Dator stängs av vid start av spel som PUBG och Dota 2.

Permalänk
Medlem

Dator stängs av vid start av spel som PUBG och Dota 2.

Senaste taget har jag inte kunnat spela några av mina spel då varje gång jag startar spelen så tar det 20 sek sen stängs datorn av och startar om, i loggboken så står det att det är ett Kernel-Power 41 (63) som orsakar detta. Har sökt upp en del kring det utan resultat så undrar om någon har en aning om vad felet kan vara.

Permalänk
Visa signatur

Cpu: 8700k | Gpu: 2080 Duke OC | Ram: 32gb 3000Mhz Corsair lpx | MB: PRIME Z370-A
Psu: Straight Power 11 750W | Chassi: Fractal Design R6 |

Permalänk
Medlem

Haft samma fel på en burk med garanti kvar var fel på grafikkortet å nätagget. Jag skulle nog testa låna ett nätagg funkar inte det testa byta grafikkort eller även drivrutiner.
Du kan ju även testa en ram sticka i taget

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

@Skippyyy_: Har kollat här men ledde inte till något resultat :/

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel för några år sedan. Nätagget var kasst. När man startar ett spel så kräver grafikkortet betydligt mer ström, om nätagget är kasst och redan ligger på gränsen för vad det klarar så blir det pannkaka
Jag sätter en peng på att det är nätagget för dig med.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

@EmilH: Spelet har funkat hur bra som helst förut men har nyligen börjat strula men är nog nätagget då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastext:

@EmilH: Spelet har funkat hur bra som helst förut men har nyligen börjat strula men är nog nätagget då.

Har du testad andra spel? Annars tanka hem 3d mark, krashar det då också kan man ju starkt misstänka nätagget. Hade det varit grafikkortet borde felet komma vid fler tillfällen tycker jag.