Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Dom ska skämmas över att presentera detta för sina trogna fans. Du "hörde" (läs: knäpptyst...) ju reaktionerna i publiken när detta presenterades. Självklart tycker jag att det är bra att det kan inbringa mer pengar, men om pengarna går till att utveckla spel som detta, kan du då förstå min och andras besvikelse? När detta mobilspel och en port av D3 till Nintendo är vad Diablo-divisionen arbetat med senaste tiden blir man ju uppgiven.

Fast det vet vi ju inte.
Jag tycker bara det är bra att de inte hypar flera år för tidigt.

edit: David Brevik har flera intressanta tankar kring det faktum att Immortal är en "re-skin" av ett existerande spel från den kinesiska utvecklaren.

Dels att det är märkligt Blizzard outsourcar utveckling av spel, vilket David anser endast har varit framgångsrikt vid ett tillfälle (av många) i deras historia. (Blizzard North).
Han tar också upp att Wow var en re-skin av Everquest men ändå inte..

Och för att svara på trådens inledande påstående att Diablo är mördad - Om "misslyckandet" Hellfire hade styrt framtiden så är det konstigt att D2 var framgångsrikt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Snacka om bortskämda fans isåfall.
Jag minns att man satt år efter år efter år och hoppades på en uppföljare till Diablo 2. Det dröjde över 11 år. Nu förväntar sig fansen att se något storslaget varje år annars blir man uppgiven? Reaper of souls är nästan sprillans nytt fortfarande...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att jag talar för fler än mig själv när jag säger att uppgivenheten kommer från besvikelsen som var och är D3. Jag kan vänta många år på en värdig uppföljare, eller att Diabloteamet gör radikala förändringar i D3 för att vinna tillbaka spelare och förtroende.

Jag är, liksom många andra, besviken på att se att detta är vad Blizzard har använt tid och pengar åt att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Snacka om bortskämda fans isåfall.
Jag minns att man satt år efter år efter år och hoppades på en uppföljare till Diablo 2. Det dröjde över 11 år. Nu förväntar sig fansen att se något storslaget varje år annars blir man uppgiven? Reaper of souls är nästan sprillans nytt fortfarande...

Se något storslaget varje år? Knappast det var många år sen vi fick se något alls.
Sen förväntade jag mig inte se ett färdigt D4 med lansering imorgon men hoppades ändå på att något hopp kunde tändas. Typ visa att man faktiskt jobbar på det åtminstone och att det kan komma år 2020.. någonting förtjänar vi trogna Diablo fans

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Oooo! Vilken jädra burn alltså!
- "Is this an out of season april fools joke?"
Hahaha!
https://clips.twitch.tv/EmpathicLittleReubenTBCheesePull

Bästa är att han blev utslängd efter det
Sure, han bröt mot reglerna så var väl "rätt", då alla frågor pre-screenas och godkänns innan och han inte frågade det han skulle

Han tog en for the team typ

Och ja, missnöjet syns tydligt, det ska dom ha. Jäkla skit blizzcon, och avsluta med en dålig D3 mobil port, typ wtf.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Se något storslaget varje år? Knappast det var många år sen vi fick se något alls.
Sen förväntade jag mig inte se ett färdigt D4 med lansering imorgon men hoppades ändå på att något hopp kunde tändas. Typ visa att man faktiskt jobbar på det åtminstone och att det kan komma år 2020.. någonting förtjänar vi trogna Diablo fans

Jag ser mig själv som ett extremt troget diablo fan. Spelar än idag diablo 2. Men diablo 3 har visat vad blizzard väljer att gå i för riktning, och då är en mobilport trots allt inte en dålig id’e. Diablo 3 skulle precis lika gärna kunna spelas på mobil pga. Sin simplicitet.

Nästa Blizzardspel hoppas jag verkligen blir WC4, för där har dom en spelserie dom inte hunnit casualisera än.

Permalänk
Avstängd

Lär bli bästa spelet i serien, mobilt är ju den nya spelplattformen med miljarder potentiella kunder.
som tur är har jag ingen smartphone och kan skippa the immortal diablo fail

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Man vet att en Franchise är död när Mobile blir en alternativ plattform.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

World of Warcraft får en fet patch och Classic. Overwatch får en ny hjälte. Heroes of the Storm får en ny hjälte. Hearthstone får fina nya saker. Diablo får ett mobilspel.

Finns inget värre än att styra något med digitalt via touch screen. God idé bakom själva spelet, men helt fel system att släppa det på.

Edit: Warcraft III får en remake också.

om inte nu den stöder penna som på min note. Men hur många springer runt med en note eller skärm med stylus.

Köp en windows surfplatta med bra cpu med bra igpu och spela Diablo 2 eller 3:)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

När jag tittade på när de annonserade detta så såg man på asiaten som introducerade att han typ ville gå av scenen eftersom han visste att ingen ville höra det beskedet. Buisness is buisness är mina ord för att sammanfatta beslutet varför de gjorde så här även fast jag personligen är besviken på Blizzard.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

MobileMasterRace!

Nu kan jag snappchatta samtidigt som jag gibbar dibbe!

Blir det microbetalningar i massvis!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Man får väl skylla sig själv som hypat diablo lite väl mycket inför blizzcon. Men jag hade förväntat mig lite mer, ett mobilspel hade ju varit perfekt om man samtidigt släppte info om d4 eller någon remake samtidigt.

Permalänk
Medlem

Såg lite reaktioner och tankar kring hela debaklet. Jag lägger upp det i punktform:

• Mobilmarknaden är enorm i Kina, en kraftigt växande konsumentmarknad, och Blizzard verkar vilja rikta sina produkter dit.

• Att man väljer Blizzcon som aveny för att annonsera detta, och det efter en tid av hype via marknadsföring, är en riktig PR-blunder. Till skillnad från E3 så känner man här sin publik både i rummet och via kamerorna. Den publiken har betalat för att se många av grejerna, och presenteras alltså med en produkt som inte är intressant.

• Omständigheterna hade kunnat förmildrats om man gjort som Bethesda. Att åtminstone kunna åstadkomma en titel, så som Elder Scrolls VI, hade stävjat mycket av den besvikelse och ilska fansen känner.

• Blizzcon överlag verkar svagt i år. Man har inte så värst mycket att komma med känns det som. Ett mellanår.

• Diablo 3 släpptes för 6½ år sen. I dagsläget är det tillräckligt med tid för att åtminstone kunna bestämma sig för att en uppföljare är på väg. Att peka på DLC och expansioner som skäl till att inget har hänt kan nog vara goda skäl. Men i dagens spelklimat rimmar det illa med hur ofta konkurrenterna producerar bra eller populära produkter.

Permalänk
Medlem

wow det här trodde jag inte. verkar som de flesta utvecklare blivit så stora att mjölka pengar är det ENDA som betyder något även om det mördar något som någon skapat och älskat och brunnit för en gång i tiden.
först command and conquer mobile och nu det här? hl3 blir nog säkert en sidscrollande historia på mobilen också. vi får väll hoppas på warcraft 4 mobile då

anser personligen inte att mobilen är en bra spel plattform av flera anledningar de flesta redan känner till...enkla simpla spel för att döda tid duger dom bra till men inte mycket mer.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Man vet att en Franchise är död när Mobile blir en alternativ plattform.

Ja för PUBG och Fortnite är ju stendött nu

Permalänk

Nu är inte jag något Diablo hardcorefan men, vad spelar det för roll att dem släpper ett spel för mobilplattformen? Är det för att storyn skär sig från vanliga Diablo eller var det för man hoppades på att det vanliga skulle få en update istället, men det blev bara ett mobilspel som nyhet om diablo i år?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Nu är inte jag något Diablo hardcorefan men, vad spelar det för roll att dem släpper ett spel för mobilplattformen? Är det för att storyn skär sig från vanliga Diablo eller var det för man hoppades på att det vanliga skulle få en update istället, men det blev bara ett mobilspel som nyhet om diablo i år?

Dom flesta som gnäller över diablo mobile bryr sig nog föga om storyn. Men hur man kan säga att det är ett enormt "fail" är bara löjligt. Detta kommer garanterat tas emot bra på den asiatiska marknaden. Och redan där är det så långt ifrån fail man kan komma.

Permalänk
Hedersmedlem

Själv hade jag väl inte heller nån önskan om diablo på mobil plattform.

Men jag tänker mig att det är ganska rimligt att testa att släppa större spel för mobilerna. Det är väl ändå så att folk använder mobiler på helt annat sätt nu för tiden så att visa näraro där spelarbasen är stor kanske är ganska rimligt. Om inte annat så iaf för att testa om det är en plattform man kanske borde närvara på eller om det inte är nå vidare lämpligt.

Gillar man inte idén så kan man ju bara hoppa över det spelet. Utbudet av lir är så jädra stort i dagsläget ändå så det kanske inte är hela världen

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

@jnilssonn: Det handlar nog mindre om spelet i sig, och mycket mer om att det pratades om detta i månader fram till nu. Det hajpades och man skapade en förväntan, som all marknadsföring ska göra. Sen valde man alltså sin egen festival att annonsera ett mobilspel och säga att det var årets nyhet, till sin betalande publik vars produktköp inte berört den typen av marknad. Det är tondövt om något.

Att använda sin show med en väsentlig andel västerländsk publik för att lansera sig i Asien ser nog inte så bra ut i efterhand.

Permalänk
Medlem

@SueCia: Har du stannat kvar i tiden? 5år är verkligen inte nytt. Iom att D3 blev sådant avstamp från sina rötter är D4 befogat.

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem

Hade folk spelat på en sån kass mobiltelefon som min jobbtelefon så hade dom nog slängt telefonen i backen av ren ilska. Telefoner ska man ha att ringa med och inte som spelmaskin

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gameplay verkar vara som D3, och helt ärligt är det ett spel där kontrollen inte behöver vara exakt. Man pekar o klickar ju bara. Perfekt för en mobil! Digitalt styrkors gillar jag inte så hoppas det är valfritt och att man kan peka för att gå.

Kul att nån försöker göra ett bra mobilspel

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Mobila plattformar är "all the rage" det är där nästa generations spelare ses vara. Att lira på PC och i soffan på TV är förmodligen något som kommer minska mer och mer, så det är bara hoppa på eller föråldras. Nästan alla publishers som vi snackar med på vårt företag säger att dom vill ha två saker: De vill att vi gör spel som kan släppas på mobil (främst då IOS) och spel som kan släppas på Switch (vilket typ är en mobil om man ser specs-mässigt) så att Activision gör samma sak förvånar mig inte. Tvärtemot så kändes det helt uppenbart att nästa Diablo skulle lanseras på mobil.

Permalänk
Medlem

Ropen skalla, D2 remaster åt alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ja för PUBG och Fortnite är ju stendött nu

"alternativ platform"
Tolkar jag iaf som att dom väljer att gå vidare i serien på mobil och inte utveckla serien på PC.

Fortnite och Pubg har ett komplement på mobil platform.

Iaf så jag tolkar det, och det håller jag 100% med om.
Blizzard struntar i att gå vidare på PC, med allt vad det innebär och gör endast en "prequel" antar jag kan kallas till mobil.

Fortnite kan lasera ett spel i pappersform och det kommer sälja i miljoner, det varumärket är löjligt mycket större än Diablo är, så inte direkt enkelt att jämföra

Personligen kommer jag inte köpa något mobilspel, för det är inget för mig. Spela gör jag på plattformar med bättre styrning.

Permalänk
Medlem

Jag såg faktiskt fram emot ett mobilspel av Blizzard. Typ något i stil med ett Idle-spel eller liknande, då jag vill flika in lite på lunchen eller rasterna och sen på kvällen i soffan eller sängen.
Men ett action-rpg på en mobil? Eh, nej tack.
Tycker om man nu ska släppa ett mobilspel, så bör det bara ett spel som anpassas för stunder när man väl sitter med den.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte. Varit besviken på Diablo spelen sedan Hellfire släpptes.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med att de gör ett mobilspel, fine, det kan vara trevligt att lira lite smått. Men att man teasar mycket om "flera stora Diablo projekt" och hypar upp spelarna otroligt mycket för att sedan visa upp ENDAST ett mobilspel blir man lack som fan. De hade enkelt kunnat göra som Bethesda gjorde när de visade upp en kort reveal på nya ES:VI genom att visa att NÅGOT är på gång. Hade Blizzard gjort detsamma så hade hypen fortfarande varit igång och de hade sluppit allt hat de får nu.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Det finns en trailer med gameplay också.
https://youtu.be/Ab2-WW1skOM
Får hoppas att spelet kommer med bra handkontrollstöd.

Permalänk
Medlem

Pratade med någon annan som är mer insatt att just mobila spel och små konsoler med inbyggda skärmar har nästan alltid gått knackigt och inte varit speciellt lönsamma för de som skapade dessa om man ser ända till 80-90-talet.

En sak hänger säkert på hur vi ser saker och ting där små skärmar och dålig kvalitet på bilden gentemot motsvarighet på CRT (vid den tiden) och dagens TFT-skärmar/Oled.

Storleken på skärmen för ett visst spelkoncept har nog mer betydelse än vad spelutvecklarna befarar för att ett spel skall bli populärt eller inte.

Nu säger jag inte att det inte går att spela på en smartphone - för det finns massor av olika spel bättre passande och uppväxta med formatet att konkurrera med, men för de spelformaten som blizzard mfl. byggt ursprungligen för till yta större skärmar så kanske det inte är en av de smartaste dragen att försöka knöla ned det på en liten mobil... och när man börja komma lite till åldern så börja man ha bekymmer med åldersöversynthet och det är inte alls lika lockande att se på småskärmar med mikroskopiskt text...

Permalänk
Medlem

de förstörde nästa allt som gjorde diablo till de toppen spel de en gång varit med d3 sedan detta skitet, vill de avliva diablo genren helt och hållet eller vafan håller de på med