Smart sätt att visa film på TV från Dator trotts brända HDMI portar?

Permalänk
Medlem

Smart sätt att visa film på TV från Dator trotts brända HDMI portar?

Tja!

För ett tag sen, så hade jag ett blixtnedslag i huset som brände alla mina HDMI portar i min TV.

Jag kunde alltså inte längre klona-bilden/ljudet från min Dator till min TV för att titta på filmklipp osv.

Streama från mobil osv går bra, då TV:n har inbyggd Chromecast.
Men att streama film via Google chrome på datorn till TV:n är helt värdelöst, laggar och är osynkat.

Så jag undrar om någon har något riktigt smart lösning på hur jag ska lösa detta på bästa sätt?
Utan att ha några HDMI portar tillgängliga.
Alla andra portar på TV:n funkar, från USB till Nätverksuttag.

Tack på förhand!

Permalänk

Extern hårddisk är min melodi. Funkar klockers på en philips, har du android TV så ladda ner VLC appen. Funkar bra, men android TV är ju segt som sirap som vanligt!

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Medlem

Om TVn har nätverk så kan du ju testa köra mediaserver på datorn. Jag brukar köra med serviio

Permalänk
Rekordmedlem

Har tvn en inbyggd mediaspelare kan du nog även bara dela ut filmen i nätverket så slipper du strömma.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan plex eller kodi vara ett alternativ? Man kan Casta från vlc också. Vad för typ av material vill du visa på tv:n?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@umshl: Tack så mycket serviio funkade kanon!