Permalänk

Asus Prime Z390-A LED

Hej
Någon som vet om det går, och isf hur, man ändrar LED'sen på moderkortet bl.a. vid I/O?
Just nu så byter den färg hela tiden och hade velat ha en statisk färg. Hittar ingen mjukvara på ASUS hemsida och i BIOS finns bara Av och På läge.

Permalänk
Medlem

Gissar att den precis som moderkorten och grafikkorten i Strix-serien styrs med Aurora Sync.

https://www.asus.com/campaign/aura/global/download.html

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Gissar att den precis som moderkorten och grafikkorten i Strix-serien styrs med Aurora Sync.

https://www.asus.com/campaign/aura/global/download.html

Vet du hur man fixar så att LED:sen stängs av när du stänger av datorn? Just nu har jag statisk färg när datorn är på men när jag stänger av den så återgår den till den här ”regnbågen”. Jag har stängt av LED:sen i BIOS i inställningen ”when shut down” men denna inställning verkar inte sparas. Någon ide?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle0216:

Vet du hur man fixar så att LED:sen stängs av när du stänger av datorn? Just nu har jag statisk färg när datorn är på men när jag stänger av den så återgår den till den här ”regnbågen”. Jag har stängt av LED:sen i BIOS i inställningen ”when shut down” men denna inställning verkar inte sparas. Någon ide?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det har jag ingen koll på. Mig veterligen ska inställningen i BIOS fungera. Har en kompis med ett Z370-moderkort från ASUS där jag är ganska säker att det fungerade för honom. Han kan möjligen ha stängt av dem permanent i och för sig.

Låter som en bugg. Har du säkerställt att du har senaste BIOS-versionen?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Testa uppdatera BIOS för den inställningen fungerar för mig på mitt kort. (Kör senaste BIOS)