Electronic Arts: "Battlefield V sålde en miljon färre exemplar än väntat"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det här är underbart... Fler och fler företag vaknar upp till realiteten att folk har slutat stå med mössan i handen. Verkligheten ändras

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt kul men jag saknar levolution som fanns i BF4. Sen att dom försöker göra politik av BF är rätt tråkigt.

Tycker spelet känns lite gimpat mot vad som fanns i tidigare BF spel men gameplay är ändå kul.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har bara spelat några minuter och problemet är att battlefield 5 är mer eller mindre battlefield one med lite bättre grafik och andra världskriget istället för första..

Hade dom istället gjort battlefield 4 fast andra världskriget så hade det säkerligen sätt annorlunda ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt, de lanserar i princip samma spel om och om igen år efter år. Visst har det blivit bättre och bättre, men i det stora hela så är det i princip samma spel sen BF3 kom. Orkar inte engagera mig längre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Mycket snack om spelets PR, men jag tror att det helt enkelt beror på att folk är trötta på BF. Det är i alla fall anledningen till att jag inte köpt det. Jag tror inte den stora massan bryr sig om kontroverserna kring spelet.

Exakt! Orkar lixom inte , finns många bra spel där ute som ger en ny upplevelse. BF är BF, man vet vad man får. Får jag sug på BF kan jag lika gärna spela något av de BF-spelen jag redan äger (BF3, Bad Company, BF1) Det är mer eller mindre samma med lite olika skal. Lite som att byta telefon bara för att man vill ha en annan färg...det är inte många som gör.

Tror de skulle gynnas mer av att ha längre luckor mellan spelen och underhålla communityt mer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Har bara spelat några minuter och problemet är att battlefield 5 är mer eller mindre battlefield one med lite bättre grafik och andra världskriget istället för första..

Hade dom istället gjort battlefield 4 fast andra världskriget så hade det säkerligen sätt annorlunda ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är en enorm skillnad mellan BF1 och BF5 när man spelar personligen. Om vi bortser från nya eran och lite bättre grafik. Saker har ändrats som drastiskt ändrar hur man kan spela.

BF4 märker man att det är gammalt och stelt nu i jämförelse. Massa trams som 3D spotting till absurdum osv där. Älskade också BF4 men enligt mig är det sämre än BF5 på alla vis

Tex var BF4 ett typiskt Rambo-fps enligt mig. Lagarbete var sekundärt. Var en tydlig ego-shooter och unlock-simulator. Det är inte speldesign vi vill tillbaka till enligt mig. Klär inte Battlefield bra.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag gillade Battlefield 3 mest. 4:an kändes bara som en upprepning av 3:an. BF1 kändes inte heller särskilt nytt och nya BF5 känns som en upprepning av BF1. Det enda som känns kul är nya RTX implementationen som blev en ny milstolpe i det grafiska vilket Dice ska ha cred för.

Battlefield har gått samma öde som CoD, de kommer ut för ofta med för lite variation. Tänk om det hade kommit ut ett nytt GTA vart annat år? Det skulle bli uttjatat fort.. Det är bättre att de går ca 4-5 år mellan lansering så man hinner få sug igen. Helt gärna med en gedigen single player kampanj, idag är det nästan bara fokus på multi player..

Shooters som BF och CoD ska inte släppas i samma takt som NHL och Fifa där det bara är nya uppställningar i lagen med några små nyheter.

CoD tycker jag var roligast fram tills Modern Warfare 2 när man sprang runt i mellan östern samt BF3 som ett stort steg med den versionen. Idag blir det bara upprepningar i princip. Man har gjort det där hundra gånger nu lixom...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Hamnade i kläm är väl en definitionsfråga?
Varför hamnade inte RDR2 i kläm? Verkar ju ha sålt bra

Det dom mao säger är att dom inte klarade av att gå segrande ur konkurrensen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Menade inte dig specifikt utan folk som spammade sönder deras livechat, deras youtubekanal men även här i forumen där de skrek sig hesa att kvinnor inte alls deltog i kriget för att sedan påstå att mörkhyade inte deltog i kriget för att sedan säga att de aldrig kommer att köpa spelet. Alltså kränkta människor. Hade t.ex. en hel del diskussioner här inne med folk som menade att EA spottade på krigsoffer och soldater som dött och även överlevare för att de hade med en mörkhyad man och en kvinna i trailern. Vilket de påstod inte existerade. Det handlar inte heller om en kass trailer utan det siktades specifikt in på dessa två faktorer.

Jag kan inte uttala mig om vilka som var i majoritet med någon säkerhet däremot så var Youtubekanalen inte något man kunde läsa kommentarer på utan att dyka på struntprat som "Feminazis", "PC-culture", "Cucks" etc fyllt med en massa påhopp på allt och alla. Detta var dessutom de mer sansade kommentarerna.. fanns betydligt mer rasistiska och patetiska kommentarer.

Även här på Sweclockers fylldes kommentarerna av folk som påstod sig veta bättre där man påstod att mörkhyade och kvinnor inte alls stred i kriget I HUVUD TAGET.

Angående Dice uttalande så måste man ju förstå hur less de blir till sist när deras twitter, Youtubekanal och antagligen mailbox blir spammade fulla av snorungar och prepubertala människor som inte klarar av att se en kvinna i uniform eller en mörkhyad på västfronten. Därav kommentaren personen la.. och är den verkligen fel? Om folk inte gillar spelet behöver de inte köpa det. Så enkelt är det.. och blir man less och dömer ut spelet pga. detta så har man tyvärr inte direkt tjock hud.

Spelar ingen roll, om ett företag måste uttrycka sig offentligt baserat på att det blir för mycket känslor så är det väldigt oprofessionellt gjort.
Bemöt det genomtänkt så det inte riskerar att få bakslag. Att ha politiska åsikter/ståndpunkter i ett företag är ju korkat om man vill ha så stor kundbas som möjligt.
Gillette senaste reklam som exempel har ju också åkt på bakslag.
Det är mer en politisk ståndpunkt än om produkten.

Ge kunden vad den vill ha, och kunden har alltid rätt är väl nån slags grund som man behöver ta tillvara på som företag?

Permalänk
Medlem

Man fortsätter låtsas som att försäljningssiffrorna är dåliga av andra skäl än att spelet är skräp....

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Fast om man själv toppar servern nästan varje game och det finns folk som fuskar "under radarn" som presterar sämre än en okej legit spelare. Är det verkligen ett bekymmer som förstör spelet då?

Ja! Eftersom det förstör upplevelsen för alla sämre spelare som inte heller fuskar.
Om du, utan att fuska, presterar bättre än de som använder fusk har du helt klart för dåligt motstånd och bidrar själv (tillsammans med fuskarna) till en trist upplevelse för de nybörjare som försöker lära sig spela FPS utan att fuska.

Skrivet av livsnjutaren:

Om jag blir avplockad av en fuskare från ett sådant avstånd av en gewehr 43 som knappt skulle ha kunnat sett mig, även fast jag ligger på 40-2 så har ju det förstört min upplevelse.
Saken är ju att man inte ska behöva byta server utan man ska kunna ha sin upplevelse och spela på utan att bli störd av någon som är med för att förstöra. ...

Exakt!

Skrivet av Klubba:

[kikarsikte i WW1] Jag ser en stor skillnad på något som kanske 1 på 10 000 soldater utrustades med (taget ur luften) och något som 20 av 32 soldater i ett lag utrustas med i spelet, ...

I skyttegravskriget hade båda sidor i genomsnitt en prickskytt utposterad per 30m frontlinje.
Bör ha varit ungefär lika vanliga som tunga kulsprutor och vanligare än lätta kulsprutor och kpistar, eftersom de sistnämnda koncentrerades i specialförband.
(Däremot är det inte säkert att alla prickskyttar hade tillgång till kikarsikte, och väldigt sannolikt att många inte ville ha det eftersom skjutavstånden ofta var korta.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Ett tips är att du sätter dig in i varför folk tycker som de gör hellre än att bara slentrianmässigt avfärda åsikterna framförda av andra. Kolla upp kommunikationen från Dice kring Battlefield V och jag är säker på att du kommer dela många åsikter med dessa internet-puckon.

Det spelar ingen roll vad Dice sa faktiskt. Det jag tänker på är reaktionerna på den första bilden: Hur kan de ha en kvinna med???? På de få forum jag hängde på var många så störda av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Spelar ingen roll, om ett företag måste uttrycka sig offentligt baserat på att det blir för mycket känslor så är det väldigt oprofessionellt gjort.
Bemöt det genomtänkt så det inte riskerar att få bakslag. Att ha politiska åsikter/ståndpunkter i ett företag är ju korkat om man vill ha så stor kundbas som möjligt.
Gillette senaste reklam som exempel har ju också åkt på bakslag.
Det är mer en politisk ståndpunkt än om produkten.

Ge kunden vad den vill ha, och kunden har alltid rätt är väl nån slags grund som man behöver ta tillvara på som företag?

Det håller jag med om. Däremot att ha politiska åsikter är helt omöjligt att motverka. Folk kommer att tycka som de vill och detta kommer man inte undan. Eftersom det är i slutändan människor det handlar om här. Även om vissa kunde varit lite mer taktisk i sina uttalanden. Inte heller är det alltid fel att ha politiska åsikter utåt. Allas lika värde, motstånd mot diskriminering och rasism samt grundläggande beteende är väl vad varenda seriöst företag har som policy utåt och denna policy är starkt politisk.

Att ge kunden vad de vill ha är väl uppenbart att Dice har gjort? De har gått tillbaka till WW2 och de har lyckats sälja 7 miljoner exemplar. Vilken annan studio som helst hade kallat det en framgång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Man fortsätter låtsas som att försäljningssiffrorna är dåliga av andra skäl än att spelet är skräp....

Ja när de själva går ut och uppmanar folk att inte köpa spelet så är väl det också en annan anledning.

Systembolaget gör samma sak med sina reklamer där de i princip också uppmanar folk till att inte köpa sprit.

Något som också skadar aktien är när ledningen är så pass blåst att de inte kommer i närheten av de målen de sätter.

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Man fortsätter låtsas som att försäljningssiffrorna är dåliga av andra skäl än att spelet är skräp....

Jag fattar inte vad folk har emot spelet. Det är ett typiskt Battlefield- spel av bra kvalitet ("lagom" verkligt krigsspel där man kan välja att strida på olika sätt och med olika utrustning). Tycker också att det är väldigt mycket bättre fart/action i V än i 1. Banorna är dessutom både bra och snygga och bra samarbete premieras bättre än i tidigare BF-spel.
Hur vissa spelkaraktärer antas se ut mellan benen känns liksom inte viktigt (men så är jag ju dessutom sexist nog att gilla se vackra tjejansikten i menyer etc...).
Tycker missiondelen/lootdelen är jäkligt bra kompromiss. Hade DICE gjort Battlefront II på samma sätt så hade det varit varit ett mycket bättre spel.

Är något dåligt så är det att grafiken buggar lite ibland (kör Xbox one X på Ultra-HD TV) och att singlespelsdelen känns ojämn och buggig. Att det är "tunt" i dagsläget gör väl inte så mycket eftersom var bana tar sjukt många timmar att lära sig helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ja när de själva går ut och uppmanar folk att inte köpa spelet så är väl det också en annan anledning.

Systembolaget gör samma sak med sina reklamer där de i princip också uppmanar folk till att inte köpa sprit.

Något som också skadar aktien är när ledningen är så pass blåst att de inte kommer i närheten av de målen de sätter.

Sådana "anti-reklamer" Systembolaget gör är väl iofs nästan lika effektiva som "riktiga" reklamer. Minns att jag ögade igenom ett par studier när tobaksbolagen gjorde liknande sak runtom i världen (ffa USA har jag för mig).

Branding, få folk att tänka på att gå till systemet etc. Att sedan budskapet är att man inte skall köpa ut till minderåriga spelar mindre roll, det vet redan vettiga människor.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv

Försäljningen är ändå bättre än det hade varit om den högljudda minioriteten fick som de ville.

Den högljudda minioriteten är de som spelar flera hundra timmar, varje dag, flera veckor i sträck - för att sedan klaga på allting.

Om spelet va så jävla kasst som många säger hade det varit storskriverier om det. Personligen så har jag bara hört gott om det. Från människor med liv, familj, jobb och andra hobbies.

När man själv va 16 och gick i skolan, och kunde spela 17h om dagen, då var det kul, visst, men fatta att det är en bråkdel av alla som spelar.

tl:dr sluta klaga ingen lyssnar på eran icke konstruktiva kritik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Jag fattar inte vad folk har emot spelet. Det är ett typiskt Battlefield- spel av bra kvalitet ("lagom" verkligt krigsspel där man kan välja att strida på olika sätt och med olika utrustning). Tycker också att det är väldigt mycket bättre fart/action i V än i 1. Banorna är dessutom både bra och snygga och bra samarbete premieras bättre än i tidigare BF-spel.
Hur vissa spelkaraktärer antas se ut mellan benen känns liksom inte viktigt (men så är jag ju dessutom sexist nog att gilla se vackra tjejansikten i menyer etc...).
Tycker missiondelen/lootdelen är jäkligt bra kompromiss. Hade DICE gjort Battlefront II på samma sätt så hade det varit varit ett mycket bättre spel.

Är något dåligt så är det att grafiken buggar lite ibland (kör Xbox one X på Ultra-HD TV) och att singlespelsdelen känns ojämn och buggig. Att det är "tunt" i dagsläget gör väl inte så mycket eftersom var bana tar sjukt många timmar att lära sig helt.

Du duckar alltså för den gigantiska Pk-tirad som spelet dragits med och de till synes gigantiska problemen med fusk som finns nu när spelet finns att köpa? Flopp.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Du duckar alltså för den gigantiska Pk-tirad som spelet dragits med och de till synes gigantiska problemen med fusk som finns nu när spelet finns att köpa? Flopp.

Har inget emot vad jag jag misstänker du tycker är "Pk-tirad" (jag gillar att se på tjejer helt enkelt).
Ev. fusk märker jag inte på Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Har inget emot vad jag jag misstänker du tycker är "Pk-tirad" (jag gillar att se på tjejer helt enkelt).
Ev. fusk märker jag inte på Xbox.

Okej..... Själv föredrar jag iallafall att hålla politiken utanför mina spel, det brukar bli bättre så.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Okej..... Själv föredrar jag iallafall att hålla politiken utanför mina spel, det brukar bli bättre så.

Så du kan inte se förbi det du klassar som "politik" utan dömer ut ett helt (lysande) spel pga detta?
Känns spontant väldigt begränsande men vi gör givetvis våra egna val här i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Så du kan inte se förbi det du klassar som "politik" utan dömer ut ett helt (lysande) spel pga detta?
Känns spontant väldigt begränsande men vi gör givetvis våra egna val här i livet.

Du verkar vara för upptagen med att "se på tjejer" för att se att Battlefield serien gått utför ett tag nu.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Så du kan inte se förbi det du klassar som "politik" utan dömer ut ett helt (lysande) spel pga detta?
Känns spontant väldigt begränsande men vi gör givetvis våra egna val här i livet.

Battlefield har väl inte ens nästan varit lysande sedan 2005.

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Du verkar vara för upptagen med att "se på tjejer" för att se att Battlefield serien gått utför ett tag nu.

Möjligt, jag är inte psykolog och jag kan inte värdera vilket av: bra spel, snygg grafik, spänning, action, strategi, testa ny utrustning, testa fordon, vackra vyer, förstörelse, hämnd, uppgraderingar, stolthet, socialt umgänge, "battlefield moments", att hjälpa, att bli hjälpt ELLER vackra tjejer som faktiskt får mig tillbaka till soffan...

Men om du plockar bort brudarna ur bilden, vad är så dåligt att det går "utför"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Inte så konstigt, de lanserar i princip samma spel om och om igen år efter år. Visst har det blivit bättre och bättre, men i det stora hela så är det i princip samma spel sen BF3 kom. Orkar inte engagera mig längre.

CoD har ju gjort det sen MW1, grafiken har inte uppdaterats mycket heller så konceptet verkar ju fungera.

Men det är ju lite som Fifa/NHL, finns bara så mycket man kan lägga till innan det byter genre till fantasy.

Sen är ju BF3 och BF4 helt annorlunda spel på alla fronter, BF1 och BFV är mycket närmare varandra.

Permalänk
Medlem

Att BFV gick sämre än väntat är väl egentligen ingen förvåning marknadsföringen för spelet var ju en mega flopp så för många vad ju hypen redan död långt innan spelet släpptes och anledningen till det har ju många redan tagit upp.

- Gå ut och påstå att dina kunder är idioter och att dom ska undvika att köpa. (Jag skulle aldrig någonsin fundera på att köpa spelet efter en sån idiot kommentar)
- Mikrotransaktioner i spel som man betalar full pris för. Jag har varit med och stöttat spel där man får spela gratis men sen får betala för extra delar av spelar. Men när spel utvecklare både vill ha kakan och äta den samtidigt så känns det bara fel.

Sen fick jag spelar gratis från nvidia så jag var inne och testade det men som många andra så saknar jag dom gamla BF spelen där det var mer fokus på att arbeta som en squad och banorna var mer anpassade för att man hade en frontlinje som gick fram och tillbaka med positioner man skulle hålla. Nu kan man ligga i position vid en flaga och sen börjar helt plötsligt flaggan ticka ner för att det andra laget ligger och campar i ett hus i närheten och du blir tvungen att anfall det trots att du i princip ligger på flaggan.

Det är en helt ok FPS skjutare som COD men det bf jag gillade var mer av ett squad samarbete där man vann enormt mycket på att ha en blandning i sin squad med en support som låg och pepprade allt som kom mot er och några assaults som anföll för att ta över fiendens position gärna med en medic för fast revive och kom det pansar var det bäst någon byte till engineer fort så man hade något att skjuta med.

Det var just det samarbetet och känslan av att man höll sin position striderna kändes intressanta och engagerande. Det som är nu är ju i princip springa runt och mossa alla fiender du ser hålla en position när fienden kan komma från 360 grader bli ju onödigt när du istället kan ligga en bit bort och ta dom innan dom kommer fram till flaggan.

Det var intressant någon månad men sen blev det bara väldigt repetitiv du har allting du vill ha och innehållet i spelet är väldigt tunt så du har spelat alla roliga banor X antal gånger. Det kommer säkert komma mer innehåll till spelet i framtiden men det borde ha varit där från början.

Skulle inte rekommendera något att köpa spelet för full pris idag och det lär dom ju inte behöva dom körde ju rabatt nästan direkt på det och lär ju göra det igen.

Sen när det kommer till kvinnor i spelet jag har svårt att fatta dom som inte förstår sig på att folk kan bli sura om dom säger att dom ska göra "forgotten stories" och vill fokusera på okända storys från ww2 och sen gör dom 2 stories som är baserade på verkliga händelser och slänger in en kvinnlig story som inte har någon som helst förankring i verkligheten när det finns om man kollar massor av intressanta kvinnliga personligheter i ww2 från snipers och tankförare i sovjetiska armen och brittiska spioner eller motståndskvinnor som faktiskt existerade. Det är bara en skam att dom inte gjorde något bra av något som faktiskt existerade när dom påstod sig villa belysa glömda historier. Men det kan inte vara glömda historier om dom aldrig existerat från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Du duckar alltså för den gigantiska Pk-tirad som spelet dragits med och de till synes gigantiska problemen med fusk som finns nu när spelet finns att köpa? Flopp.

Det är inget gigantiskt problem med fusk. Det har jag inget bevis för men det har inte de som påstår att det är ett stort problem heller...så vad ska man tro?

Jag förnekar inte att de finns, har stött på en och annan efter 170h spelade. Men att det skulle vara ett så stort problem som många vill få det till är ju bara trams.

Alla Youtubers som behandlar BF och deras morsa har gjort videos där de snackar om det för att ta del av clicksen, och vipps...helt plötsligt börjar var varannan spelare tänka efter om de verkligen blev ägda eller om det är en hacker som dödade dem...ofta drar man av någon anledning slutsatsen att det förstås är hacks...inte tänkbart att en klart bättre spelare kanske smekte dem...sen ut och skrika lite på forum och Youtube kommentarer...

Minns att i BF4 var allt frid och fröjd, rätt långt efter släppet. Sen gjorde ngn Youtuber en video där man snackade om hackers vill jag minnas. Målade upp det som ngt DICE måste fixa. Sen över en natt så skrek folk att spelet är helt trasigt pga hackers helt plötsligt när sanningen var att man garanterat bara skyller på en bra spelare....var så tydligt för jag hade en paus från spelet och kom tillbaka till denna nya hetska ton i chatten i spelet. Skitkonstigt.

Var varannan match blev jag anklagad för att hacka t.ex. Hade rätt duglig K/D i BF4, uppåt 2,8+ som infanterist när den var dom bäst. Sen körde jag massvis med bågen på slutet för extra utmaning och sjönk till 2,7 typ....men själv märkte jag inte av några hackers alls typ. Märkte absolut ingen skillnad från innan jag tog en paus. Men alla runt mig, speciellt i motståndarlaget såg hackers minsann! Runt varenda hörn lurade de!

Så jag sitter jävligt lungt i båten även denna gång och känner mig rätt säker på att det överdrivs till absurdum och inget mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Sådana "anti-reklamer" Systembolaget gör är väl iofs nästan lika effektiva som "riktiga" reklamer. Minns att jag ögade igenom ett par studier när tobaksbolagen gjorde liknande sak runtom i världen (ffa USA har jag för mig).

Branding, få folk att tänka på att gå till systemet etc. Att sedan budskapet är att man inte skall köpa ut till minderåriga spelar mindre roll, det vet redan vettiga människor.

Systembolagets reklam har en uppgift att informera folk. Om sedan folk ändå väljer att gå och köpa sprit är tyvärr inte något de kan göra något åt utan där gör man allt för att se till att försäljningen sker med rimlig reson.

Skrivet av firstofmay:

Du duckar alltså för den gigantiska Pk-tirad som spelet dragits med och de till synes gigantiska problemen med fusk som finns nu när spelet finns att köpa? Flopp.

Och du överdriver något enormt. Att kalla ett spel som sålt i 7 miljoner exemplar som "flopp" går ju inte. Att man inte når sina mål betyder inte att det är en flopp. Det betyder bara att det inte sålde så bra som de velat.. vilket kan tyda på två saker. Antingen dåligt attraktionsvärde (vilket det uppenbarligen inte är eftersom det sålde i ovan nämnda exemplar) eller pga. för högt satta mål. Att kalla det en PK-triad är bara infantilt.

Skrivet av firstofmay:

Okej..... Själv föredrar jag iallafall att hålla politiken utanför mina spel, det brukar bli bättre så.

Uppenbart kan du inte det eftersom du verkar lägga enormt fokus på just det uppfattade politiska i spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Bryr mig inte för 5 öre om deras pr var dålig om det var rasistisk kan inte bry mig mer eller mindre.
Det jag bryr mig om är spelet i sig resten skiter jag i fullständigt.
BF har gått utför sen bf2 enligt mig och det är bara kul att spela ett x antal timmar sen blir man uttråkad.
Annat var det med bf2.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Systembolagets reklam har en uppgift att informera folk. Om sedan folk ändå väljer att gå och köpa sprit är tyvärr inte något de kan göra något åt utan där gör man allt för att se till att försäljningen sker med rimlig reson.

Och du överdriver något enormt. Att kalla ett spel som sålt i 7 miljoner exemplar som "flopp" går ju inte. Att man inte når sina mål betyder inte att det är en flopp. Det betyder bara att det inte sålde så bra som de velat.. vilket kan tyda på två saker. Antingen dåligt attraktionsvärde (vilket det uppenbarligen inte är eftersom det sålde i ovan nämnda exemplar) eller pga. för högt satta mål. Att kalla det en PK-triad är bara infantilt.

Uppenbart kan du inte det eftersom du verkar lägga enormt fokus på just det uppfattade politiska i spelet.

Du missade poängen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA