Våra bästa musikminnen från Grand Theft Auto serien

Permalänk
Medlem

Våra bästa musikminnen från Grand Theft Auto serien

Vilka är våra absolut bästa musikminnen från GTA-serien? Hur har de förhöjt stämningen vid tillfället?
Mest minnesvärda diskussionerna från prat-radio-kanalerna?
Bästa radiostationen?

Dela med er av era bästa musikminnen från Grand Theft Auto serien i denna tråd!

I denna tråd uppmuntrar vi Youtube-taggar

Permalänk
Medlem

Min favoritlåt igenom alla GTA spelen är Def Leppards Photograph.

Jag minns hur de legendariska papparazzi-uppdragen avslutas med att man sätter sig i bilen. På radion spelas Photograph

Permalänk
Medlem

Om vi bara pratar om radiomusiken så är det denna som är favoriten

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Föredetting

Har nog lyssnat igenom Chatterbox från GTA III ett hundratal gånger. Alltid kul att följa Lazlows karriär genom spelen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa minne? Troligen när jag bara körde runt i GTA V och helt plötsligt exploderar det en jumbojet bakom mig for no reason at all. Dog nästan av skratt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Helt klart nästan allt från GTA Vice City. Allt från VCPR till V-Rock, Emotion 98.3, Wave 103, Fever 105 och Flash FM
Även det bästa spelet i serien i mitt tycke.
GTA VC > GTA V > GTA SA > GTA II > GTA III > GTA > GTA IV

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Helt klart Head Radio från första spelet med denna låt:

https://picosong.com/wmez4/

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

She's on fire med Amy Holland. 2001, LAN-party hos en kompis. Världen höll på att förändras, tornen hade fallit. Men vi spelade GTA III som om det inte fanns någon morgondag.
The General Lee med Johnny Cash, körandes i en orange Adder ute i norra delen av kartan ihop med några kompisar. Detta var på 360-tiden. Många fina minnen som fortsätter än idag, min Adder står i det närmaste oförändrad på hedersplats i garaget. Givetvis med General Lee horn.
Annars så håller jag med om att nästan allt från Vice City fungerar mycket bra.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

En favorit från Vice City

Hörde denna låten första gången hos en kompis som hade Playstation 2. Vi lirade Vice City. Vilken fantastisk låt. Den var ofta närvarande under de tonåren när jag utvecklade min musikaliska smak