Vi som har förbokat Intel Core i9-9900K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

Ja det lär behövas om jag ska få därifrån. Lär bli att hålla utkik på andra sidor och vara snabb om någon annan får in. Var inne på att beställa från Komplett, men där flyttade dom ju fram det preliminära från den 2:e november till den 2:a december (vilket dessutom är ett väldigt osäkert datum).

Köp tray som många av oss andra, om plånboken tillåter dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oskar321:

Köp tray som många av oss andra, om plånboken tillåter dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Var finns det tray inne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Var finns det tray inne?

Nån tysk sida hade inne som länkades i denna tråd för några dagar sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://sharkgaming.se/ hade i typ 1 vecka men verkar som att dem inte finns kvar där längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Var finns det tray inne?

Skrivet av oskar321:

Nån tysk sida hade inne som länkades i denna tråd för några dagar sen

Skickades från m.sweclockers.com

Caseking.de har tray. Dessutom som deb8uer-version. De är delidade i shamarbete med deb8uer. Huruvida han själv gör det eller annan vet jag inte. De är testade och klara.

Legit sida men dyra

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Tickles: LOL har dom en 5.1 ghz version för 929 euro, undrar vad dom kör för voltage

Permalänk
Medlem

@Gorgi15: haha japp. Sjukt dyra. Tempen lär vara bra iom deb8uer delid. Men som sagt wow that price....

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Tickles: kör min i9 9900k i 5.1 på 1.36v temps under 90 i prime95 helt okej med en nhd-15, hade väll tur:P, + när bara 2 cores används boostar dom till 5.2

Permalänk
Medlem

@Gorgi15: nice. det är bra, vad jag har förstått. Det är väl tur att man flyttat på maxtemp för den blir varm om man kör på...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Testat min i9 9900k med graphite paper istället för kylpasta nu. Deepcool captain 240 ex
Allt standard..
max 68grader i spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

@CarlOscar: graphite paper = graphite pad?

Är väl typ jämbördig med de lite bättre kylpastorna?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@CarlOscar: var köper du graphite paper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackow:

@CarlOscar: var köper du graphite paper?

Som någon påpekade, graphite pad ^^

Köpte från Tyskland på ebay för att testa. Inget märke på det.

Råkade göra sönder det lite men verkar ju funka bra ändå.
Tanken var att jag skulle testa och sedan köpa in några för att sälja..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Graphite thermal pads är bättre än dålig kylpasta men hamnar efter när man har bra kylpasta. Enöigt de reviews som finns på nätet. Vinsten är tydligen att de ska hålla längre. Men frågan är hur pass längre om man tex jämför med grizzlys pasta?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Hej på er. Har bokat en 9900k. Swetestet visade att cpun verkar gilla snabba minnen till spel? Nån som hittat nåt test med mer olika minneshastigheter och latencys?

Permalänk
Medlem

Verkar som computersalg hade några i lager som är slutsålda nu!
Men kolla priset! Företag som gör så här känner jag är riktigt oseriösa!:(

https://www.computersalg.se/i/4878896/intel-core-i9-9900k-3-6...

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Verkar som computersalg hade några i lager som är slutsålda nu!
Men kolla priset! Företag som gör så här känner jag är riktigt oseriösa!:(

https://www.computersalg.se/i/4878896/intel-core-i9-9900k-3-6...

Utbud och efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade från inet i9 9900k den 8:e oktober, fortfarande inget på lager. Ligger ungefär på allra första plats i kön. Beställde från Alina under torsdagen den 25 oktober och får det hemskickat nu på måndag enligt kundservicen.

Ganska sjukt att inet knappt fått några exemplar, men att alla andra mindre butikerna så som mjmultimedia, vellinge etc Jag är säker på att jag hade varit utan cpu fram till januari 2019 om det inte vore tack vare alinas hjälp. Det är inte Inets fel, tror jag. Kommer med bild update om processorn kommit fram.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

@Medien: Jag som tyckte jag var tidig med 9:e oktober hos inet.

Det dryga här är att jag valde komponenter som var i lager för att få en snabbare leverans.
Skulle iofs inte ha beställt alls om jag visste att det skulle bli försenat.
Datorn jag har fungerar utmärkt trots en gammal 860 och 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Verkar som computersalg hade några i lager som är slutsålda nu!
Men kolla priset! Företag som gör så här känner jag är riktigt oseriösa!:(

https://www.computersalg.se/i/4878896/intel-core-i9-9900k-3-6...

haha, fy fan. Sjukt tur då att man knep sin för "normalpris"

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Verkar som computersalg hade några i lager som är slutsålda nu!
Men kolla priset! Företag som gör så här känner jag är riktigt oseriösa!:(

https://www.computersalg.se/i/4878896/intel-core-i9-9900k-3-6...

Nästan alla butiker i Europa beter sig så, verkar bara vara Sverige och ett få antal andra länder som försöker hålla priserna nere på 9900K.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag undrar var det sitter fast.
Försökte hitta vem som är leverantör för inet exempelvis.
Hur man portionerar ut processorerna över världen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av peope:

Jag undrar var det sitter fast.
Försökte hitta vem som är leverantör för inet exempelvis.
Hur man portionerar ut processorerna över världen.

De sitter inte fast någonstans. Intel hinner inte med att tillverka och de lider brist över precis hela världen på dessa.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Hade förbokat på g4g.se där det stod att de skulle få in processorn redan den 31/10 men nu är statusen obekräftat :/

Riktigt tråkigt då men har byggt en ny dator men det enda som saknas är en processor...

Edit: avbokadr och beställde från Elgiganten då de ska få in sina den 13/11. Bara vänta då...

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

https://www.caseking.de/search?sSearch=9900k

har dom i lager visst man får betala lite mer, men tror inte sverige kommer se så många exemplar fort:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

De sitter inte fast någonstans. Intel hinner inte med att tillverka och de lider brist över precis hela världen på dessa.

Tack. Samtidigt skulle jag vilja veta hur de portionerar ut de processorer som finns.
Får någon företräde? Är det först till kvarn? Får större leverantörer samma antal som små leverantörer?
Då kan man bättre underlag för att planera.

Permalänk
Medlem

@peope: det kommer att handla om mindre partier typ 6-10 st per leverans. Leveranser sker lite då och då så inget snabbt flöde. Butikerna gör allt för att hålla dig kvar i kön men helt ärligt, vill du ha cpun inom de närmaste månaderna så köp från casekings eller övervaka denna tråd eller prisjakt varje dag som en hök så kanske du får tur.

Detta är vad jag själv kommit fram till efter mängder av trådar och andra nyjeter kring intels misslyckande kring 10nm övergången...men jag kan ha fel naturligtvis.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Konstigt att de inte har lyckats rampa upp tillverkningshastigheten mer. Det var väl så iofs när 8700 lanserades också, men efter ett tag så försvann utbudsproblemet

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Konstigt att de inte har lyckats rampa upp tillverkningshastigheten mer. Det var väl så iofs när 8700 lanserades också, men efter ett tag så försvann utbudsproblemet

Folk fick väll inte sina processorer på någon månad under 8th gen? Det är ännu värre i år om jag förstått rätt, där av köpte jag tray.