Permalänk

Får ingen signal till skärmen

Hej folket, byggde precis klart min dator ( eller inte hah ) men jag får ingen signal till skärmen när jag drar igång datorn. Moderkortet CPUn GPUn osv verkar vara igång, iaf RBG belysningen till dom osv. Vad kan det vara för fel. Jag vet att det är en väldigt bred fråga men vad brukar felet vara?

GPUn är en Vega 56, vilket kräver 2st 8pin kontakter. Fick en sladd som delades in i två 8pin kontakter med mitt PSU som jag använde. Vet inte om detta är rätt, om den kanske kräver två separata sladdar.

Moderkortet har någon funktion som kallas Qled tror jag, en lampa lyser upp på moderkortet för att tala om vad för fel den stött på. I mitt fall lyser lampan grön, manualen säger att grön lampa är Boot. Förstår inte riktigt vad det innebär.

Permalänk
Medlem

@SalvatioN:

Du har valt rätt ingång på skärmen?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Se till att välja rätt input på skärm inställningarna också. (DPI - HDMI- DVI D- VGA) Välj en av dem som du har använt som ingång.

Permalänk

Gick över alla kablar, dubbelkollade att allt satt i korrekt, inget glapp osv. Drog igång datorn igen efter det och det fungerade fint