gaming_x_trio_power_limit/ Och kollat på https://www.youtube.com/watch?time_continue=521&v=V70f1Kx0QTU (utan att förstå allt) så börjar jag tveka på om det verkligen är rätt kort att beställa.. Men som sagt jag förstår inte allt som sägs men det verkar ju som att allt inte står rätt till. Bör man vara orolig? Bör man byta kort till exempelvis EVGA GeForce RTX 2080 Ti 11GB XC GAMING och förlora sin plats i kön? Vad tycker ni?

Mvh

Är ruskigt nöjd med mitt X Trio, ljudnivån är bra, temperaturerna är okej (inte kommit över 73 grader dock inte kört någon benchmark då jag struntar i syntetiska tester inte därför jag köpte kortet), stock fläktkurva har hållit kortet svalt samtidigt som jag inte hört kortet. Och då har jag ingen högljudd cpu kylare (Noctua D15).

Så jag ger iallafall tummen upp på kortet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Skrivet av Midona:

Aja, avbokade strix på inet, hittade det igår hos en brittisk återförsäljare och skickades idag, hoppas någon får ett snabbare nu.

Får man fråga var ifrån? Sitter nämligen med samma funderingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@InfectiousII: scan.co.uk, men är ju slutsålt, kolla på stora eu försäljare och se om du har tur, Storbritannien var sisådär 7% dyrare så är ju ett piller att svälja i sig (Spanien är 7% billigare men vet inte om jag vågar lite på en spansk återförsäljare med min brutna spanska), men har noll intresse med att vänta till jul för ett grafikkort som släpptes 3 månader tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lautaro:

Hallå!

Jag väntar på ett MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO från Inet, stått i kö sedan 25/9..

Men efter att jag läst de här två trådarna; https://forum-en.msi.com/index.php?topic=310277.0 https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ncmyv/msi_2080ti_gaming_x_trio_power_limit/ Och kollat på https://www.youtube.com/watch?time_continue=521&v=V70f1Kx0QTU (utan att förstå allt) så börjar jag tveka på om det verkligen är rätt kort att beställa.. Men som sagt jag förstår inte allt som sägs men det verkar ju som att allt inte står rätt till. Bör man vara orolig? Bör man byta kort till exempelvis EVGA GeForce RTX 2080 Ti 11GB XC GAMING och förlora sin plats i kön? Vad tycker ni?

Mvh

Jag väntar också på ett X TRIO från Inet, och dom nämnde att korten kan dyka upp om en månad eller mer! Svante är den enda jag vet som har fått kortet. Jag skulle rekommendera att du besöker Inet varje dag och håll ögonen öppna för vilka kort dom får in, sedan ändrar du bara din order till ett kort som dom har inne på lager, men fråga dom först om dom skickar det nya kortet på direkten eller om du får vänta i en ny kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Var det doa eller kom felen efter ett par dagar?

Felen uppstod efter 3 dagar. :/
Just nu benchar jag å lastar så mkt jag kan på mitt nya, för att se att det står pall.
lät det stå över natten i Unigine Heaven Extreme på loop, med oc på.
Inte ett fel ännu och avsevärt mkt kallare kort.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Någon som testat att köra tensorflow eller theano än?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nu är loopen ihop igen och kortet verkar fungera bra. Drog upp core volt/power limit till max (+100/123%) kortet boosar till 2000mhz (prick 2000) utan att jag har rört core clock i Afterburner ännu

8086k @ 5.5ghz, 16gb g.skill 3600mhz @ 4000mhz (samma cpu på båda testen)

^ GTX1080 @ 2200mhz / 5500mhz

^RTX2080ti @ 2000mhz /7000mhz (icke överklockat ännu, inte formaterat datorn efter bytet till 2080ti ännu heller.)

Bilden under är 2080ti på luft (nvidia original kylare) tillsammans med min sambos Ryzen 1700x @ 4ghz, 32gb 3000mhz ddr4.
Jag hade inte Afterburner installerat på hennes dator så jag vet inte vad 2080ti kortet körde på för mhz alls, men förmodligen inte 2000mhz.

*bilden tagen med mobil kamera, modell helt värdelös.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag väntar också på ett X TRIO från Inet, och dom nämnde att korten kan dyka upp om en månad eller mer! Svante är den enda jag vet som har fått kortet. Jag skulle rekommendera att du besöker Inet varje dag och håll ögonen öppna för vilka kort dom får in, sedan ändrar du bara din order till ett kort som dom har inne på lager, men fråga dom först om dom skickar det nya kortet på direkten eller om du får vänta i en ny kö.

sitter också på ett x trio från inet

mycket nöjd, inga problem alls, körts i 25 dagar nu

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag beställde ett MSI RTX 2080 Ti Duke OC från Komplett ca 10 minuter efter att dom släpptes på hemsidan, fortfarande inte fått ett kort, så jag är inte förvånad, däremot anser jag att dom har skött det väldigt dåligt med ingen information eller ursäkt, hursomhelst är det ingen brådska.

Mvh

Samma här. Beställde från Webhallen (så samma företag som komplett om jag har förstått det rätt.) De skickade uppdateringar i början med vi hör av oss om 5 dagar. Nu har de slutat med det. Varje gång jag har hört av mig och frågat så säger de bara att de inte vet något. Man vill ju inte gärna avboka när man köpte ett Asus Dual för Early Bird pris...

Tröttsamt men samma sak för mig. Egentligen ingen stress.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Palit kort från Webhallen idag, fungerar riktigt bra faktiskt. Kan inte höra datorn alls ens i load så jag är nöjd iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

2080ti @ 2188mhz / 7800mhz

*nu är det snabbare än mina 2st 1080 (icke ti) i sli

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Inaktiv

Någon som fått sitt MSI GeForce RTX 2080 TI GAMING X TRIO kort ännu? Har förbokat från Netonnet, men ännu inget datum.

MVh

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Är det någon med ett 2080ti som har testat att flasha det med en annan bios ?

Jag tänkte testa "GALAX Reference PCB (2x8-Pin) RTX 2080 Ti 300W x 126% Power Target BIOS (380W)" när jag får lite tid över.

Beskrivs i första posten här: https://www.overclock.net/forum/69-nvidia/1706276-official-nv...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av Midona:

@InfectiousII: scan.co.uk, men är ju slutsålt, kolla på stora eu försäljare och se om du har tur, Storbritannien var sisådär 7% dyrare så är ju ett piller att svälja i sig (Spanien är 7% billigare men vet inte om jag vågar lite på en spansk återförsäljare med min brutna spanska), men har noll intresse med att vänta till jul för ett grafikkort som släpptes 3 månader tidigare.

Tack för tipset! Gäller bara att hålla korpgluggarna öppna nu!

Skickades från m.sweclockers.com