Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Avgörande andra möte med en psykiater i morgon. Ska jag bli fortsatt sjukskriven (och kanske få invalidpension vilket jag tidigare blivit erbjuden av pensionsanstalten) eller bli friskförklarad arbetslös arbetssökande. Orkar verkligen inte med det senare då jag inte ens kunnat få en arbetsprövningsplats då jag verkligen försökt. Det senare slutar väl kanske slutligen med en ny tvångsintagning på psyket. Enligt tidigare mötet verkar psykiatern i fråga ha en personlig agenda att friskförklara folk.

Har varit i nästan samma sits och det slutade med att dom satte mig med sjukersättning. Jag vet inte om det va rätt beslut eller inte men jag hade aldrig klarat av att gå direkt till friskförklarad, då hade jag nog inte suttit här idag.

Jag hoppas dom kan hitta rätt väg för dig.

Permalänk
Medlem

Har haft någon sorts muck med antingen skallen eller huset jag bor i sen temperaturen droppade, varje morgon vaknar jag med sån jävla huvudvärk att jag typ ligger och vrider mig i 1-2 timmar och sen till slut praktiskt taget kryper ur sängen. Det känns som den värsta bakfyllan EVER fast händer varje dag oavsett vad jag gör, måste vara luftfuktigheten eller något som ballat ur.

Har en plåtning imorgon rätt tidigt, med morgontrafik bor jag ~1h från studion och nu när det snöar mycket hela tiden kommer den timmen garanterat att bli minst 1,5 eftersom att folk är sjuka i huvudet OCH snöplogar tar bort 20% av alla parkeringsplatser i stan där de samlar ihop sina högar.

Det är sista plåtningen för 2018 och jag vill bara vara färdig med det här jävla året just nu, orkar ingenting. Sitter och kollar på hotellrum inom 1-2 minuter gångavstånd från studion och bara accepterar att även fast 1000kr+ kostnad för ett 4000krs-jobb är HELT efterblivet att svälja själv bara för att man mår aprunk men det får nog bli det ändå bara för att knyta ihop året på ett mer värdigt sätt.

Om det var en kund jag sket i om han/hon blev förbannad/besviken/missnöjd hade jag bara avbokat hela grejen och skyllt på sjukdom och bara glömt pengarna till förmån för idiotstämpeln man fått istället, men av flera skäl kan jag inte det nu. Därför känns det helt ok att offra en del av intäkten för att bara hålla löftet eftersom att jag utan att blinka hade offrat hela jobbet om jag kände att det var en acceptabel möjlighet.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

@Masyve:
Du bör kontrollera detta med läkare. Låter lite som Hortons eller dylikt. Finns bra mediciner att få!

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Har varit i nästan samma sits och det slutade med att dom satte mig med sjukersättning. Jag vet inte om det va rätt beslut eller inte men jag hade aldrig klarat av att gå direkt till friskförklarad, då hade jag nog inte suttit här idag.

Jag hoppas dom kan hitta rätt väg för dig.

Tack! Psykiatern verkade mer medgörlig i dag och tyckets inte vara medveten om att jag redan erbjudits invalidpension för två år sedan trots att det var på tal redan under förra mötet. Dock var han mycket skeptisk till mitt nya BDI-test som indikerar svår depression efter förra mötet. Han var dock intresserad att få resultatet av en psykosocial utredning jag var på för 8-10 år sedan. Eventuellt blir det en ny sådan utredning där man pratar och gör tester med 5-6 olika experter om han inte förordar förlängd sjukskrivning/invalidpension beroende på den tidigare utredningen. Så sannolikheten att jag blir fortsatt sjukskriven verkar högre än att jag blir friskförklarad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Usch, jag förstår att du är orolig och mår dåligt.

Jag håller tummar och tår att det löser sig så gott det kan för din del.

Tack! Psykiatern verkade mindre omöjlig i dag och lutade nog mer åt fortsatt sjukskrivning än friskförklaring. Dock var han mycket skeptisk till en nytt BDI-test jag gjorde idag och som indikerade svår depression efter förra mötet. Om det inte blir sjukskrivning direkt så verkar det i alla fall bli en ny psykosocial utredning där jag ska prata med 5-6 olika experter och göra diverse tester.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tack! Psykiatern verkade mindre omöjlig i dag och lutade nog mer åt fortsatt sjukskrivning än friskförklaring. Dock var han mycket skeptisk till en nytt BDI-test jag gjorde idag och som indikerade svår depression efter förra mötet. Om det inte blir sjukskrivning direkt så verkar det i alla fall bli en ny psykosocial utredning där jag ska prata med 5-6 olika experter och göra diverse tester.

Vet inte hur det är att vara i depression osv men bara all kommunikation och byråkrati mellan läkare, försäkringskassan, arbetsgivare, fack, arbetsförmedlare, samtalsterapi, utredningar osv kan få en "frisk" människa att bli deprimerad. Kan inte ens föreställa mig hur tungt det skulle kännas att hantera dessa instanser/myndigheter som deprimerad och sedan dessutom leva under "hotet" att bli utförsäkrad/friskförklarad och ställd på bar backe fast man är för sjuk för att fungera i jobb/vardag. Hoppas det löser sig för dig och att det blir en bra jul.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

@john_doe: Ja eller hur? Jag sa att jag inte orkar/klarar av att vara arbetslös arbetssökande då jag gett upp hoppet om att få något arbete. Sen sa jag att jag inte vet om jag klarar av att arbeta eller med vad. Dock mår jag mycket sämre nu när det finns risk för att jag blir friskförklarad än när jag hade funnit mig till freds med att vara långtidssjukskriven och förmodligen få invalidpension. Depressioner beror och påverkas för det mesta på yttre faktorer som livskriser och andra stressfaktorer. Ändå trodde han inte på mitt nuvarande mående. Sen vet jag heller inte vad för biverkningar jag har av mina mediciner (äter bl.a. maxdos antidepressiva sedan 8 år tillbaka) då de i den utsträckning de existerar blivit mitt nuvarande normaltillstånd. Utom en då, total avsaknad av sexuell lust, men det nämnde jag inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Får väl leva i ovisshet över julen då. Vad spelar det för roll för mig ifall jag eventuellt kan utföra någon typ av arbete om jag knappast kan få ett arbete med en 15 år lång lucka i mitt CV. Verkar som min nya psykiater främst söker en möjlighet att friskförklara mig än att bilda sig en objektiv bild över min historia och situation.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ska på begravningen av min syster som gick bort tidigare i december.
Känner mig både illamående och ledsen på samma gång. Känns lite som att allt rivs upp igen på något sätt.
Kommer bli en seg tid framöver tror jag, men får försöka hålla gott mod.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Skönhetssalonger och Fik. Andra demografiska kategorier startar bara en massa usla pizzerior

Permalänk
Medlem

Ville överraska min pappa med en speciell modell av luftpistol som han hade när han var yngre men tvingades sälja.
Efter mycket om och men lyckas man få tag på en via auktion som är i behöv av renovering (rostig blånering, trött fjäder och gamla trasiga packningar från mitten på 70-talet).

Auktionsfirman tar god tid på sig att skicka pistolen och när den väl dyker upp har jag bara två arbetsdagar på mig att renovera den, då det kräver verktyg och dylikt som jag inte har hemma.

Renoveringen visar sig vara en mardröm, pistolen är designad av Belsebub själv och måste plockas isär i 161 olika delar för att kunna komma åt packningarna.
Efter att ha suttit i en halv dag och svurir så har jag äntligen fått ihop den enligt instruktion, men då vägrar mekanismen gå i retur.

Dags att plocka isär den igen... Felet upprepar sig och trots att jag studerar Youtubevideos och mina egna foton så kan jag inte upptäcka något fel.

Efter tredje gången med samma resultat så blir jag rasande och blir hårdhänt, vilket resulterar i att en liten delikat fjäder i mekanismen sträcks ut över sin maxlängd och blir obrukbar.

Beställt en ny, men den hinner inte komma innan Jul. och även när den kommer så vet jag inte hur jag skall kunna göra något annorlunda...

Ger mig i kast med att slipa bort rost och kallblånera pistolens pipa och korn istället, Youtube är fullt med hjälpsamma videos som visar exakt hur man bör göra med dom kemikalier jag införskaffat... Det är bara det att jag inte får samma resultat trots samma tillvägagångssätt.

Där youtubarna får fina heltäckande mörkblå nyanser blir min ljusblå och fläckig och trots 3 försök så blir det inte bättre.

Så nu sitter jag här på min födelsedag med metallskrot för 3500 plus kemikalier för en femhundring.

Grattis och God fucking jul.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ska på begravningen av min syster som gick bort tidigare i december.
Känner mig både illamående och ledsen på samma gång. Känns lite som att allt rivs upp igen på något sätt.
Kommer bli en seg tid framöver tror jag, men får försöka hålla gott mod.

Jag lider med dig ! jag hoppas verkligen att det kommer bli bra för dig/er och det viktigaste är ju att låta de ta tid, va ledsen, prata med folk som bryr sig.

All styrka och kärlek till dig/er <3 !

Jag vet själv hur det är när min mamma gick bort i cancer och det är 5 år sen och jag har fortfarande problem med det där.

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Har haft någon sorts muck med antingen skallen eller huset jag bor i sen temperaturen droppade, varje morgon vaknar jag med sån jävla huvudvärk att jag typ ligger och vrider mig i 1-2 timmar och sen till slut praktiskt taget kryper ur sängen. Det känns som den värsta bakfyllan EVER fast händer varje dag oavsett vad jag gör, måste vara luftfuktigheten eller något som ballat ur.

Har en plåtning imorgon rätt tidigt, med morgontrafik bor jag ~1h från studion och nu när det snöar mycket hela tiden kommer den timmen garanterat att bli minst 1,5 eftersom att folk är sjuka i huvudet OCH snöplogar tar bort 20% av alla parkeringsplatser i stan där de samlar ihop sina högar.

Det är sista plåtningen för 2018 och jag vill bara vara färdig med det här jävla året just nu, orkar ingenting. Sitter och kollar på hotellrum inom 1-2 minuter gångavstånd från studion och bara accepterar att även fast 1000kr+ kostnad för ett 4000krs-jobb är HELT efterblivet att svälja själv bara för att man mår aprunk men det får nog bli det ändå bara för att knyta ihop året på ett mer värdigt sätt.

Om det var en kund jag sket i om han/hon blev förbannad/besviken/missnöjd hade jag bara avbokat hela grejen och skyllt på sjukdom och bara glömt pengarna till förmån för idiotstämpeln man fått istället, men av flera skäl kan jag inte det nu. Därför känns det helt ok att offra en del av intäkten för att bara hålla löftet eftersom att jag utan att blinka hade offrat hela jobbet om jag kände att det var en acceptabel möjlighet.

Mycket rolig turn out av det här. Satte klockan på 6 och gick upp efter 2-3 timmars sömn, ganska paj men med gott om tid. Skrek ur mig den värsta huvudvärken och åkte in till studion så att jag kom fram vid 8-tiden ungefär. Möts av ett riktigt bombnedslag, hela studion står i delar med byggställningar på väggarna och hela taket under renovering. Bingo hade glömt skriva på gruppkalendern att det inte var användbart de här dagarna under renoveringen hahaha.

Jahapp tänkte jag, det var de tusenlapparna åt helvete, och funderade på vilka svordomar jag skulle skriva åt Bingo för att han glömt att förvarna. Sjukt nog dock, plockade jag upp telefonen för att skriva till tjejen som beställt jobbet och hitta på någon mirakulös lösning som inte förstörde allas liv eftersom att vi skulle plåta typ om en timme, och NÄR JAG STÅR DÄR med telefonen, skämtar inte ens, ser jag att att hon börjar skriva till MIG på messenger och avbokar jobbet för att hon vaknat jättesjuk.

Universum har pissat på mig å det grövsta de sista veckorna men nu jävlar fick jag medvind ett par minuter.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Mattecoach

@Masyve: Bingo Rimér?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Masyve: Bingo Rimér?

Jupp.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ska på begravningen av min syster som gick bort tidigare i december.
Känner mig både illamående och ledsen på samma gång. Känns lite som att allt rivs upp igen på något sätt.
Kommer bli en seg tid framöver tror jag, men får försöka hålla gott mod.

Det är så satans tufft att gå på begravningar för nära och kära.

Jag beklagar din systers bortgång.

Skrivet av SID 6.7:

Luftpistol till pappa

Du är en väldigt bra son som lägger ner tid och energi på något som kommer ge honom flera stunder med nostalgi och bra minnen.
Att få uppleva dem igen med luftpistolen är en stor bonus.

On topic:
På jobbet har jag så in i helvete mycket att göra nu när alla kommer på att "fan, det är ju snart julledigt!" och skickar massa jobb till mig.

Jag vill inte jobba över hela veckan, men det ser ut att bli så tyvärr.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Rage över luftpistoljulklapp.

Skrivet av Bebben:

Du är en väldigt bra son som lägger ner tid och energi på något som kommer ge honom flera stunder med nostalgi och bra minnen.
Att få uppleva dem igen med luftpistolen är en stor bonus.

Tack! Nu har det dessutom löst sig: #17701115
Så det blir en God Jul trots allt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen gjorde slut idag. Vi hade helt enkelt för olika planer om framtiden (när vi vill ha något barn med i bilden). Har varit kaos sen i onsdags, har knappt sovit något och jobbat 12-timmarsskift och sen ikväll tog det slut på riktigt, hjälpte henne att packa sina grejer och sa hejdå. Har städat lägenheten i ett par timmar nu för att hålla mig sysselsatt tills jag blir för trött och somnar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag och tjejen gjorde slut idag. Vi hade helt enkelt för olika planer om framtiden (när vi vill ha något barn med i bilden). Har varit kaos sen i onsdags, har knappt sovit något och jobbat 12-timmarsskift och sen ikväll tog det slut på riktigt, hjälpte henne att packa sina grejer och sa hejdå. Har städat lägenheten i ett par timmar nu för att hålla mig sysselsatt tills jag blir för trött och somnar.

Oroa dig inte; du kommer kunna hitta en ny kvinna om du så önskar. Annars är det bara att gå vidare; inget att hänga läpp över.

Om du har råd så hör med arbetsgivaren om du skulle kunna få ta ut några personliga dagar tills det lugnat ner sig lite i privatlivet (behöver inte nämna vad om du inte känner för det) och slå på en serie som du plöjer igenom.

Sedan kommer du ut som en ny människa

Önskar dig all lycka till och häng inte läpp över att ni skiljdes åt; kom ihåg att ni hade olika tankar om framtiden. Du ska inte leva någon annans liv utan du ska leva ditt eget liv!!!!!

Permalänk
Medlem

Dagens ilandsproblem är att det ser ut som att det kommer snöa på nyår, enda dagen på hela vintern jag inte vill ha jobb

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Så himla trött på mitt jobb så det finns ingen gräns längre. Känns som att chefen är ute efter mig hela tiden, letar pillematiskt efter fel som inte finns och det känns som att vad jag än gör så går det inte att få henne nöjd.
Har inget vidare högt betalt jobb, men som det känns nu så har jag en sån enorm klump i magen att gå till jobbet när hon är där så det finns inte, jag klarar det helt enkelt inte längre. Vi drar helt enkelt inte lika.
Var så in i bomben nära att jag sa upp mig på fläcken idag och bara kastade in handduken. Drog istället den djupaste invändiga suck jag gjort nånsin och jobbade vidare. Invändigt vill jag bara käfta emot och ge min syn på saken, men det går aldrig väl med den här individen.
Jag har aldrig någonsin varit med om en person som också svänger så enormt i humör som henne heller. Hon kan komma till jobbet med världens leende, som om hon vunnit på lotto och inte har ett enda bekymmer i världen.... För att typ 10 min senare klanka ner på allt jag gör. Går och letar efter fel som inte finns, och trots att jag vet att är i sin ordning så hittar hon ändå nåt att klaga på. Som att hon hittar på fel som inte finns endast för att ha nånting att klaga på. Så känns det i alla fall.
Jag erkänner, jag är inte perfekt och gör misstag... Men jag försöker. Problemet är att vi för några månader sen fick 15min mindre varje morgon på oss att utföra det vi ska göra vid öppning, (tror ni kan gissa vilken pissbranch Jag jobbar inom om ni funderar lite) vilket är på sekunden nog med tid, allt för att spara pengar. Ville dom spara pengar kunde som likt väl ha dragit av 15min på slutet istället, skulle gjort all skillnad i världen.
Jag har ingen koll på huruvida vilken ersättning jag har rätt till, men då jag jobbar för ett internationellt bolag så nån sorts fack eller liknande, eller a-kassa hoppas jag att jag har rätt till. För som läget är nu blir det till att hellre gå arbetslös och söka skitjobb än att vara kvar nånstans där jag vantrivs.
Skiter fullständigt i att jag får mindre betalt, det ger mig åtminstone nya möjligheter att hitta nåt annat. Har varit fast på det här skit jobbet i 11½ år nu, men jag vågar liksom inte ta steget att säga upp mig. Men nu är det fan så nära jag kan komma. Så länge jag får nån form av ersättning som jag kan leva på, bor i princip så billigt som det bara går i city med en maximal kostnad på 5500:- så inte direkt några stora utgifter. I månaden blir det 4600-4700 tror jag om jag slår ut. Det finns det inget annat val än att säga upp mig trots att jag inte har nåt nytt jobb i sikte, och till er som säger att jag ska försöka prata med min chef...Det är lönlöst. Vi har pratat förut om detta och det håller i några veckor sen går det tillbaka till det vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så himla trött på mitt jobb så det finns ingen gräns längre. Känns som att chefen är ute efter mig hela tiden, letar pillematiskt efter fel som inte finns och det känns som att vad jag än gör så går det inte att få henne nöjd.
Har inget vidare högt betalt jobb, men som det känns nu så har jag en sån enorm klump i magen att gå till jobbet när hon är där så det finns inte, jag klarar det helt enkelt inte längre. Vi drar helt enkelt inte lika.
Var så in i bomben nära att jag sa upp mig på fläcken idag och bara kastade in handduken. Drog istället den djupaste invändiga suck jag gjort nånsin och jobbade vidare. Invändigt vill jag bara käfta emot och ge min syn på saken, men det går aldrig väl med den här individen.
Jag har aldrig någonsin varit med om en person som också svänger så enormt i humör som henne heller. Hon kan komma till jobbet med världens leende, som om hon vunnit på lotto och inte har ett enda bekymmer i världen.... För att typ 10 min senare klanka ner på allt jag gör. Går och letar efter fel som inte finns, och trots att jag vet att är i sin ordning så hittar hon ändå nåt att klaga på. Som att hon hittar på fel som inte finns endast för att ha nånting att klaga på. Så känns det i alla fall.
Jag erkänner, jag är inte perfekt och gör misstag... Men jag försöker. Problemet är att vi för några månader sen fick 15min mindre varje morgon på oss att utföra det vi ska göra vid öppning, (tror ni kan gissa vilken pissbranch Jag jobbar inom om ni funderar lite) vilket är på sekunden nog med tid, allt för att spara pengar. Ville dom spara pengar kunde som likt väl ha dragit av 15min på slutet istället, skulle gjort all skillnad i världen.
Jag har ingen koll på huruvida vilken ersättning jag har rätt till, men då jag jobbar för ett internationellt bolag så nån sorts fack eller liknande, eller a-kassa hoppas jag att jag har rätt till. För som läget är nu blir det till att hellre gå arbetslös och söka skitjobb än att vara kvar nånstans där jag vantrivs.
Skiter fullständigt i att jag får mindre betalt, det ger mig åtminstone nya möjligheter att hitta nåt annat. Har varit fast på det här skit jobbet i 11½ år nu, men jag vågar liksom inte ta steget att säga upp mig. Men nu är det fan så nära jag kan komma. Så länge jag får nån form av ersättning som jag kan leva på, bor i princip så billigt som det bara går i city med en maximal kostnad på 5500:- så inte direkt några stora utgifter. I månaden blir det 4600-4700 tror jag om jag slår ut. Det finns det inget annat val än att säga upp mig trots att jag inte har nåt nytt jobb i sikte, och till er som säger att jag ska försöka prata med min chef...Det är lönlöst. Vi har pratat förut om detta och det håller i några veckor sen går det tillbaka till det vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukskriv dig så länge du mår dåligt (ja du får testa ett annat jobb medan du är sjukskriven. Hela poängen med sjukskrivning är att du ska komma bort från din nuvarande situation och bekymmer)

Chefen får inte sparka dig medan du är sjukskriven; om du känner att du inte klarar av att återgå till arbetet efter ett tag så kan du "sluta på grund av sjukskrivningen" och fortsatt få ersättning av Försäkringskassan.

Du kommer aldrig bli av med ditt hem; socialen kan gå in ifall ersättningen inte räcker till. Vet folk som bodde på motell varje dag (800 kr per natt) i flera månader bara på grund av bostadsbrist. De betalar hellre din lägenhet kan jag säga.

Du kommer må bättre, kunna lägga det här livet bakom dig och sedan gå vidare. Ta tag i det innan det blir försent; annars är risken att du går in i väggen och kanske har svårt att komma ut i arbete igen på flera år.

Tacka mig inte nu; tacka mig när du är frisk och kommit ifrån den där ohälsosamma arbetsplatsen.

Permalänk
Medlem

@JeanC Poängen är ju att jag inte känner mig sjuk utan endast "fed-up" på mitt nuvarande jobb, så jag vet inte riktigt vad jag ens skulle sjukskriva mig för. Men jag förstår din poäng.
Jag har inte heller nån koll på vilken akassa jag ska vända mig till, alfa eller vad? Därför har jag redan nu planerat att gå till AMS på onsdag eller vilken nu den första öppna dagen blir och se vad dom säger.

Japp, det är på tiden nu att gå vidare...på nåt sätt. Måste bort därifrån helt enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@JeanC Poängen är ju att jag inte känner mig sjuk utan endast "fed-up" på mitt nuvarande jobb, så jag vet inte riktigt vad jag ens skulle sjukskriva mig för. Men jag förstår din poäng.
Jag har inte heller nån koll på vilken akassa jag ska vända mig till, alfa eller vad? Därför har jag redan nu planerat att gå till AMS på onsdag eller vilken nu den första öppna dagen blir och se vad dom säger.

Japp, det är på tiden nu att gå vidare...på nåt sätt. Måste bort därifrån helt enkelt.

Låter på ditt inlägg som du har mycket ångest över ditt jobb och det kan du sjukskrivas för.
Säg att du har svårt att sova också så blir det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Låter på ditt inlägg som du har mycket ångest över ditt jobb och det kan du sjukskrivas för.
Säg att du har svårt att sova också så blir det bra.

Jepp, ångest är definitivt det första ordet som dyker upp om jag skulle beskriva min arbetsplats för nån.
Får se vad dom säger på AMS också, jag pallar att stå ut en dryg månad till för att kunna sluta med nån sorts värdighet. Och inte bara sticka och lämna övriga medarbetare (är bara chefen som är problem med) i skiten. Men går det tillräckligt långt så slutar jag på fläcken och får ta konsekvenserna därefter.
Tack för din hjälp och sympati, det uppskattas verkligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur man än vrider och vänder på det så är ju inte en pissig chef och jobb en sjukdom dock.. Tycker man ska ta det jävligt noga innan man börjar patologisera saker och ting.

@Bruce Wayne verkar vantrivas pga. omständigheter han känner till. Finns det inga ytterligare faktorer än det faktiska jobbet som just nu ger ytterligare påfrestningar - som förhindrar att situationen kan förbättras/lösas - så är ju inte sjukskrivning en framkomlig väg egentligen.

Försök samla kraft och se dig om efter andra alternativ. Det är en väg framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hur man än vrider och vänder på det så är ju inte en pissig chef och jobb en sjukdom dock.. Tycker man ska ta det jävligt noga innan man börjar patologisera saker och ting.

@Bruce Wayne verkar vantrivas pga. omständigheter han känner till. Finns det inga ytterligare faktorer än det faktiska jobbet som just nu ger ytterligare påfrestningar - som förhindrar att situationen kan förbättras/lösas - så är ju inte sjukskrivning en framkomlig väg egentligen.

Nej men följdeffekterna. Låter som du aldrig har vart sjukskriven. Men stress, ångest och bristande sömn förstör mycket av hälsan.
Jag har sjukskrivits enbart på grund av sömnproblem. Sedan när det rättade till sig var jag åter på banan.

Skippa en måltid dör man inte av; men skippar du alla så. Lite samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hur man än vrider och vänder på det så är ju inte en pissig chef och jobb en sjukdom dock.. Tycker man ska ta det jävligt noga innan man börjar patologisera saker och ting.

@Bruce Wayne verkar vantrivas pga. omständigheter han känner till. Finns det inga ytterligare faktorer än det faktiska jobbet som just nu ger ytterligare påfrestningar - som förhindrar att situationen kan förbättras/lösas - så är ju inte sjukskrivning en framkomlig väg egentligen.

Försök samla kraft och se dig om efter andra alternativ. Det är en väg framåt.

Ja, är så jag ser det också.
Vad jag hoppas på är att få gå på nån utbildning via ams eller liknande, få en provanställning och sen hoppas på det bästa.
Jag är ju inte direkt sjuk, depression är inte heller korrekt. Bara fått nog, det lutar åt att gå till ams som jag sagt och förklara att jag högst troligen kommer vara arbetslös om 1 månad eller liknande. Uppfyller ju kraven som krävs för ersättning som jag förstår det, 480h, 6 månader och allt det.
Vi får se vad som händer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Nej men följdeffekterna. Låter som du aldrig har vart sjukskriven. Men stress, ångest och bristande sömn förstör mycket av hälsan.
Jag har sjukskrivits enbart på grund av sömnproblem. Sedan när det rättade till sig var jag åter på banan.

Skippa en måltid dör man inte av; men skippar du alla så. Lite samma sak.

Jag förstår att det kan gå för långt. Men så länge man fortfarande har kraft att agera utan sjukskrivning så.. ja. Det är bättre för alla.

Permalänk
Inaktiv

Bruce Wayne: Tråkigt, andra har skrivir bra råd, jag vill bara tilläga en sak.

Skrivet av RVX:

men då jag jobbar för ett internationellt bolag så nån sorts fack eller liknande, eller a-kassa hoppas jag att jag har rätt till. Skickades från m.sweclockers.com

Akassa är inget man bara blir med i, det är ett val man får ta. Mitt råd är att genast gå med i akassan. Det dröjer dock ett år innan du kan få ersättning där, så se detta som att du får mer pengar vid nästa arbetslöshet.

Sedan är livet tufft för många idag. Höra gnäll av chefer får alla göra.
För att ta ett eget exempel på ett föregående jobb. En person hade installerat ett program och konfigurerat det på en dator. Två år skulle jag ändra lite, ja vad är lösenordet för att ändra? Personen innan hade glömt att anteckna detta, jag fick ägna hela dagen till att knäcka lösenordet och sa detta till chefen att denna tid går ej att faktura. Gissa vad chefen gjorde och kund klagade sedan på fakturan och ville veta varför det tog så lång tid, jag satt där och visste ej vad jag skulle göra..

Och liknande är det för alla, det är bara vänja sig vid det. Med detta sagt så menar jag att du kan sjukskriva dig om du vill, jag ville bara säga att du inte precis är ensam. Så jag menar inte på något sätt att du ej ska sjukskriva dig om du känner för det.