Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Permalänk
Melding Plague

Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Efter fem dagar på marknaden nådde den fysiska försäljningen av färska Battlefield V hälften av vad Battlefield 1 presterade på enbart tre dagar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kritisera och använda invektiv mot sina fans är väl knappast en bra marknadsföringsstrategi.

Permalänk
Inaktiv

Jag och många polare spelar det, men i stort sett alla kör 10 timmars testversion nu inledningsvis. Kommer antagligen köpa det efter det. Kul spel!

Permalänk
Inaktiv

Same shit different name. Jag vet ingen som kommee köpa nya battlefeild och orsaken är att EA bara mjölkar ur produkten pengar och folk tröttnar på att spel typ samma spel med mindre variationer om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Same shit different name. Jag vet ingen som kommee köpa nya battlefeild och orsaken är att EA bara mjölkar ur produkten pengar och folk tröttnar på att spel typ samma spel med mindre variationer om och om igen.

Jag tror nog folk kan tänka sig att spela samma spel i om och om igen i flera år faktiskt. men att betala för det om och om igen är en annan femma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Kritisera och använda invektiv mot sina fans är väl knappast en bra marknadsföringsstrategi.

Det är nog inte vad det beror på, utan att folk köper spel digitalt. Även till konsolerna.

Edit: Ser nu att det jämförs mot Battlefield 1 och inte 4. Finns nog en poäng i det du säger hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är nog inte vad det beror på, utan att folk köper spel digitalt. Även till konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kan vara så, men utan att se siffrorna för digital försäljning så blir det bara spekulation.

Permalänk
Medlem

Folk klagar på att det är samma sak.
Är det samma personer som vill ha tillbaka BF2 med ny grafik?

Permalänk
Medlem

Man skall inte handla EA-produkter. Verkar som om kunderna börjar fatta detta nu.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är nog inte vad det beror på, utan att folk köper spel digitalt. Även till konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om det verkligen har ändrats så lavinartat sen BF1-releasen ändå, det är inte SÅ många år ändå att fysisk försäjning borde ha halverats på marknaden i snitt. Vore hur som helst mer intressant med riktiga siffror än bara fysiska kopior eftersom att det som nämnt finns flera, ganska välanvända, sätt att köpa spel på.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

Folk klagar på att det är samma sak.
Är det samma personer som vill ha tillbaka BF2 med ny grafik?

Problemet är att vi som spelat några av Dice-spelen på senare år märker av att spelen är likadana och att de olika varianterna känns som ett skal som varierar mellan modern krigsföring, Battlefront och världskrigen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

Folk klagar på att det är samma sak.
Är det samma personer som vill ha tillbaka BF2 med ny grafik?

Klagar och klagar, de flesta köper ej produkten. Att gå tillbaka till en kultklassiker innebär dock att man får något helt nytt. Problemet är att spel var roligare för då man upplevde något helt nytt.
Att man hade så skoj vid BF2 betydde inte att själva spelet var så bra.
Detta syns vid commendore 64 clasic konsolen som "alla" skulle köpa. Sedan när de testade spelen så var det inte precis samma känsla som för 35 år sedan.

Permalänk
Medlem

Slutade efter BF3. Hade många roliga timmar i Metro samt Caspian Border.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Klagar och klagar, de flesta köper ej produkten. Att gå tillbaka till en kultklassiker innebär dock att man får något helt nytt. Problemet är att spel var roligare för då man upplevde något helt nytt.
Att man hade så skoj vid BF2 betydde inte att själva spelwt var så bra.
Detta syns vid commendore 64 clasic konsolen som "alla" skulle köpa. Sedan

när de testade spelen så var det inte precis samma känsla som för 35 år sedan.

Jag tror det du säger stämmer väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En stor anledning till att fysisk försäljning minskar så mycket i Battlefield V just är nog därför EA introducerade Origin Premium där dom erbjuder en tjänst som Netflix fast för deras spel. Jag tex köper inte Battlefield 5 denna gång utan prenumererar på deras tjänst och alla mina vänner jag spelar med har gjort det samma. Så när det kommer till försäljningssiffror så måste man även räkna med alla människor som börjat prenumerera på deras tjänst.

För ca: 49 kronor har du Origin Basic vilket ger dig 10 timmars full test version av hela spelet.
För ca: 149 kronor har du Origin Premium vilket get dig hela spelet i Premium version / Deluxe i en hel månad.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Folk klagar på att det är samma sak.
Är det samma personer som vill ha tillbaka BF2 med ny grafik?

Spelar ingen roll för bra spel är något EA inte längre levererar. Utan de leverar en tjänst, "Game as Service".

EA har gjort en perfekt storm om sitt anseende. Ett tidigare mycket hatat företag för sina affäresmetoder och sätt att mjölka och sedan döda IPn för att investerare inte är nöjda med ett företag som är hälsosamt, utan måste växa växa växa oavsätt vad det än innebär.
Till idag att kalla ut sina egna konsumenter tillsammans med deras i princip betalda marknadsföringsavdelning Kotaku och Polygon mm som följer med och kallar sina köpare "Entitled", barnrumpor, obildade eller alt-right rasister.

Activison Blizzard, 2K, Ubisoft är nästa. Får bara hoppas att Nintendo inte kommer få storhetsvansinne och göra något liknande. Bethesda har redan fått sin shock, får hoppas att det räcker men tittar man på deras tidigare lanseringar så tror jag ärligt inte det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Lär väl köra genom Single Player kampanjen då spelet ändå medföljer grafikkortet. Är inte så intresserad av multiplayer, förrutom Battle Royale men det lär ju ta ett tag innan man får ta del utav.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZAIZAI:

Man skall inte handla EA-produkter. Verkar som om kunderna börjar fatta detta nu.

när dem säger att man inte skall köpa det om man inte gillar det då verkar folk lyssna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Spelar det med flera polare, riktigt kul. Shroud spelar det ju också en hel del, som alla spel finns det buggar. Men tycker spelet överlag är riktigt bra.
Kör däremot på Premier nån månad till, spelar jag fortfarande då så köper jag spelet.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Billigt, billigt

@Startrance:

Och för ca. 300 kr (om du är lite tålmodig) så får du hela spelet för alltid. I all framtid. Utan månadskostnader.

Permalänk
Medlem

Som det redan nämnts tidigare beror försäljningen på att folk skaffat Origin Premium för att lira tidigare eller betala mindre för att lira kortare tid - som mig tex. Jag vet att jag inte kommer att lira det i mer än två månader mao blir det billigare för mig att skaffa Premium för 300kr än att köpa spelet för 450kr.

En annan dålig sak är som sagt var att de lanserar ett halvt spel. Visst, all content kommer att vara gratis men det känns som ett incitament för att hålla folk kvar i Origin Premium mer än något annat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

typ samma spel med mindre variationer om och om igen.

Tycker det är enormt stor skillnad spelstilsmässigt mot BF1 exempelvis. Här är det mycket mer fokus på infanteri och ren FPS-skill. Passar mig som handen i handsken. Exempel på detta är ingen spotting, annan rekylhantering på vapnen, fordonen är inte lika OP längre etc. etc. etc. I andra ord lite mer back to the roots som hur FPS-spel ska vara, enligt mig. Gött som tusan!

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Jag har slutat spela EA spel sen Battlefield 4. Har förlorat all respekt mot dom.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Spelade den öppna betan och efter lite matcher av totalt kaos utan struktur med en hint av det jag gillade med BF serien. Jag fick en liten nostalgikick och det slutade med att jag spelade BF3 i två veckor istället...igen, som jag gjorde med Bfront, BF1s betor.
Det saknar det som drog mig till serien, det är mer som ett COD (de äldre), mer fastpace där mer händer samtidigt. BF3 och 4 käns lugnare även i en close combat 64 player death match, därför jag fortfarande dras tillbaka till 3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

BF V är by far bättre än bf1 bf4 och bf 3 var vid release på alla plan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kanske många har gjort som mej och skaffat Origin Access Premier istället för att köpa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kul spel, precis som BF-spelen brukar vara! Bra känsla i vapnen, välpolerat. Har spelat PUBG bra länge nu och hade nästan glömt hur smooth och polerat BF-upplevelsen är!

Permalänk
Medlem

Härligt. Det ska straffa sig att släppa halvfärdiga skräpspel och att bete sig som man gjort mot sina fans.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Jag, som många andra, hoppade på origin access premiere för att spela tidigt.
Jag tror de kommer se en ökning i försäljningen 9-12 December, då folks första månad är slut.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

"Accept It or Don’t Buy the Game"
Inga problem.

Skrivet av Cooling23:

Jag har slutat spela EA spel sen Battlefield 4. Har förlorat all respekt mot dom.

Precis samma för mig.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB