Bästa drönaren för runt 1000kr ?

Permalänk
Medlem

Bästa drönaren för runt 1000kr ?

Tjena har letat och tittat på massa olika drönare på nätet och alla säger lite olika saker om vilka dem uppfattar som bäst så tänkte höra med er här på forumet vilka ni rekommenderar

den ska helst ha kamera inbyggd men går också bra utan har en gopro hemma som jag kan montera men vill helst ha en inbyggd

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Tjena har letat och tittat på massa olika drönare på nätet och alla säger lite olika saker om vilka dem uppfattar som bäst så tänkte höra med er här på forumet vilka ni rekommenderar

den ska helst ha kamera inbyggd men går också bra utan har en gopro hemma som jag kan montera men vill helst ha en inbyggd

Tack på förhand

För 1000kr får du ingen "bra" drönare, så att tipsa om bästa drönaren bland dem, känns inte rätt.
Vad jag kan ge råd om är dock att välja ett välkänt märke och kolla att det finns reservdelar, som batterier eller propellrar etc. om du skulle krascha.

Här är en lista från prisjakt på drönare runt 1000kr.. och känner väl igen tre olika märken.
Hubsan, Walkera och Parrot.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s367885293

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har ingen personlig erfarenhet av den, men Ryze Tello är ett alternativ. Den är utvecklad i någon form av samarbete med DJi och verkar som en rätt schysst "förstadrönare".

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag skulle också definitivt säga Tello. Den är helt överlägsen allt annat jag sett för priset. Den använder mjukvara från DJI och är väldigt stabil, enkel att flyga och välbyggd för priset. Har det som leksak/inomhus alternativ till min Mavic Air och jag är mäkta imponerad av denna lilla drönaren.

Finns hos Kjell & CO för 970kr just nu för

https://m.youtube.com/watch?v=Z8_c704o6JE

Permalänk
Medlem

Ingen som har något input ang Ryze Tello drönaren?
Ser ju helt klart ut som en riktigt smutt instegsdrönare för en billig peng.
Runt 1500kr får man också en kontroll till..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iwe241:

Ingen som har något input ang Ryze Tello drönaren?
Ser ju helt klart ut som en riktigt smutt instegsdrönare för en billig peng.
Runt 1500kr får man också en kontroll till..

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev i inlägget ovan, är mäkta imponerad av lilla Tello, det är en utmärkt instegsdrönare eller som ett komplement till dyrare/större drönare (vilket jag har den till) som man kan flyga runt med även inomhus utan att riskera riva hela kåken

Kameran är inte den bästa även om den klarar sig helt ok i bra ljus. Och den saknar eget minne/plats för minneskort så om du får störningar i videoströmmen till telefonen så blir dina filmer hackiga.

Men man bör inte köpa den för dess kamera utan för hur fantastiskt bra och stabilt den flyger för att vara en drönare utan GPS. Det är ju som sagt DJI som står för den delen av mjukvaran, de vet vad de gör

Permalänk
Medlem

Om du kan dryga ut budgeten lite och du håller koll på ebay så kan man köpa 3dr solo för drygt 2k. Har själv 2st. Är väl lite smått utdaterad vid det här laget men tack vare sin vikt så flyger den väldigt stabilt även i lite risigt väder. ( gjord för gopro )

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som jag skrev i inlägget ovan, är mäkta imponerad av lilla Tello, det är en utmärkt instegsdrönare eller som ett komplement till dyrare/större drönare (vilket jag har den till) som man kan flyga runt med även inomhus utan att riskera riva hela kåken

Kameran är inte den bästa även om den klarar sig helt ok i bra ljus. Och den saknar eget minne/plats för minneskort så om du får störningar

Låter kul och bra det! Ang kamera så är det inte så konstigt om den inte är den vassaste kniven, men jag tänker ändå för den kostnaden och att det är DJI som ligger bakom den så borde den duga gott.

Skrivet av klimtachakka:

Om du kan dryga ut budgeten lite och du håller koll på ebay så kan man köpa 3dr solo för drygt 2k. Har själv 2st. Är väl lite smått utdaterad vid det här laget men tack vare sin vikt så flyger den väldigt stabilt även i lite risigt väder. ( gjord för gopro )

Är det nya du hittar på ebay? Har du länk?
2k är ju som du säger inget jättehopp ifrån 1k, men det är farligt att börja tänka i dom banorna. Helt plötsligt har man visst köpt en för 7k istället ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av iwe241:

2k är ju som du säger inget jättehopp ifrån 1k, men det är farligt att börja tänka i dom banorna. Helt plötsligt har man visst köpt en för 7k istället ;D

Moahaha...

Min första drönare kostade 595 kr.
Nästa kostade 2000 kr.
Sen blev det 9000 kr.
Nu överväger jag nya DJI Mavic 2 Pro för 15000 kr. Men ja vid det här laget vet jag inte om det är så prisvärt för min del längre.

On topic så lägger jag också en röst på Ryze Tello. Hade lätt varit mitt första köp idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Moahaha...

Min första drönare kostade 595 kr.
Nästa kostade 2000 kr.
Sen blev det 9000 kr.
Nu överväger jag nya DJI Mavic 2 Pro för 15000 kr. Men ja vid det här laget vet jag inte om det är så prisvärt för min del längre.

On topic så lägger jag också en röst på Ryze Tello. Hade lätt varit mitt första köp idag.

Känner igen det där beteendet 😳 Har gjort något liknande, min Mavic Air fick nyligen sällskap av just en Mavic 2 Pro

Permalänk
Medlem

Xiamio mi drone, men den kostar runt 3-4000kr!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iwe241:

Låter kul och bra det! Ang kamera så är det inte så konstigt om den inte är den vassaste kniven, men jag tänker ändå för den kostnaden och att det är DJI som ligger bakom den så borde den duga gott.

Är det nya du hittar på ebay? Har du länk?
2k är ju som du säger inget jättehopp ifrån 1k, men det är farligt att börja tänka i dom banorna. Helt plötsligt har man visst köpt en för 7k istället ;D

Jag köpte mina nya. Man får dock ha lite koll där, dyker upp ibland.
I mina ögon är det jäkligt mycket drönare för pengarna och grejerna känns väldigt gedigna.
( Den kostade ju runt 10k när den kom för nåt år sedan)

Permalänk
Medlem

En bagagnad DJI spark kanske skulle vara något? Den är riktigt trevlig både att filma och flyga med. Lite över budget iofs

Permalänk

Bygga själv? Halva nöjet!