Permalänk

Termometer till Homey

Har nyligen investerat i en Athom Homey som jag är supernöjd över förutom delen att den har väldigt svårt för mina 433 Mhz temp-senorer. Hittar dem ibland, när de ligger nära Homey, men när jag flyttar dem till ett annat rum tappar den snabbt bort dem. Har läst att detta är ett känt problem, så det är väl som det är... Så min fråga:

Om jag vill ha en prisvärd enkel termometer som snackar bra med Homey, vad ska jag köpa??

Permalänk
Medlem

@Sir.Persson: Väldigt sugen på Homey också. Är där några andra problem som du upplevt? Vilka saker är det som du kör över 433 Mhz som funkar dåligt?

Permalänk
Medlem

New Original Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor Smart Home Device Air Pressure Work With Android IOS APP Fast Ship
https://s.click.aliexpress.com/e/ynDH5dm

Nåt sånt borde väl fungera? Tänk på moms + PostNords avgift på 75 kr. Trots avgifterna kan det ändå vara värt om du köper flera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kör med Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor till min homey å det funkar fin fint för mig. Jag har den på toan för att mäta fukt då jag har stereo där inne som ska vara igång när jag duschar. Har satt upp en rörelsedeckare som startar stereon och lampor när jag går in. Men den ser mig inte i duschen så då tar fuktmätaren över. Har väl ca 6 meter ifrån mätaren å homeyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogberg1982:

Jag kör med Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor till min homey å det funkar fin fint för mig. Jag har den på toan för att mäta fukt då jag har stereo där inne som ska vara igång när jag duschar. Har satt upp en rörelsedeckare som startar stereon och lampor när jag går in. Men den ser mig inte i duschen så då tar fuktmätaren över. Har väl ca 6 meter ifrån mätaren å homeyn.

Det funkar utan Xiaomis brygga?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av svalle:

Det funkar utan Xiaomis brygga?

Japp. Den är parkopplad direkt till homeyn

Permalänk
Medlem

Kör med Xiaomi, fungerar kanon. Köpte via gearbest om jag minns rätt och då iaf skickades det via belgien (tror jag det var), så slapp postens avgifter.

Permalänk

@FreddeY2K: Ursäkta extremt sent svar. Du har kanske redan hunnit investera i dina prylar? I alla fall så har jag inte upplevt så mycket annat dåligt förutom att Homey funkar lite halvdåligt med just 433-prylar. Investerade i ett gäng Xiaomi Aqara Temperatur- och fuktsensorer och de funkar klockrent. Är som många skriver bara fantasin som sätter gränser på vad du kan göra med Homey!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Persson:

@FreddeY2K: Ursäkta extremt sent svar. Du har kanske redan hunnit investera i dina prylar? I alla fall så har jag inte upplevt så mycket annat dåligt förutom att Homey funkar lite halvdåligt med just 433-prylar. Investerade i ett gäng Xiaomi Aqara Temperatur- och fuktsensorer och de funkar klockrent. Är som många skriver bara fantasin som sätter gränser på vad du kan göra med Homey!

Tack för tipset! Ej investerat ännu. De är billiga och ser rätt B ut. Tänkte sätta dem i krypgrunden för att hålla koll så det behöver vara någon med rätt stark signal. Tillräckligt billiga iofs för att testa annars få man väl använda dem i huset.