Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Hedersmedlem

Mediaspelare för AppleTV

Finns det verkligen bara en vettig mediaspelare till Apple TV 4k?

Jag har nu provat ett antal mediaspelare för att hitta ett alternativ till Kodi och bara hittat Infuse. Finns det fler alternativ. Det jag vill åt är en app som scannar min NAS och ger en lista med filmer som man kan söka i typ. Alla alternativ jag provat har krävt att man går in i katalogstrukturen och hittar filmerna själv, vilket känns bökigt.

När det gäller Infuse så blir jag helt bortkollrad av deras betalningsmodell. Jag började med att installera gratisvarianten och fick efter ett tag upp promptar om att starta en prenumeration. Det lockar mig inte alls att betala en summa varje månad för att använda en mediaspelare som kan spela mina egna filmer.

Sedan finns det även en version av Infuse man kan köpa för 159kr. Lite dyrt, men ok om jag slipper prenumerationen. Är det verkligen 159kr för obegränsat användande på den? För det är ju mindre än vad prenumerationen kostar på ett år.

Jag är förvirrad och jag tycker inte om appar som förvirrar mig. Förklaring av deras modell eller förslag på andra appar att prova mottages tacksamt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag kör MrMC som är en Kodi fork till min ATV4K och det fungerar riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Infuse är riktigt bra... kör Plex och Plex genom infuse… POlex är positivt också, för då kan man strema även om man inte är hemma, farsan brukar streama från oss tex...

Kan inte använda vanliga infuse för får inte till det med utdelade mapar längre i W10!!! SMB är ikryssat och allting på datorn, men det vägras hitta maparna, så om nån vänlig själ kan länka till en lättförstårlig guide hur f'n man kommer åt sina mamap från en annan enhet nu för tiden, så är jag riktigt tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Infuse är riktigt bra... kör Plex och Plex genom infuse… POlex är positivt också, för då kan man strema även om man inte är hemma, farsan brukar streama från oss tex...

Kan inte använda vanliga infuse för får inte till det med utdelade mapar längre i W10!!! SMB är ikryssat och allting på datorn, men det vägras hitta maparna, så om nån vänlig själ kan länka till en lättförstårlig guide hur f'n man kommer åt sina mamap från en annan enhet nu för tiden, så är jag riktigt tacksam!

Har du aktiverat SMBv1?

Permalänk
Medlem

Installera plex på nasen och kör plex appen i atv

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@giplet: Vad är det för NAS? Vissa, t.ex. Synology, har egen eller 3:e-parts app för ATV som körs på NAS och indexerar innehållet. Jag använder mig av DS Video som ansluter via ett konto med avgränsade rättigheter till tjänst och aktuella mappar med media. Är det vad du vill uppnå?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Synology DS412+. DS Video har jag kört innan. Kanske ska prova den på ATV'n.

Jag har även provat Plex vid ett tidigare tillfälle, då mot min iPhone. Upplevde inte att den funkade bra på min DS412+, men det har kanske blivit bättre?

Jag kan också säga att jag inte är överdrivet förtjust i att Plex tvingar/tvingade mig att logga in mot deras servrar för att komma åt mina egna filmer. Tanken var då också att andra skulle kunna titta, men den funktionen användes aldrig, så det argumentet föll lite bort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!