PowerLine adapter dör när man laddar ner

Permalänk
Medlem

PowerLine adapter dör när man laddar ner

Hej,

Någon som har någon erfarenhet?
Jag har köpt via Kjell deras https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad... och de fungerar superbt.
Jag kan tex streama 720p från nasen men när jag kör 1080 så hackar det och så ser man att den tappar uppkoppling.
Har inte hunnit testa runt med uttag för det finns lite dåligt där de sitter (de tar ju båda uttagen).
Verkar ju inte finnas några loggar eller dylikt man kan se i dem heller.

Som sagt ni som upplevt liknande, vad gjorde ni eller löste ni någonsin problemet?

/Basn

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

fan ska testa detta har letat efter saker men inte hittat mer än manualer mina google skills måste nog blivit kassa

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Det finns 3 st. små gröna lysdioder och från och till så slocknar den i mitten och förbindelsen försvinner. Efter ca 1 minut så kommer det tillbaka och då funkar allt som det ska och med bra hastighet. Det händer ett par gånger om dagen och är riktigt irriterande, speciellt när man tittar på sport. Det är inget fel på el i övrigt, så jag utesluter det direkt. Snarare som att det är något med mjukvaran..Jag hittar inte heller på D-link hemsidan var man kan ladda ner senaste firmware. Bara manualer..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Orkade inte längre med dessa avbrott, så det fick bli mesh istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Jag har exakt samma problem. Det finns 3 st. små gröna lysdioder och från och till så slocknar den i mitten och förbindelsen försvinner. Efter ca 1 minut så kommer det tillbaka och då funkar allt som det ska och med bra hastighet. Det händer ett par gånger om dagen och är riktigt irriterande, speciellt när man tittar på sport. Det är inget fel på el i övrigt, så jag utesluter det direkt. Snarare som att det är något med mjukvaran..Jag hittar inte heller på D-link hemsidan var man kan ladda ner senaste firmware. Bara manualer..

Det behöver inte vara "inget fel på el" när man använder Powerline. Det är en ostabil anslutning, och ju längre sträcka signalen ska färdas desto värre blir det. Det kan t.om. vara så illa att man inte alls får någon anslutning överhuvudtaget.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Du har alldeles rätt, det är en nödlösning, som kan flippa/floppa. Nu bor jag i en lägenhet, det funkar kanske bättre i en villa.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200