Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Var lite besviken på Inets deal, speciellt vad gäller 4G routers, jag kollade in denna:

https://www.inet.se/produkt/5402724/tp-link-archer-mr200-ac75...

Är denna verkligen värt priset? Har aldrig haft 4G routers förut så jag har ingen erfarenhet vilken modell som verkar vettigast.

Om nån av er hittar nån bra 4G router till bra pris nu under BF, så är jag tacksam för all tips

Jag köpte den: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-rt-ac1200g-dual-ba...
Väldigt nöjd med. För den pris väldigt bra router. Använder som andra router hemma.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Asterion:

Var lite besviken på Inets deal, speciellt vad gäller 4G routers, jag kollade in denna:

Är denna verkligen värt priset? Har aldrig haft 4G routers förut så jag har ingen erfarenhet vilken modell som verkar vettigast.

Om nån av er hittar nån bra 4G router till bra pris nu under BF, så är jag tacksam för all tips

Har exakt samma router fungerar klanderfritt istället för min dongel som jag har från Telenor.

Permalänk
Medlem

Innan Black Friday ens hann börja (på riktigt) så har jag redan hunnit beställa komponenter till en komplett dator. Singles Day inräknad.

Tack Inet och Komplett för trevliga priser.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hoppades på en 2700x på inets bf rea men det ser ut att bli 2700 från elgiganten imorgon istället..

Boka en ikväll vid 22 istället så är du garanterad ett ex.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cjal:

Är det bara jag eller tog Elgiganten bort Maximus Hero moderkortet från deras black friday preview?

Skrivet av King Komail:

Hittar inte Asus ROG Maximus XI Hero WiFi på deras Black Friday erbjudanden. Är du säker att den ska bli prissänkt sådär mycket?

Skrivet av Banco:

Det är ett helt galet bra pris ifall det nu skulle stämma. Men, jag tvivlar.

De har plockat bort kortet från de preliminära priserna nu och istället återfinns det mycket billigare "Asus ROG Strix Z390-H Gaming" till samma pris. Misstänker att någon klantat till det på Elgiganten då det var ca 50% rabatt vilket troligtvis skulle göra det till en av de mest extrema deals jag någonsin sett på BF. Kan dessvärre inte redigera mitt inlägg i fyndtråden längre så får väl vänta och se ikväll.

EDIT: När man går in på Maximus kortet står det fortfarande "SPARA 2000" så var beredd ikväll ifall ni vill ha chans att göra BFs bästa klipp:

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Tack för tipset, missade 1111kr priset förut då jag velade lite för länge, har sätt andra paket för liknande priser men det har varit utan fjärrkontroll och sagt bestämt till mig själv, NÄ jag ska inte ha, jag missade det priset och får stå över. Fast har varit när köpknappen många gånger ändå.
Så skriver du det här tipset och ja, nu är klockan 23:35 och har beställt totalt...
1st startpaket med tre färg lampor, gateway och fjärrkontroll.
1st dimmer kitt med en vanlig lampa och fjärrkontroll.
3st vanliga E14 kronljuslampor.
För totalt 1454kr om nu Hornbach levererar

Sedan har Clas Ohlson bra priser på lite Phlips Hue också om man vill fortsätta fynda lite mer

Går det att nyttja online hos hornbach eller bör man åka till en butik?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Går det att nyttja online hos hornbach eller bör man åka till en butik?

Går att nyttja online, man får fylla i en blankett så återbetalar dom senare.
Men allt är typ slut att köpa online, men har man någon butik i närheten så är de nog säkrare att åka dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Jag har exakt en sådan ståendes hemma med Tele2 unlimited. Stabil och lättanvänd router med normalt gränsnitt inne i 192.168.1.1.

Bra signal till opperatören och levererar bra wifi genom betongväggar här hemma. Nu vet jag inte va priset var men ja köpte min för typ 1900 för 1 år sedan.

Har öppnat portar i den och tankar .torrent på 3-5mb/sek på 4g. Bor 2 km från masten i en större stad.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk

Någon som har någon idé om det är mer kraft och ljudkänsla i den här:
https://www.komplett.se/product/1004789/tv-ljud-bild/barbart-...

Än i en Sonos Beam? Jag tänker att Beam inte har någon subwoofer, men samtidigt är jag lite inne på Sonos (även om jag i dagsläget inte har någon produkt alls från dem).

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

@Newbranch:
Mycket mer tryck i HKn
Dock så har ju Sonos Beam tex Alexa, nattfunktion, talfunktion mm och går att koppla med all sonos i framtiden

Permalänk

@Zyzlite: Intressant. Fan det kanske är värt att ändra sig då. HKn verkar ju ha samma funktionalitet, att man kan addera bakhögtalare i framtiden.
Jag vet egentligen inte varför jag fastnat för Beam, mer än att min sambo sagt att hon gillar dess utseende.

Vad jag förstår det så har HKn ARC hdmi också så att man slipper extra kontroller? Bara HDMI och strömkabel sedan är man färdig?

Visa signatur

Permalänk

2070 Mediamarkt

@lasseTM: Hej! Vilket 2070-fynd finns på Mediamarkt? Är kanske kass på att leta eller så kommer jag inte överens med Mediamarkts sökfunktion men jag hittade inget.

//H

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Som flera andra så är även jag besviken på Inets BF, om detta var allt de hade att komma med. Verkar som man får skramla ihop sin 30k dator någon annanstans.

Någon som sett bra pris på något 2080/2080ti någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

De har plockat bort kortet från de preliminära priserna nu och istället återfinns det mycket billigare "Asus ROG Strix Z390-H Gaming" till samma pris. Misstänker att någon klantat till det på Elgiganten då det var ca 50% rabatt vilket troligtvis skulle göra det till en av de mest extrema deals jag någonsin sett på BF. Kan dessvärre inte redigera mitt inlägg i fyndtråden längre så får väl vänta och se ikväll.

Ja, kändes väldigt extremt på en så pass ny produkt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Newbranch:
Jag förstår dig!
Jag har Beam själv hemma, är väldigt nöjd. Kör dock med 2st Play1 bak. Men det är ingen mäktig bas. Dock väldigt bra ljud överlag.
Men är det ett stort rum i ett hus så hade jag kanske valt något större om jag var ute efter maximalt med ljud.
Men i min 65m2 lägenhet så är den utmärkt!
Och ja, HDMI ARC är bara att plugga och använda vanliga fjärrkontrollen.

Permalänk
Medlem

Asch ingen erbjudande om S9+ på tele2. De som brukar ha rejäla prissänkningar. Hoppas att det kommer ner till 5000kr någon annanstans 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trajce:

Asch ingen erbjudande om S9+ på tele2. De som brukar ha rejäla prissänkningar. Hoppas att det kommer ner till 5000kr någon annanstans 😀

Tele2 kör på S9, men Comviq körde på S9+. Köpte en för 4800kr senaste kampanjen.

Permalänk
Medlem

Comviq har 395:- på 24mån det är över 8000:- då jag har vimla vill jag inte byta op.

Permalänk

Jo, inet rean var ju inte något att bli upphetsad över. Endast lagring och nätagg som blev sänkta i mitt bygge, och gick ned från 2080 x trio till Asus 2080 Dual OC, vilket jag inte är jättenöjd med men svårt att motivera +850kr speciellt när man får med BLOPS4 med asusen men inte med msi.

Inte ens fri montering kunde dem bjuda på, det brukar dem väl göra?

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VillhaÜberPC:

Jo, inet rean var ju inte något att bli upphetsad över. Endast lagring och nätagg som blev sänkta i mitt bygge, och gick ned från 2080 x trio till Asus 2080 Dual OC, vilket jag inte är jättenöjd med men svårt att motivera +850kr speciellt när man får med BLOPS4 med asusen men inte med msi.

Inte ens fri montering kunde dem bjuda på, det brukar dem väl göra?

Köpte du asuskortet med inets sweclockers bf erbjudande eller bf? Jag köpte den på sweclockers men fick inte med någon kod för BLOPS4.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Köpte du asuskortet med inets sweclockers bf erbjudande eller bf? Jag köpte den på sweclockers men fick inte med någon kod för BLOPS4.

BF följer med från Ndivia och du ser den i samband med köpet från Inet, för BLOPS behöver du registrera det direkt hos Asus här: https://promotion.asus.com/en/call-of-duty-black-ops-4-domina...

Permalänk

@Zyzlite: Jag har en 2a på 47 kvadrat och TV rummet är klart mindre än så, så det är nog inget bekymmer.

Fan det är svårt. Jag känner inte för att köpa Sonos sub för 7000.. Det är bara för mycket pengar för en sub.
Jaja, vi får se ikväll hur mycket rea det blir på Beam på elgiganten och ta ett beslut efter det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgbg:

Som flera andra så är även jag besviken på Inets BF, om detta var allt de hade att komma med. Verkar som man får skramla ihop sin 30k dator någon annanstans.

Någon som sett bra pris på något 2080/2080ti någonstans?

Inet hade exklusivt Sweclockers-erbjudande på ASUS RTX 2080 Dual OC i tisdags för 8000 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Jag köpte kortet under swec-kampanjen och fick ingen blops4-kupong i kundvagnen. Köpte ändå, och chattade med kundtjänst dagen efter. Det var inga problem för dom att skicka med. Spelet ska ingå med vissa nyare ASUS-komponenter

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Går att nyttja online, man får fylla i en blankett så återbetalar dom senare.
Men allt är typ slut att köpa online, men har man någon butik i närheten så är de nog säkrare att åka dit.

Det gick åt helskotta för mig med Hue, fick mail från Hornbach nu som sade att det bara gällde när det fanns i lager hos den andra återförsäljaren.

Citat:

Tack för din förfrågan.
Din prisgaranti för artikel 6053660 - HUE LED LJUSKÄLLA FÄRG 10W E27 har blivit nekad.

Denna vara är slutsåld hos konkurrenten och därför kan vi inte bearbeta din prisgaranti då ett eventuellt köp ej är möjligt hos konkurrenten. Av denna anledning avslås din prisgaranti.

Med vänliga hälsningar
HORNBACH Kundtjänst

(namn)

Permalänk

@upf: Inte gjort något köp ännu.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Othello123:

Det gick åt helskotta för mig med Hue, fick mail från Hornbach nu som sade att det bara gällde när det fanns i lager hos den andra återförsäljaren.

Samma lika för mig, men ska mejla/ringa till dom då det inte står i deras villkor om att det måste finnas i lager vad jag hittar.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Innan Black Friday ens hann börja (på riktigt) så har jag redan hunnit beställa komponenter till en komplett dator. Singles Day inräknad.

Tack Inet och Komplett för trevliga priser.

Underbart att se att åtminstone en person här är nöjd!
Men, nu är vi två – min Inet-Swec-SSD landade alldeles nyss i brevlådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Jag köpte kortet under swec-kampanjen och fick ingen blops4-kupong i kundvagnen. Köpte ändå, och chattade med kundtjänst dagen efter. Det var inga problem för dom att skicka med. Spelet ska ingå med vissa nyare ASUS-komponenter

Lustigt värre måste jag säga

Frågade dem igår via PM här på SweC och enligt dem så hade Asus skickat ett ex antal kort utan BLOPS4 för att kunna få ner priset i stort sett.

Fick du med koden i kartongen eller fick du den separat i ett mail?

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Underbart att se att åtminstone en person här är nöjd!
Men, nu är vi två – min Inet-Swec-SSD landade alldeles nyss i brevlådan!

Tre personer.

Hittade en billig speldator åt systerdottern (GTX 1060, R5 2600, 250 GB SSD, monterad och klar för 6990kr) på Komplett och ska hämta ut mitt RTX 2080 och min SSD från Inet senare idag. Med tanke på att jag inte planerade köpa något alls för en vecka sedan så får jag också påstå att jag är nöjd med Black Week för denna gången.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.