Anmäl dig till Roborock Challenge!

Alternativ till Google home

Permalänk
Medlem

Alternativ till Google home

Hej,

åkte in till stan i eftermiddag och köpte en Google home mini, men efter att ha googlat runt lite visar det sig att man tydligen inte kan koppla upp den mot en PC. Hur man kan utveckla en produkt endast för Android/iOS har jag lite svårt att förstå, nåväl...

Tanken var hursomhelst att skaffa en liten, diskret högtalare som jag kan använda till min stationära PC till YT och dylikt. Därför tyckte jag en liten puck passade alldeles utmärkt och innan någon påpekar det, vidare så är jag medveten om att Google home har andra primära syften. Har i alla fall lite svårt att hitta alternativ som passar just mina specifikationer, någon som har tips?

Tack på förhand!

Mvh fromis

Permalänk
Medlem

Varför skulle du inte kunna koppla den mot pc'n?
Pucken går via blåtand så har du det på datorn borde du kunna koppla ihop det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

@vinylens: För att Google home kräver Google home appen för att kunna starta upp/para ihop enheter, det finns helt enkelt ingen mjukvara för att göra det med en PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

@vinylens: För att Google home kräver Google home appen för att kunna starta upp/para ihop enheter, det finns helt enkelt ingen mjukvara för att göra det med en PC.

Para den med någon telefon första gången då.
Vad är det för funktion du är ute efter speciellt?

Du kan annars ta en vanlig högtalare med blåtands stöd och köra från datorn.

Vitsen med Google Home produkterna är just att du inte ska behöva någon dator utan bara en telefon eller en surfplatta.

Du kan ju annars göra som i denna guide.
https://www.lifewire.com/how-to-use-google-home-app-pc-442766...

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN

Permalänk
Medlem

@vinylens: Återigen, det fungerar inte. Du måste använda appen för att ansluta enheter till en Google home, spelar ingen roll om du ansluter en telefon till den först.

Edit: Tanken är att kunna använda den som en högtalare till en PC, att använda emulatorer eller endast casta från en chrome är väldigt begränsande och inte den lösning jag söker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

@vinylens: Återigen, det fungerar inte. Du måste använda appen för att ansluta enheter till en Google home, spelar ingen roll om du ansluter en telefon till den först.

Edit: Tanken är att kunna använda den som en högtalare till en PC, att använda emulatorer eller endast casta från en chrome är väldigt begränsande och inte den lösning jag söker efter.

Så fixa så att du har bluetooth på din dator(dongel om du inte har det inbyggt) och köp en högtalare med bluetooth och para ihop sedan kan du skicka ljudet dit utan problem.
Har en högtalare i mitt kök med bluetooth i bara den är para med en enhet så kan man skicka ljud ditt så både med telefon och dator funkar det utan problem.

Vitsen med google home är när du väl aktiverat den så behöver du inte ha några enheter kopplade till den utan du säger till den vad den ska göra så länge den är uppkopplad via nätet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns som om du snarare letar efter en Bluetooth-högtalare (eller något med Spotify Connect om det är din musikkälla).
Allt som är Google Cast behöver aktiveras via en telefon eller tablet.