Varning för oseriöst företag - Viggomobil

Permalänk
Medlem

Varning för oseriöst företag - Viggomobil

Lite bakgrundsfakta:
Jag blev uppringd av mina barns teleoperatör Tre och tillfrågad om jag ville göra en deal enligt, ta bort 3st försäkringar á 100kr och istället ta en iPhone 8 samt göra om det yngsta barnets abbonemang (han är 10 år och har ärvd telefon så bara ett enklare abb) till samma kostnad men få telefonen, bindningstid 24 månder. Visst tycker jag, låter intressant. Bra tyckte säljaren, jag skickar med ett par hörlurar och blåtandshögtalare också som goodwill, deal? Jajjemen svarar jag. Via SMS får jag en länk till ett avtal som jag ska signera (digital underskrift), lite märkligt att det kommer från "Viggomobil" men jag borstar bort det som dom som levererar signeringstjänsten. Signerar och klickar på ok. Några minuter senare ringer försäljaren och säjer att jag inte gjort en bra underskrift, ber mig signera igen (får en ny länk) och med honom i luren scrollar jag längst ner, skriver under och vi väntar tills han ser den... "Ja, nu ser det mycket bättre ut". Jag tackar och lägger på luren.

Ett par dagar senare får jag en kartong med telefon och hörlurar och högtalare. Allt ok än så länge, men sen kollar jag min faktura. Då visar det sig stå om tillbehör från underleverantör, 200kr i månaden extra. Då har dom där extragrejerna smygit sig in... 4800kr för några halvbra högtalare och hörlurar. Det kan inte stämma, ringer till Tre och pratar med dom och kollar sedan den där länken, då minsann står det där med angående dom där 200kr i månaden. Hur fan kunde jag missa det tänker jag och minns hur det gick till, jodå... jag hade ju inte skrivit under korrekt. Jag är helt tvärsäker på att det har tillkommit andra gången.

Summarum:
Alldeles oavsett, mitt fel antagligen som inte läste igenom andra gången... men jag vet att jag blev manipulerad att bara scrolla ner och vara noggrann den här gången av säljaren. En kraftig varning alltså, eller uppmaning att vara uppmärksam på liknande beteende.

Här är lite ratings för viggomobil, intressant läsning att ~90% av alla omdömen handlar om att dom är ohederliga.

https://se.trustpilot.com/review/viggomobil.se

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

14 dagars ångerrätt!
för övrigt ska man aldrig lyssna på telefonförsäljare, deras erbjudanden finns ofta på nätet, och då kan man kolla på det i lugn å ro

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tack för varningen! Usch för såna här företag, som dessvärre verkar existera i lika stort antal som antalet stjärnor i universum.

Men du har ju rätt till 14 dagars ångerrätt, se till att nyttja den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Självklart har jag fått fakturan när den tiden gått ut och jag har ju öppnat alla paket. Med faktura menar jag ju den räkningen jag får löpande varje månad (sedan 2008), har aldrig tvekat på Tre som företag... dom har levererat klockrent och hederligt under alla år. I det här fallet ljög den här personen och sa att han jobbade på Tre. Hälsningsfrasen var dessutom ”På en skala mellan 1 och 10, hur nöjd är du med oss på Tre?”.

Jag har eskalerat ett case hos Tre i detta och kan återkomma med hur det går. Men det låter som om jag får returnera allt, stryka avtalet och betala mellanskillnaden (en annan kund fick betala 1600kr för att ha öppnat paketet och så... värdeminskningen var därmed så stor, vilket jag tror att jag kan tjafsa mig ur). Mitt argument är typ ”jag har betalat ca 1500-2000kr i månaden i över 10 år, vill ni ha kvar mig som en bra och nöjd kund är det upp till er att fixa detta, omgående” (Väntar spänt på det samtalet)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Säljare är ursäkta men ett jäkla otyg man ska bara säga hej då när dom ringer.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Självklart har jag fått fakturan när den tiden gått ut och jag har ju öppnat alla paket. Med faktura menar jag ju den räkningen jag får löpande varje månad (sedan 2008), har aldrig tvekat på Tre som företag... dom har levererat klockrent och hederligt under alla år. I det här fallet ljög den här personen och sa att han jobbade på Tre. Hälsningsfrasen var dessutom ”På en skala mellan 1 och 10, hur nöjd är du med oss på Tre?”.

Jag har eskalerat ett case hos Tre i detta och kan återkomma med hur det går. Men det låter som om jag får returnera allt, stryka avtalet och betala mellanskillnaden (en annan kund fick betala 1600kr för att ha öppnat paketet och så... värdeminskningen var därmed så stor, vilket jag tror att jag kan tjafsa mig ur). Mitt argument är typ ”jag har betalat ca 1500-2000kr i månaden i över 10 år, vill ni ha kvar mig som en bra och nöjd kund är det upp till er att fixa detta, omgående” (Väntar spänt på det samtalet)

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gick det?

Permalänk
Medlem

Om du köpte som privatperson så gör en polisanmälan/anmäl till tingsrätten. Men betala in fakturan till tingsrättens escrow tjänst. (DVD, de håller pengarna tills allt är löst, men fakturan räknas ändå som "betald")

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Hur gick det?

Dom har inte hört av sig under helgen. Jag ska stöta på under dagen.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Dom har inte hört av sig under helgen. Jag ska stöta på under dagen.

Din ångerfrist om 14 dagar börjar löpa när du mottagit produkterna. När tog du emot dessa?
Du får enl DAL granska varan, det innebär att företaget inte får göra avdrag för t.ex bruten förpackning.

Permalänk
Medlem

Största problemet med 3 jag har märkt är att de inte har något emot att anställa fula telefonförsäljarföretag som ringer ut och lurar folk såhär. Sen också massa sådana där butiker som Mobilizera och random popup butik på närmaste ICA som bara väntar på en underskrift. Nej fyfan... Sen har de Sveriges sämsta täckning men det är ju en annan femma.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Din ångerfrist om 14 dagar börjar löpa när du mottagit produkterna. När tog du emot dessa?
Du får enl DAL granska varan, det innebär att företaget inte får göra avdrag för t.ex bruten förpackning.

Jag har några dagar till på mig. Bra att veta angående bruten förpackning, tack.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Händer inget så är det väl bara att kontakta Aftonbladet eller något, brukar bli en jävla fart då

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Mattecoach

@Gurk: Skriv då bara att du vill utnyttja ångerrätten, samt maila.
Om du har meddelat detta inom 14 dagar så kan de inte säga något i efterhand.

Permalänk
Medlem

Jäkligt tråkigt! Min gyllene regel är att aldrig köpa något om jag blir oförväntat kontaktad av någon.
Vill jag ha något så ringer jag själv. Telefonförsäljare som ringer och jagar är enligt min erfarenhet till 90% Ohederliga.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag har några dagar till på mig. Bra att veta angående bruten förpackning, tack.

Om du inte gjort det ännu, så är det dags att åberopa ångerrätten.

Citat:

15 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren för
1. förhöjda leveranskostnader på grund av konsumentens val av leveransmetod,
2. en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, under förutsättning att näringsidkaren har gett konsumenten information enligt 2 § första stycket 9 på det sätt som anges i 3 § eller 5 § första stycket,

Det vill säga, du får öppna förpackningen. Använda produkten, testa den etc och sedan lämna åter denna utan att en värdeminskning skall göras. Skadar du produkten eller hanterar varen i större omfattning än vad som är nödvändigt så blir det aktuellt med värdeminskning om du fått information gällande värdeminskning i avtalet.

Har du avtalsvillkoren och kan posta dem i tråden så kan jag hjälpa dig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Om du inte gjort det ännu, så är det dags att åberopa ångerrätten.

Det vill säga, du får öppna förpackningen. Använda produkten, testa den etc och sedan lämna åter denna utan att en värdeminskning skall göras. Skadar du produkten eller hanterar varen i större omfattning än vad som är nödvändigt så blir det aktuellt med värdeminskning om du fått information gällande värdeminskning i avtalet.

Har du avtalsvillkoren och kan posta dem i tråden så kan jag hjälpa dig mer.

Det här löser sig, det är inte det som är grejen med tråden utan hur infernaliskt oseriösa Mobilizera/Viggomobil är när dom arbetar. Ljuger om vilka dom är, undanhåller rätt så viktig info när man sedan stressas att fort skriva under. Är otrevliga och krånglar vid kontakt (4st samtal där jag lovas retursedel men som slängs i papperskorgen).

När jag till slut ledsnade och kontaktar Tre så suckar killen och berättar att jo, dom har en hel del sådana ärenden och har fått skapa en egen liten avdelning på 4-5 personer som hanterar dom här ärendena (det är dom som ska kontakta mig för att reda ut detta).

Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag skulle gjort för att ha fångat detta mer än att lusläst avtalet innan jag signerade, men det är medvetet utformat att vara svårläst via mobil. Pyttepytte text och sedan längst ner en jättestor yta för att skriva under. Jag är dessutom helt säker på att första gången jag skrev under så saknades dom raderna som avser dom här 200kr, för sedan blev jag uppringd och ombedd att göra en tydligare underskrift. Då scrollade jag (tyvärr) bara förbi allt och skrev under. Lättlurad och naiv förvisso... och det är ju inte alla som orkar bråka utan bara tar kostnaden.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Varit med om samma sak. då av Mobilizera, skulle få 2st surfplattor samt ett mobilt bredband då jag var trogen kund hos tre, får sedan faktura på ca 800.- i måndaden, samma som för dig, första blev ingen bra underskrift. Detta löste sig dock med lite samtal till TRE och lite snack med deras chef. Men det är pissigt hur dessa jobbar nu för tiden.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt att folk fortfarande svarar när telefonsäljare ringer.

Det är bara be dem trevligt att avsluta samtalet och säga att man inte är intresserad och accepterar de inte lägg bara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Helt otroligt att folk fortfarande svarar när telefonsäljare ringer.

Det är bara be dem trevligt att avsluta samtalet och säga att man inte är intresserad och accepterar de inte lägg bara på.

Det kom dom här runt genom att ljuga om vilka dom var.
I efterhand förstår jag att dom svinar det förtroendet Tre har byggt upp med mig som kund under +10 år men väldigt effektivt.

"Hej, jag ringer från Tre"
"Hur nöjd är du med oss på Tre som företag"
"Vi på Tre vill att du..." etc

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Helt otroligt att folk fortfarande svarar när telefonsäljare ringer.

Det är bara be dem trevligt att avsluta samtalet och säga att man inte är intresserad och accepterar de inte lägg bara på.

Jag skippar första steget och lägger bara på luren, i 99% av fallen så fattar dom ändå inte att man inte är intresserad och fortsätter bara tjata.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Det kom dom här runt genom att ljuga om vilka dom var.
I efterhand förstår jag att dom svinar det förtroendet Tre har byggt upp med mig som kund under +10 år men väldigt effektivt.

"Hej, jag ringer från Tre"
"Hur nöjd är du med oss på Tre som företag"
"Vi på Tre vill att du..." etc

Telefonförsäljare är en extremistisk grupp det spelar egentligen ingen roll var de ringer från man lägger helt enkelt på sedan blockerar numret.

Vill företagen kontakta dig för de så via brev.

Permalänk

Jag svarar alltid med att jag har telefon via jobbet så det är inget jag kan styra över. Då ger dom sig direkt.

Har ett gammalt gammalt abbonemnang via Telenor med fri surt för 399. Inget man hittar idag. Brukar internetdela så har hänt att att jag landat för 55gb för en månad. Normalt ligger jag på runt hälften.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering. Deras lilla specialavdelning kontaktade mig (nyss), allt är stoppat, returpaket skickas och kreditering och sådant skall lösas när grejer börjat falla på plats. Är muntligen lovad att det skall fixas så att jag blir helt nöjd. Alla detaljer, vem som sålde, hur dom sa (exempelvis att dom har mig i telefonen medans jag går igenom avtalet och signerar är inte tillåtet), hur dom presenterade sig etc var inte ok. Kul att jag kunde använda information jag fått här i tråden som argument. Stort tack till er som tog er tid att svara / skriva.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig!

Jag har tidigare tidigare haft en app för samtalsinspelning på min mobil, men med senaste uppdateringen av android fungerar den tyvärr inte. Guld värt i situationer som denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Liten uppdatering. Deras lilla specialavdelning kontaktade mig (nyss), allt är stoppat, returpaket skickas och kreditering och sådant skall lösas när grejer börjat falla på plats. Är muntligen lovad att det skall fixas så att jag blir helt nöjd. Alla detaljer, vem som sålde, hur dom sa (exempelvis att dom har mig i telefonen medans jag går igenom avtalet och signerar är inte tillåtet), hur dom presenterade sig etc var inte ok. Kul att jag kunde använda information jag fått här i tråden som argument. Stort tack till er som tog er tid att svara / skriva.

Kan vi få läsa det första kontraktet som du skrev på?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Varit med om samma sak. då av Mobilizera, skulle få 2st surfplattor samt ett mobilt bredband då jag var trogen kund hos tre, får sedan faktura på ca 800.- i måndaden, samma som för dig, första blev ingen bra underskrift. Detta löste sig dock med lite samtal till TRE och lite snack med deras chef. Men det är pissigt hur dessa jobbar nu för tiden.

Hände samma sak med mig, dock ingen surfplatta.
Men efter ett reparation hos TRE butik så såg killen bakom disken att jag blivit lurad, han blocka bort allt onödigt skräp och gav en platta utan kostnad med surfabb på 50GB för 149kr i månaden.. Långsamma 3G dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kan vi få läsa det första kontraktet som du skrev på?

Nej, länkarna i SMS:en går till samma avtal.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Helt otroligt att folk fortfarande svarar när telefonsäljare ringer.

Det är bara be dem trevligt att avsluta samtalet och säga att man inte är intresserad och accepterar de inte lägg bara på.

Om någon teleförsäljare ringer mig så är det alltid standardsvaret "Jag tar ALDRIG telefonerbjudanden".

Det finns aldrig något bra som kommer den vägen.

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag har blivit utsatt för exakt samma som du.
De presenterar sig att vara från Tre, rabblar upp alla mina abbonnemang och säger min normala månadskostnad. Så de har all info, så man litar på att dom är från Tre.
Jag är väldigt negativ mot telefonförsäljning, men har blivit uppringd av riktiga Tre många gånger innan, under mina snart 10 år som kund hos dom, och då fått erbjudande om mindre månadskostnad osv.

Så jag hade ingen anledning att tro att detta var lurendrejare.

Blev då erbjuden att "slå ihop" min surfplatta och mobil abbonnemang genom att dela på surf och skulle således spara 3-400 kr i månaden mot vad jag betalade nu.
Genom att teckna 60 GB surf abbonemang så skulle han dela datan och ta bort mina gamla abbonemang.
Det lät ju vettigt tänkte jag. Sen skulle jag få med en enklare surfplatta på detta.
Okej tänkte jag, schysst.

Signerade digitalt ett abbonemang med 60 GB, Dela Data stog där osv. Totalt 649 i månaden. Lät rimligt eftersom jag nu betalade cirka 1300 för surfplatta och telefon.

Sen damp ett paket hem med hörlurar, laddare, batteribank osv. Tänkte mig inte för och öppnade allting.
Såg sen på ett kvitto där det stog totalkostnad 0 kr på.
Som titel på varorna stog det:
"Batteribank - 16.67 kr i månaden"
"Laddare - 16.67 kr i månaden"
"USB sladd -16.67 kr i månaden"
"Hörlurar 100 kr i månaden"
"Surfplatta 150 kr i månaden"

Men total kostnaden var 0 kr.
Kollade på abbonemanget jag skrev på, där stog det 300 kr i hårdvarutillägg?
Hmm, det stämmer ju med månadskostnaden på de produkter jag fått men inte beställt.

Ringer Tre, där de konfirmerar att jag tagit ett YTTERLIGGARE abbonemang utan att mina gamla tagits bort och köpt hårdvara för 300 kr i månaden!
Jävlar va sur jag blev.

Betalar alltså 400 kr för nån rutten batteribank på knappt 1000 mAh, 400 kr för en skitladdare och 400 kr för en USB kabel. Men sen betalar jag 2400 för kina Bluetooth hörlurar, låter som de kostar 300 kr och sen 3600 kr för Lenovo Yoga Tab 2 som dels är gamla modellen och då kosta knappt 2000 kr!!
Jag har blivit blåst på totalt 15576 kr!

I alla fall, jag anmälde till KO, använde min ångerrätt och skickade med en sur lapp där jag skrev att jag får undersöka varorna enligt ARN.
Det sluta lyckligt, fick inget prisavdrag fast kartongerna helt saknades och abbonemanget är borta.

Men FYFAN SÄGER JAG.
Hur kan man ens starta ett sånt äckligt företag?