Permalänk
Medlem

Prenumeration på kläder?

Tycker det är så trist att köpa kläder så det kan ta flera månader att bara köpa ett par jeans, jag funderar därför på att börja prenumerera på kläder och har hittat ett par olika tjänster.

Någon som har erfarenheter av dessa tjänster eller känner till någon annan än det jag nämner ovan?
Det känns ganska smidigt. Är lite inne på Stylivery 799 alt 999 kr/mån box.

Permalänk
Avstängd

Prenumerera på kläder?
Dafuq?

Permalänk
Medlem

Varför inte gå till Dressmann och köpa ett par schysta jeans för mellan 3-500kr?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kan inte se hur det är smidigt att prenumerera på något man normal inte ens köper varje år. Och vilket oftast kräver att man provar så sakerna faktiskt passar :s

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har varit inne på någon prenumerations-grej också, då jag avskyr att köpa kläder, och dessutom gärna tar med mig någon med bättre smak än jag själv. Nån tjänst som skickade mig ett paket på ~1500kr inför varje årstid skulle kännas intressant. Allt över det vore för dyrt och onödigt.

Men om TS känner att det vore värt pengarna, så ge sidorna en chans. I värsta fall kostar det dig ett par timmars jobb med att skicka tillbaka och sånt 🤷‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Varför inte gå till Dressmann och köpa ett par schysta jeans för mellan 3-500kr?

Skrivet av BergEr:

Kan inte se hur det är smidigt att prenumerera på något man normal inte ens köper varje år. Och vilket oftast kräver att man provar så sakerna faktiskt passar :s

Främst för att jag tycker att gå till en butik är så grymt tråkigt, stå där och fundera på vad som passar bra ihop med andra plagg och testa storlek sen velar jag fram och tillbaka. Känns enklare att bara få ett paket hem där de redan har tänkt på det mesta och du bara behöver säga ja eller nej.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat efter Jeans och fastnade på Dressman som har bra priser på kläder och dessa Jeans passar nog bra för mig https://dressmann.com/sv/p/byxor/jeans/arizona-regular-fit-je...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Outfittery finns väl med?

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Outfittery finns väl med?

Tack för tipset, har du någon erfarenhet av dom?
Ser ut att vara större än Stylivery och sen skickar de via postnord vilket jag gillar mer.

Permalänk
Medlem

Intressant koncept. Dock för en annan som köper kläder 1-2ggr per år så låter det som man snabbt skulle få ett överflöd av kläder om man får flera plagg varje månad. Går väl säkert att pausa eller avsluta abonnemanget isf iofs.

Annars är jag också sådan att jag ogillar att kolla och handla kläder. Vilket leder till att jag har brist på klädesplagg överlag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Varför inte gå till Dressmann och köpa ett par schysta jeans för mellan 3-500kr?

Detta.

Senast jag köpte kläder så tog jag 5 tröjor och 3 par Jeans.
De kostade 230:- styck.
Det var 4 år sedan och Jeansen är fortfarande hela och fina.

Detta trots mitt kotiga arsel som skulle kunna nöta ut en sten.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Främst för att jag tycker att gå till en butik är så grymt tråkigt, stå där och fundera på vad som passar bra ihop med andra plagg och testa storlek sen velar jag fram och tillbaka. Känns enklare att bara få ett paket hem där de redan har tänkt på det mesta och du bara behöver säga ja eller nej.

Tycker också det är grymt tråkigt, har dock aldrig funderat på om kläder passar bra ihop. Komfort, hållbarhet och pris är kriterierna.

Var bara förvånad över konceptet med tanke på hur sällan folk normalt köper kläder. Det går ju år mellan gångerna man behöver köpa tröjor och byxor iaf. Även bra underkläder är bra efter flera år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Personligen tycker jag det låter väldigt konstigt dock brukar jag bara behöva köpa jeans typ var 10e år eller så.

Köper dock lite mer påkostad kvalitet och inte billigt skit som spricker bara man tittar på dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Tycker det är så trist att köpa kläder så det kan ta flera månader att bara köpa ett par jeans, jag funderar därför på att börja prenumerera på kläder och har hittat ett par olika tjänster.

Någon som har erfarenheter av dessa tjänster eller känner till någon annan än det jag nämner ovan?
Det känns ganska smidigt. Är lite inne på Stylivery 799 alt 999 kr/mån box.

Är bekant med han som startade och driver Stylivery. Inte testat själv - men jag vet att det är väldigt seriöst och verkar fungera bra.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Personligen tycker jag det låter väldigt konstigt dock brukar jag bara behöva köpa jeans typ var 10e år eller så.

Köper dock lite mer påkostad kvalitet och inte billigt skit som spricker bara man tittar på dem.

Vart köper man kläder av så bra kvalité? Är det något speciellt märke eller butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett väldigt konstigt koncept, känns som att man i slutändan bara sitter med en hel hög massa kläder som man måste använda inna det kommer nya. Och så tror jag det skulle rulla på, tills man skulle säga upp avtalet då.

Kan förstå att man tycker det är tråkigt att köpa kläder, stå och prova etc etc. Men mitt tips är i så fall ändå att ge dig ut en gång och köp inte bara ett par jeans, en tröja, underkläder eller nåt enstaka plagg. Försök göra, om möjligt, hela årets inköp på några timmar. Mer värt det än att låta någon annan bestämma vad man ska ha på sig.
Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Även om man får hem en massa skjortor, tröjor och byxor så kvarstår ju problemet. Vad ska man välja att ha på sig? I slutändan blir det väl en bara massa kläder som bara tar upp plats och som man aldrig använder.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag tror jag köpte kläder för typ tre år sedan sist, visst är det tråkigt att köpa kläder det håller jag med om men till och med jag står ut att gå in på dressman vart tredje år och köpa en tröja.