Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Izle: Ehm jag har G.Skill Flare X 16GB CL14 3200mhz. Men dem tar liksom inte i kylflänsen eller fläkten, så det spelar ingen roll.

Ehm nej, den stora menar jag den som ingick med NH-L12.

Ta gärna en bild ser inte alls ut att rymma stora fläkten på undersidan jag så vore kul att se

Permalänk
Medlem

@fax110: Fick den att rymma men jag tror den fick syrebrist eller något för fick bättre temps när jag testade med den lilla nu....

Permalänk
Medlem

@fax110: Fick den att rymma men jag tror den fick syrebrist eller något för fick bättre temps när jag testade med den lilla nu....

Konstigt. Båda riktade åt samma håll ? Kanske den lilla är annan typ av fläkt. Det är möjligt. Inte koll på vad som sitter i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Yes bägge åt samma håll. Tror bara den stora fick för lite inflöde eller något.

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Skulle du kunna skicka bild på detta? Aldrig sett förr

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

@165Hz: Har precis tagit ut den och bytt till den lilla men jag lär nog testa imorgon igen!

Permalänk
Medlem

@Izle: Har precis tagit ut den och bytt till den lilla men jag lär nog testa imorgon igen!

Återkom gärna med resultat.. Vi är rätt många här som är väldigt intresserade då det är samma kylare majoriteten verkar köra i sina ghost. Ingen tidigare vad jag sett har nämnt möjligheten att köra den större fläkten nertill...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Ska testa imorgon igen om jag hinner efter skolan.

Är det någon annan som kör Vega64 alternativt 1800X i Ghosten? Är väldigt intresserad av temps och övriga inställningar. Också för att se om mina resultat är bra eller inte.

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Det går att köra den större fläkten undertill, om jag minns rätt från mitt Ncase M1.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Nima2001: Det går att köra den större fläkten undertill, om jag minns rätt från mitt Ncase M1.

Mvh

Så märkligt bara att ingen verkar göra det i ghost en. Måste vara att det finns någon nackdel med det snarare än att alla har missat det bara..
Ska bli intressant att följa ämnet och svaren här närmaste dagarna. Ska själva bygga min i veckan

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

aah jag förstår. men då lär ju en slim 120mm fläkt prestera väldigt bra där kan man tycka? dom är ju 15mm istället för 25mm vilket absolut borde släppa in mycket mer luft.

men får du för dig att laborera mer så ta gärna bild när 120mm fläkten sitter där då det vore roligt att se , hoppas på att mitt chassi ska komma snart så man får börja bygga själv!

EDIT : @CooingPendulum kollade på moderkortet du hade nu och du är lyckligt lottad med ett lite speciellare moderkort som gör att det går. dina ram minnen sitter längst ut på kanten och dom har även hållt låg profil på allt annat runtom.

här är bilder som visar varför det går

och här är en bild som visar ett sånt moderkort jag har och som dom flesta troligtvis ser ut

Permalänk
Medlem

@fax110: ahh mitt asus x470-i ser ut som din sista bild där. Med ram minnena närmare CPU. så då kommer det inte gå alltså..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

@fax110: ahh mitt asus x470-i ser ut som din sista bild där. Med ram minnena närmare CPU. så då kommer det inte gå alltså..

Har för mig att folk nämnt på släck att de har fått in en 15x120 fläkt efter att ha tagit bort heatsinken på ram sticksen.

Permalänk
Medlem

Stor fläkt.

Jämförelse

Liten fläkt

Testade att byta ut mot en NF-F12 2000 PWM istället nu med, gick lika bra. Kan dock inte garantera någon bättre temps. Verkar som en slim fläkt kanske hade varit optimalt?

Permalänk
Medlem

Stor fläkt.

Jämförelse

Liten fläkt

Testade att byta ut mot en NF-F12 2000 PWM istället nu med, gick lika bra. Kan dock inte garantera någon bättre temps. Verkar som en slim fläkt kanske hade varit optimalt?

Vad är det för moderkort du kör med?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Gigabyte AB-350N Gaming Wifi

Edit: Det enda ni får tänkte på är att jag inte riktigt får på ena av Noctuas fläkthängare (mot Ram-sidan) för jag kommer inte under Ramen och ovanpå kylflänsen som det ser ut just nu men jag kanske kan trixa till det. Dock så sitter den väldigt bra ändå. Den sitter mot kylflänsen som den ska.

Permalänk
Medlem

Åååååh jaa..nu ligger spöket och väntar på utlämningsstället! Efter två långa veckor får äntligen TopHat och Spöke återförenas!

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Åååååh jaa..nu ligger spöket och väntar på utlämningsstället! Efter två långa veckor får äntligen TopHat och Spöke återförenas!

Congrats håller tummarna för ett fint exemplar

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Hattlöst spöke upphittat på posten, inga märkbara skavanker efter en snabb okulär inspektion, återstår att se hur hattarna ser ut. Kolli #2 registrerat för överlämning till postnord hos Captech sedan fredag utan uppdatering. (frågan är egentligen vad tusan Captech pysslar med som inte kan frakta alla grejer på samma nummer, borde väl vara en aning smidigare).

Väldigt kvalitativt chassi, älskar man aluminium så är man i himmelriket.

Det grämer mig att Loque fått en så pass kämpig start när produkten är så här bra. Hoppas verkligen att de går ifrån denna kickstartern dels med passionen i behåll samt med tillräckligt god feedback så vi kan se fram emot ghost mk2 och kanske andra modeller i framtiden.

Men Patrik, för guds skull, om möjligt så anställ ett par personer som enbart har hand om PR och kommunikation innan ni drar igång nästa projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Precis som @Hjortzzor nämnde så har jag kört med ett NH-L12 och en tunn (15) 120fläkt med ett impact VII. Visst, jag var tvungen ta bort kylflänsarna på RAM, men det var ändå lätt att få på och det var några millimeter kvar till godo!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE, Linux |=~-

Permalänk
Medlem

Fick moderkortet idag. Noctua NH-L12, ASrock Z390 och Balistix AT RAM får plats utan problem. Mycket utrymme kvar, ungefär en hel cm!

Ifall någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Precis som @Hjortzzor nämnde så har jag kört med ett NH-L12 och en tunn (15) 120fläkt med ett impact VII. Visst, jag var tvungen ta bort kylflänsarna på RAM, men det var ändå lätt att få på och det var några millimeter kvar till godo!

Vill man verkligen ta bort kylflänsarna på ramen...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Många kylflänsar är mest rgb och annat fluff. Med en fläkt som blåser över dom så tror jag säkert att det blir likvärdigt om inte bättre. I louqes s1 förutsättningar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ringde captech och fick mitt chassi idag nästa steg är sleevade kablar och vattenkylning

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Vad har du tänkt för vattenkylning =D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortzzor:

Många kylflänsar är mest rgb och annat fluff. Med en fläkt som blåser över dom så tror jag säkert att det blir likvärdigt om inte bättre. I louqes s1 förutsättningar.

Jaha...
Jag tänkte köra g.skill trident z . Kanske ska fundera på att ta bort kylflänsen bara för att kunna köra 120mm fläkten. Men vi pratar alltså inte den inkluderade utan en 15tunn fläkt så? Eller hur är den inkluderade?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Ringde captech och fick mitt chassi idag nästa steg är sleevade kablar och vattenkylning

Kan man ringa dem och uppge mailadress för att få veta hur det går med ens leverans? Börjar bli otålig

Visa signatur

Ghost S1 | R7 2700 | 2 x 8 GB Corsair Vengeance 3200 | 1080 Ti

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Kostja:

Kan man ringa dem och uppge mailadress för att få veta hur det går med ens leverans? Börjar bli otålig

Precis vad jag gjorde.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jaha...
Jag tänkte köra g.skill trident z . Kanske ska fundera på att ta bort kylflänsen bara för att kunna köra 120mm fläkten. Men vi pratar alltså inte den inkluderade utan en 15tunn fläkt så? Eller hur är den inkluderade?

Den fläkt som ingår är bara att glömma och jag tror att du måste plocka bort wifi modulen på våra moderkort för att få in en 120x15 fläkt men jag postar bilder så du får se om 10min när jag är hemma.
Wifi modulen är prylen till vänster, där ser du även höjden på ramens pcb.

https://photos.app.goo.gl/KYKATEDSsU1YurCt9

Det man jan göra är att bända upp L12 något mod chassi sidan för att tjäna 2-3mm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man läser i deras gammla kickstarter F.A.Q så står det att varje tophat kommer med en mounting platform, men när jag tittar i manualen för en så står det box content och visar sidorna och skruvar. Kommer tophats med en mounting platform eller inte?