Skall komplettera med en till fläkt, vilken setup är effektivast (luft).

Permalänk
Medlem

Skall komplettera med en till fläkt, vilken setup är effektivast (luft).

Skall komplettera med en till fläkt, vilken setup är effektivast? Har 2st fläktar i dags läget (3st med cpu-fläkten.), en i fronten och en där bak.

På botten kan jag ha en 120 mm och i fronten får jag plats med 360mm av fläktar.

Mvh
/Xmswin

Permalänk
Medlem

Har du just nu ett insug i fronten och ett utsug i bakdelen?
Isåfall rekommenderar jag 1-2 mer insug i fronten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

2 front + 1 bak låter rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmswin:

Skall komplettera med en till fläkt, vilken setup är effektivast? Har 2st fläktar i dags läget (3st med cpu-fläkten.), en i fronten och en där bak.

https://i.ibb.co/dGx3qWd/Untitled.png

På botten kan jag ha en 120 mm och i fronten får jag plats med 360mm av fläktar.

Mvh
/Xmswin

Tjenare, när jag bygger burkar så brukar jag gå efter: konstant flöde, kall luft ska dominera, värme ska få kortaste vägen ut. Har du mekaniska diskar bakom frontfläktar så blåser de över varma komponenter in i burken, vilket är inte optimalt om du inte har utblås i botten av burken dvs. ta bort varm luft innan den kommer till alla andra komponenter. Svårt och gissa sig när man inte ser hur din burk ser ut och vad du har i den. Lek med fläktarna och mät tempen vid varje konfig. Kul och hålla på lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com