Vilket är det bästa spelvapnet?

Permalänk
Medlem

SCAR-H i bf3 i single fire mode.
Annars gillar jag Blood lords defender i wow vanila, givet vis i kombination med sköld

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Måste nog vara den mest balanserade rocket launcher genom tiderna.

Railgun från Q3 slår hårt för mitt hjärta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Super banana bomb från Worms? :'D

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xcluzive:

Super banana bomb från Worms? :'D

Skulle nog föredra Super får eller "liten tant?" från samma spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Skulle nog föredra Super får eller "liten tant?" från samma spel

Ja, superfåret var ju riktigt OP ;d Old lady var också rolig

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Tror jag lägger in ett mer otippat vapen i leken, "tonkor" från warframe. Innan den blev nerfad dock såklart ;_;

Permalänk

Rocket Launcher från Quake 1

Permalänk
Medlem

Battlefield 2's G36c med patch 3.0. Jag blev anklagat för fusk otaliga gånger bara för att den var så träffsäker.

Och sen fanns det ju PKM i samma spel, som lämpade sig bra som sniper gevär och som massmordsvapen till lika delar.
Det var tider.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Nuke-geväret i fallout, kan inte bli bättre än att man skickar atombomber i miniatyr på sina fiender. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The one and only Halo CE Magnum.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Nu kan ni läsa tråden for jag kom på det bästa.
M60 i Bad Company 2 precis när den släpptes.
Plockade lätt snipers på flesta avstånden och på djungelbanorna kunde man blindt rambomeja och ändå få bra med lilla.

Permalänk
Medlem

Shock Rifle, Unreal Tournament 2k3/2k4 <3

Permalänk
Medlem

Blomman från Duck Game, få fiendens hjärtan att mjukna och lägga ifrån sig vapnen. Peace love and underquacking.
Även; fienden ifrån Duck Game, bästa sättet att vinna är att låta motståndarna klanta sig till döds.
Heck, när jag tänker efter, alla vapen i alla situationer ifrån Duck Game.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Snakegun - Stick fight

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Yxan i GoW, no contest. Känns så otroligt rätt och köttig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pilbågen i Soldat (rambo mode)!

Edit: Spelet har visst fått sig en grafikboost och kommer snart till steam. Dra mig baklänges!
https://store.steampowered.com/app/638490/Soldat/

Permalänk
Inaktiv

Tveklöst BFG i Doom. Alltid spelat FPS och saknat det där vapnet som verkligen ger tillfredsställelse att avfyra.

Sedan skaffade jag Doom 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Corrupted Ashbringer

Permalänk
Medlem

Måste nog säga Lincoln's repeater från Fallout 3. Otroligt tillfredsställande vapen att använda. Dessutom ett väldigt läckert vapen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

AWP från CS 1.3, när man kunde hoppa och skjuta samtidigt, det var CS-tider.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd

En av de bästa shotguns är Doom 1 och 2, det är så skön känsla i animationen och tima skotten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hunter bow i DAOC prenerf.

Ett MMORPG med 1 shot kills och 100% invisibility..

Många fjuniga tonåringar som grät sig till sömns under den perioden

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att bestämma mig vilket av dess två vapen som jag gillar mest. Båda från favoritserien Borderlands givetvis

The Bane
"Wanna hear the most annoying sound in the world?"

vs

Boganella

Permalänk
Inaktiv

Osmakligt men lite kul: Borrmaskin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Holy Hand Grenade, Worms.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Häftigast är nog Gravity gun.

Men favoriten är nog Gauss gun från HL eller Flak cannon från Unreal T. Svårt :/

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

m60 från BF:Vietnam var ju rätt galen när spelet släpptes. Men det kan ju haft att göra med att heavy assault fik pansarskott och den överlägset bästa bössan och kunde göra allt.

Flak Cannon från UT är nog en klar favorit dock. Redeemern var muppigare men det var inte mycket som slog att slunga ut en massa studsande glödande bröte på folk.

Fast sen finns ju MG42 i Day of Deeat-modden till HL. Det var en bössa som verkligen sa att "nejnej, ni kan inte gå här". 1-shottade i princip folk och slungade ur sig 10-20+ skott i sekunden kombinerat med det ljudet.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Battle rifle, laser sword och AWP

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Alla explosiva vapen i golden eye 64 + rcp90, banana bomb från worms, VK-12 från det första f.e.a.r är mysig, ptrs 1941 från red ochestra 2 och T2 striker från planetside 2 (främst när man flyger en striker valk eller är en större grupp spelare).