Permalänk
Medlem

Dator för Football Manager

Jag har det lite knapert med stålar för tillfället och skulle egentligen vilja satsat på en stationär, men då tllkommer ju köp av skärm därför går jag i tankarna att införskaffa en bärbar dator.

Enda PC-spelet jag lirar är Football Manager 2019, vilket inte borde kräva alltför kraftfullt grafikkort? Är inte så påläst. Jag behöver ladda många ligor och vill såklart att det ska gå hyffsat fort. Har just nu en dator med SSD-disk som är ganska rapp faktiskt i övrigt när det gäller surfning osv. 4 GB minne och Intel i5 M520 2.40 GHZ. Intel SSD SA2M160G2HP har jag nu. men allt annat håller inte nivån. Spelet laggar/hackar rejält när jag sätter igång spelet.

Verkar inte vara någon mening att uppdatera en bärbar dvs ta delar från andra datorer osv. Tänkte om jag köper en ny laptop och flyttar med SSD-disken. Någon som kan hjälpa mig att plocka ihop en så billigt som möjligt. Vad är det viktigaste när det gäller typ att ladda så många ligor som möjligt, dvs skapa ett spel i FM19 med stor databas.

Har ingen direkt budget men bara ett par tusenlappar max kan jag lägga.

Permalänk
Avstängd

Om du har en budget på ett par tusenlappar så är det begagnat du ska gå på. Football manager 19 är inte särskilt krävande så allt som är relativt modernt borde kunna klara det utan några större problem. Så länge hårdvaran är nyare än 7 år ska den klara det galant. Om det är en stationär som du vill ha så kolla efter det. Dom är generellt billigare än laptops och presterar betydligt bättre, och kringutrustning som mus, tangentbord kan du i princip hitta gratis, och en skärm för ett par hundralappar.

Kolla runt lite på sweclockers marknad, där brukar det oftast vara rätt rimliga priser där till skillnad från blocket.
https://www.sweclockers.com/marknad/164779-2-kompletta-datore... kanske är ett alternativ?

Permalänk
Medlem

Football Manager 2019 verkar inte ha några tunga krav https://www.footballmanager.com/games/football-manager-2019

Krast kommer det fungera med vilken bärbar som helst med 8GB ram och en SSD. CPU och GPU kravet klaras av med 10 år gamla prylar.

köp någon bärbar med 1080p på rea för runt 5000:- då kommer det fungera

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700