Permalänk

@PsyCor: Jag hoppas på denna vecka, kanske nästa förhoppningsvis. Måste ju hittas en person gan ska snart med hänsyn till Julafton snart. Vad snällt att du vill donera spelkod. Håll utkik här så kommer det mer info så fort de har valt en person

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Kul att du kör i år igen! Sweclockers verkar ha mjuknat mer och mer för välgörenhetsprojekt vilket är väldigt positivt. Kör hårt!

Tjena, kul att se dig här!

Ja, verkligen och det var riktigt roligt att se hur de ville bidra med hjälp framöver med nya projekt.

Permalänk
Medlem

skänk den till barnen på ronald mcdonalds barnsjukhus i göteborg? cancersjuka barn i alla åldrar som jag förstått det. https://www.goteborg.ronaldmcdonaldhus.se kanske en bra idé? de kommer garanterat ta emot den?

Permalänk
Skrivet av dl380g7:

skänk den till barnen på ronald mcdonalds barnsjukhus i göteborg? cancersjuka barn i alla åldrar som jag förstått det. https://www.goteborg.ronaldmcdonaldhus.se kanske en bra idé? de kommer garanterat ta emot den?

Detta är ett klockrent alternativ till nästa projekt. Min ursprungliga tanke var sjukhus, men konstigt nog pga säkerhet och IT regler så såg de inte hur de skulle kunna få det att fungera. Men RonaldMcdonaldshus kanske är något att kika på. Snyggt!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@anon193054 som Salar skriver sågs vi tidigare i veckan. Kul att ses igen och vilken slump under dessa omständigheter. Var snart 20 år sedan som vi gick i samma klass! Ser fram emot att göra mer ihop framöver och kunna hjälpa honom att hjälpa andra. Vi har en uppsjö av idéer både om vad vi ska göra och vilka vi vill rikta såna här initiativ mot.

Vill inte säga för mycket innan något är hugget i sten, utan har vår gemenskap tankar och förslag är vi öppna för förslag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Visst fanns det en annan tråd här om några boende på någon slags gruppboende/daglig verksamhet som körde bilspel, främst då lastbilsspel, dom kanke kan behöva en ny dator annars. Lyckas så klart inte hitta tråden nu bara för det.

Google hittade:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1528820-e-sport-och-sp...

Permalänk
Medlem

Vet att ronald mcdonalds sjukhuset i uppsala ständigt efterfrågar donationer av olika slag till barnen så där tror jag inga regler sätter stopp. Bör ju vara samma på de andra också.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Man kan också kommentera här med eget förslag om man inte vill rösta på något ovan

Har inget bra förslag , men jag kan bidra med en slant via swish om det behövs? Alla bäckar små.
Då min dotter är sjuk blir det mycket resor fram och tillbaka till sjukhuset , men lite kan jag allt swisha för den goda sakens skull.

Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Detta är ett klockrent alternativ till nästa projekt. Min ursprungliga tanke var sjukhus, men konstigt nog pga säkerhet och IT regler så såg de inte hur de skulle kunna få det att fungera. Men RonaldMcdonaldshus kanske är något att kika på. Snyggt!

Har du hittat någon organisation till denna redan?
Giving People på Facebook brukar jag skänka pengar till ibland, dom kan säkert hjälpa till vid ett framtida projekt!
Brukar också finnas grupper som heter "Jultomten Finns" som säkerligen skulle kunna hjälpa till med!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har inget bra förslag , men jag kan bidra med en slant via swish om det behövs? Alla bäckar små.
Då min dotter är sjuk blir det mycket resor fram och tillbaka till sjukhuset , men lite kan jag allt swisha för den goda sakens skull.

Mvh / Mangee

Trist att höra, hoppas det blir bättre. Sjuka barn är alltid extra sorglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Trist att höra, hoppas det blir bättre. Sjuka barn är alltid extra sorglig

Tack.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Inte utan att man blir lite rörd, av detta mycket fina initiativ.

Permalänk
Medlem

@salar5555

Underbart initiativ, sånt här ligger mig varmt om hjärtat.
Jag är med.
Har massor av delar liggandes men är inga direkt nya prylar samt att du har redan skaffat allt till burken vad jag förstår?
Kanske är bättre att donera en slant?

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Tänker spontant på någon Kvinnojour. Finns nog många mammor som rymt från skitstövlar till män och nu är ensamstående med barn som man inte kan föreställa sig vad de fått uppleva, och nu är ekonomin väldigt knaper och den mamman skulle nog mer än gärna vilja ge sitt barn en fullproppad speldator.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Kan man swisha en gåva? Vart isåfall?
Mycket fint gjort ❤️

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Blev lite skeptisk till dom när jag arbetade åt en kund med kontor vägg i vägg på en av Stockholms dyraste adresser och slogs över att det rätt ofta var mingelpartyn med finklädda människor. Men ska ärligt erkänna att jag inte vet så mkt mer om dom än så.

Dom lär väl få in sponsorpengar på nåt sätt antar jag, är nog inget ovanligt med partyn

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Swishar gärna en slant för o hjälpa

Permalänk
Medlem

Tack för att människor som du finns! *applåder*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Kudus till dig/er!

Vet inte hur jag kan hjälpa till, men en fråga är ju som sagt aldrig dum.

TYP: "Frågar man inte, får man inget svar"

Så vart inte rädd för att fråga mig
Kan jag hjälpa till gör jag det gärna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Skänk den till någon ungdomsgård i en fattig förort så kanske några stycken byter ut sitt amfetaminmissbruk mot onlinespelmissbruk, videoskapande, musikproduktion, webbdesign eller vad de kreativa själarna som ej ges tillräcklig frihet att styra över sina dagar eller leva ut sina färggranna drömmar kan tänkas ägna sig åt på den!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Skänk den till någon ungdomsgård i en fattig förort så kanske några stycken byter ut sitt amfetaminmissbruk mot onlinespelmissbruk, videoskapande, musikproduktion, webbdesign eller vad de kreativa själarna som ej ges tillräcklig frihet att styra över sina dagar eller leva ut sina färggranna drömmar kan tänkas ägna sig åt på den!

Jag förstår vad du menar, men kanske har du lite fel med tankesättet du tänker.

Tror knappast att alla "fattiga" har amfetaminmissbruk.

Och "De kreativa själarna som ej ges tillräcklig frihet att styra över sina dagar eller leva ut sina färggranna drömmar kan tänkas ägna sig åt på den"

Oftast är det människor som "mår dåligt" som skapar all konst.
En rik kan må dåligt, och en fattig kan må bra

Det är bara att gå tillbaka o titta på historian.

Fattig eller rik spelar ingen roll för en konstnär!!!
Men måendet, det skapar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Man kan också kommentera här med eget förslag om man inte vill rösta på något ovan

Hej,

kan tipsa dessa http://www.jonsters.se

Jonsters Charity är en insamlingsstiftelse vars syfte är att samla in pengar för utdelning till välgörande ändamål. Stiftelsen prioriterar utdelningar till organisationer som arbetar för barns bästa eller projekt som har direkt koppling till barn och ungdomar med utgångspunkt i Nordvästra Skåne

Hör med han som leder det jag känner Jone Solvik de kan säkert hjälp till med förslag osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag förstår vad du menar, men kanske har du lite fel med tankesättet du tänker.

Tror knappast att alla "fattiga" har amfetaminmissbruk.

Och "De kreativa själarna som ej ges tillräcklig frihet att styra över sina dagar eller leva ut sina färggranna drömmar kan tänkas ägna sig åt på den"

Oftast är det människor som "mår dåligt" som skapar all konst.
En rik kan må dåligt, och en fattig kan må bra

Det är bara att gå tillbaka o titta på historian.

Fattig eller rik spelar ingen roll för en konstnär!!!
Men måendet, det skapar

Ja, du är inne på rätt spår men fokuserar ej på helhetsbilden, vilken är nödvändig för att göra en rättvis bedömning! Alla i förorten har naturligtvis inte ett amfetaminmissbruk, det var en metafor. Viss typ av konst kräver viss typ av utrustning, det går ej att jämföra olika decennium emellan här. Utvecklingen som sker hela tiden medför att samtliga parter i samhället måste avancera för att klara av att konkurrera och på så vis vinna en bit av kakan. Åker du tillbaka i tiden till mitten av 70-talet och kidnappar Bill Gates, för med dig honom tillbaka till 2018 så har han inte en chans i helvetet att skapa en konkurrenskraftig produkt med hjälp av sin Commodore.

Det fattas både kunskaper och utrustning. Motivation löser kunskapsbristen; om utrustning finns att tillgå... Saknas det utrustning men sådan ramlar ned från himmelen; ges motivation...

När man talar om goda gärningar och välgörenhet brukar man inte sällan investera i de pjäser som ägnar att göra störst impact på omgivningen i form av en läkande process; och där ingår tyvärr inte all form utav konst.. Men jag är alldeles övertygad om att mupparna hos Sveriges Televison tycker annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Skänk den till någon ungdomsgård i en fattig förort så kanske några stycken byter ut sitt amfetaminmissbruk mot onlinespelmissbruk, videoskapande, musikproduktion, webbdesign eller vad de kreativa själarna som ej ges tillräcklig frihet att styra över sina dagar eller leva ut sina färggranna drömmar kan tänkas ägna sig åt på den!

Eller så snor de datorn, kränger den och sen köper amfettimin för pengarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag tycker vi försöker själva elller med hjälp av "min stora dag" att ge bort datorn med present kort på Steam och Origin. att den skall budas iväg på Musikhjälpen känns inte rätt, tycker det är bättre att en behövande unge får grejerna som redan finns och present-kort av oss andra.. men det är mina tankar iaf.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Fint initiativ! Tror du vet bäst själv vart datorn ska hamna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att bidra med en leveransadress för datorn...

Skämt åsido, läste lite om Simons dator och måste säga att det värmde att se att det finns undantag till det allt kallare samhälle vi lever i.

Önskar jag kunde bidra ekonomiskt, men tyvärr tillåter inte min situation det för tillfället.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du redan har bestämt dig men jag skulle tänka mig "Trygga Barnen" Set deras annonser och om just barn / ungdomar som har problem hemma med föräldrar som dricker för mycket.
Att fråga dom och ge en dator till en Kille/tjej skulle nog betyda jäkligt mycket.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Inaktiv

Bra initiativ det är positivt att det finns folk som ställer upp för andra..
Jag personligen fördrar dock datorer med fokus på skolarbete och kompetensutveckling.
Alla barn i sverige från åldern runt 6 år borde ha en helt egen dator + fast uppkoppling till internet. De barn som bor på två olika ställen p.g.a splittrade föräldrar får då stora kostnadsproblem.

Så vi som har äldre laptops borde skänka bort dem och det ska jag kanske göra, men då till barn jag känner. Samma sak gäller utrustning som skrivaren, när ag går över till färglaser så finns det många ungdomar som skulle förbättra deras skolresultat med en schysst skrivare.
Byter jag ut Nasen, varför inte skänka bort den gamla till en ungdom etc?