Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Hade helt missat att det funkar i Sverige med F1 TV Pro, vet vi vilka kommentatorer/sändning man använder? Tror nog att det blir beställning oavsett när säsongen drar igång, less på att vänta på att Sky F1's sändning ska komma upp. Sen så njuter jag av F1, visst kanske inte lika bra som förr men fortfarande något jag kollar på. Så kan vara värt 110€ för att stödja fattiga liberty media

Kollade tillbaka till 2018 i australien och det var martin brundle och en till jag inte kände igen som var kommentator, man kan även välja mellan 4 olika språk eller utan kommentatorer helt.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Formula1.com sajten rankar Renault högre än Red Bull på tredje plats. Lite överraskande, men samtidigt har Red Bull bytt till Honda och det är väl inte säkert att det ger ett bättre resultat redan i år för Red Bull.
https://www.formula1.com/en/latest/article.power-rankings-we-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Formula1.com sajten rankar Renault högre än Red Bull på tredje plats. Lite överraskande, men samtidigt har Red Bull bytt till Honda och det är väl inte säkert att det ger ett bättre resultat redan i år för Red Bull.
https://www.formula1.com/en/latest/article.power-rankings-we-...

Det stämmer, bytet till Honda är ett stort frågetecken för Red Bull, blir intressant att se hur det faller ut, fågel, fisk eller mittemellan. Var några år sedan en Honda motor satt i en bil som vann VM, kan det varit i McLaren sist på 90 talet? Hondas motorer var iofs extremt framgångsrika på 80 och 90 talet.

Permalänk
Medlem

8 dagar till första träningssessionen, ska bli ruskigt intressant och se första helgen vart alla team står. Vilka som körde på "halvfart" i testerna, om hondamotorn är så pass pålitlig när den stressas som den var under testerna, Vettel vs Leclerc, Räikkönen vs Giovinazzi, Kubica's återkomst även om det är svårt o säga något när han sitter i en haltandes Williams och har en rookie som lagkamrat, Mercedes vs Ferrari vem har vidareutvecklat sin bil bäst, Hamilton vs Vettel.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av SvanteP:

8 dagar till första träningssessionen, ska bli ruskigt intressant och se första helgen vart alla team står. Vilka som körde på "halvfart" i testerna, om hondamotorn är så pass pålitlig när den stressas som den var under testerna, Vettel vs Leclerc, Räikkönen vs Giovinazzi, Kubica's återkomst även om det är svårt o säga något när han sitter i en haltandes Williams och har en rookie som lagkamrat, Mercedes vs Ferrari vem har vidareutvecklat sin bil bäst, Hamilton vs Vettel.

Jag är fan sjukt taggad på Australien! Jag hoppas verkligen att Leclerc och Vettel kommer fajtas i varje race. Det kommer bli väldigt jobbigt för tysken då med många "honestly!"
Det är (enligt mig) sista chansen för Bottas att visa att han hör hemma i Mercedes, annars kommer nog antingen Ocon eller Russel sitta där nästa år. Beror också på hur Russel presterar såklart.

Spontant känns det som att 2019 kan bli ett väldigt intressant år, som kanske inte bara går åt Mercedes håll.
Min favorit för året är redan Norris. Delvis för jag är McLaren-fanboy, men han är väldigt skön på Twitter och streams.

Vad tror/säger ni?

Permalänk
Medlem

Bottas, ärade prins av Finland. Bärare av de mest fantastiska Formel 1 hakorna genom tiderna.
2019 är Bottas år!!

Andra hedervärda F1 hakor:

Dold text
Permalänk
Medlem

Det blir tydligen 1 poäng för snabbaste varv i loppet redan från start i år. Man får bara poängen om man är topp 10 i loppet.
https://www.autosport.com/f1/news/141958/f1-set-to-introduce-...

Permalänk
Medlem

@Fulci:
Skeptisk till poäng för snabbast varv...
Mot slutet kommer flera team de bakre (av top 10) backa av för att få lucka och sätta "kvalvarv".
Visst snabba tider men inget som bidrar till bättre racing. Eller ja beror ju på om 1an blir girig och kör järnet och parkerar bilen i första bästa kurva.

Hade varit kul med en tre-teams batalj om VM men det är vi nog inte få i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det blir tydligen 1 poäng för snabbaste varv i loppet redan från start i år. Man får bara poängen om man är topp 10 i loppet.
https://www.autosport.com/f1/news/141958/f1-set-to-introduce-...

Vad är det för skev regel... det handlar väl inte om att vara snabbast över ett varv på söndagen? Snabbast över ett varv ska man vara på lördagen och belönas då med bättre startposition.

Me don't like.

Permalänk
Medlem

Ja, som ni säger är det en del frågor om det verkligen är bra. Vi får väl se senare under säsongen.

Permalänk
Medlem

Prata mindre

Skrivet av solifer68:

Kollade tillbaka till 2018 i australien och det var martin brundle och en till jag inte kände igen som var kommentator, man kan även välja mellan 4 olika språk eller utan kommentatorer helt.

Varför skall kommentatorerna förstöra tävlingen, dom pratar non-stop hela tiden nu senast i Moto2 kvalet på Viasat? Måste dom prata med deras kompis, får dom vänta till efter tävlingen, släppa fram motorljudet man ser jo vad som händer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Bottas, ärade prins av Finland. Bärare av de mest fantastiska Formel 1 hakorna genom tiderna.

Ser ut som du menar käkben snarare än hakor. Hakan är ju bara "spetsen" av käken, och dom här männen har överlag riktigt breda fyrkantiga och manliga käkar Där ligger man i lä.

Permalänk
Medlem

@Peter4C:
I f1 appen är ju detta bra då man kan slå av kommentatorerna helt och bara ha motorljudet kanske finns nåt liknande för motogp?

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

@solifer68:

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Vad tyckte ni om F1 serien på Netflix? Jag tycker den var riktigt bra! https://www.netflix.com/se-en/title/80204890
Marcus framstod som väldigt trevlig och sympatisk också.

Permalänk
Medlem

@Zipparn: Jag tycker också den är riktigt bra! Reagerar dock på att den ofta endast visar på ena sidan av två mynt så att säga... men det blir nog bättre TV så, vilket är helt okej för mig!

Det gjorde han verkligen!

Permalänk
Medlem

@Zipparn:
Bara sett 3 avsnitt ännu men hittills tycker jag det är kalasbra blir nog att se klart alla innan fredag och f1 premiären

Visa signatur

Permalänk

Ny regel införd: "1 poäng till den som sätter det snabbaste varvet under loppet. Gäller endast dom som får poäng alltså topp 10."

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Zipparn:

Vad tyckte ni om F1 serien på Netflix? Jag tycker den var riktigt bra! https://www.netflix.com/se-en/title/80204890

Har bara sett ett avsnitt, kommer kolla på avsnitt mellan race-helgerna för att lindar abstinensbesvären

Tycker också den verkar bra, om inte annat kommer serien garanterat bidra till fler F1-fans och -följare.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zipparn:

Riktigt spännande faktiskt. Gunther Steiner säger verkligen som det är, inget bullshit
Höjdpunkten för mig var annars Ricciardo. Riktigt skön snubbe det där

Permalänk
Medlem

Mkt bra serie. Romain behöver verkligen jobba på sitt psyke alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic

Snubblade precis över en intervju med Daniel Ricciardo som var ovanligt bra: https://youtu.be/rykELZtzr6s

Ni som följer F1s egna kanal har säkert lyssnat på podcasten med Kimi också, om inte så länkar jag den här https://www.youtube.com/watch?v=9mM9DV59ucc

Är sjukt taggad inför årets första racehelg!

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter, Charlie Whiting dog plötsligt på hotellet nu innan premiären. Han var 66 år.
https://www.skysports.com/f1/news/12433/11662000/charlie-whit...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jaha, Mercedes i topp igen. Nu hoppas jag verkligen att Ferrari håller tillbaka lite och inte är så pass långsamma som i FP2. Kanske visar lite mer fart i FP3 innan kvalet.

Och McLaren imponerade inte heller... fan också.

Permalänk
Medlem

Hejar på Bottas imorgon och jag vill se honom starta i främsta ledet. Jag tror inte Williams kommer att prestera bättre än de visar på träningen. De är mycket långt efter resten

Permalänk
Medlem

Någon som får FP1 och FP2 streamarna att fungera via F1TV Pro?
Hos mig står det bara på initializing och sidan laddas om (oändlighetsloop). En sbann googling verkar ju tyda på att jag är långt ifrån ensam. Någon som kommit på någon lösning?

Testat flera olika browsers, OS osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Någon som får FP1 och FP2 streamarna att fungera via F1TV Pro?
Hos mig står det bara på initializing och sidan laddas om (oändlighetsloop). En sbann googling verkar ju tyda på att jag är långt ifrån ensam. Någon som kommit på någon lösning?

Testat flera olika browsers, OS osv.

Same here...
Dock inte testat nu under dagen. Men skulle kolla träningen igår och hade samma problem.
Känner lite att bra underliggande system f1tv har...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@kinc: Tackar! Hade helt missat denna.

Sett fram emot den här helgen länge. Äntligen är det dags!

Visa signatur

Nytt hela tiden