Paypal köparskydd erfarenheter
Hej,
Undrar om ni har erfarenheter med Paypal köparskydd?
Jag har använt Paypal ganska länge, mer en tio år faktiskt i tro att om något går snett så kommer Paypal agera och skydda en. Här i veckan efter jag tappat allt hopp att ett kinesiskt företag kommer leverera produkt jag betalat för öppnade jag mitt första ärende någonsin hos Paypal. Måste säga att jag var 100% säkert att jag kommer få mina pengar tillbaka för att det var ganska tydligt att varor returnerades av tyska DHL och spårningstjänst även flagade att något är fel.
Det var en ganska stör överraskning när jag fick besked att ärende är stängd eftersom varor är levererade till Sverige. Viktigt att säga att det finns inga sätt att direkt överklaga deras beslut eller ställa några frågor, ”case closed”.
På grund av det kontaktade jag kundtjänst och bad om information eller om en länk där jag kan se att varor verkligen är i Sverige så att jag kan ta det med PostNord. I samma veva skickade jag detaljerad info med länkar och skärmdumpar med säljarens spårningsnummer där man kunde se att paketet var i Tyskland och hämtades ut där.
Paypal kundtjänst som läste mitt meddelande öppnade ett klagomål med den information och snällt bad mig vänta några dagar. Jag var hundra procent säker att nu kommer allt ordna sig.
Trots det trevliga bemötande (gissar att det är olika avdelningar hos Paypal) om några timmar kom nästa överraskning när jag fick e-post från Paypal att mitt klagomål kommer inte tas upp för att säljaren redan har skickat ett gällande spårningsnummer. Tydligen har de inte ens försökt att ta till sig det man skrivit.
Vad har ni för erfarenheter med Paypal och kan ni kanske rekommendera några bra alternativ för köp utanför Sveriges gränser?