Google lanserar Pixel 3a och Pixel 3a XL samt smarta skärmen Nest Hub Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Jag har en Pixel XL.. den är precis lika snabb som när jag fick den. Det brukar snarare vara så att folk som är lite lätt dumma i huvudet "får problem" med sina telefoner efter ett tag.
En telefon blir inte långsammare, inte heller en dator men folk verkar inte fatta det.
Givetvis är det en långsammare SoC i denna... men det verkar inte vara ngt UI lagg.

Att köpa en Kina-lur med sönderfuckat UI för en lite snabbare SoC kan ju vara ett alternativ om man vill ha all den skiten med sig framöver.

"It didn’t occur to me that I was using a phone with a slower processor because I just never perceived a lag. I don’t think I’m being some kind of apologist here, either."

https://www.theverge.com/2019/5/7/18530449/google-pixel-3a-xl...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Jag har en Pixel XL.. den är precis lika snabb som när jag fick den. Det brukar snarare vara så att folk som är lite lätt dumma i huvudet "får problem" med sina telefoner efter ett tag.
En telefon blir inte långsammare, inte heller en dator men folk verkar inte fatta det.
Givetvis är det en långsammare SoC i denna... men det verkar inte vara ngt UI lagg.

Att köpa en Kina-lur med sönderfuckat UI för en lite snabbare SoC kan ju vara ett alternativ om man vill ha all den skiten med sig framöver.

"It didn’t occur to me that I was using a phone with a slower processor because I just never perceived a lag. I don’t think I’m being some kind of apologist here, either."

https://www.theverge.com/2019/5/7/18530449/google-pixel-3a-xl...

Du bekräftar precis det jag skrev i mitt inlägg.
Det är välkänt att Pixel har prestandaproblem. Eller tycker du Marques Brownlee är "lätt dum i huvet" också?
Här pratar han en del om problemen med Pixel 3: https://youtu.be/ay8Ya0DYDYE
Detta gäller även Pixel 2 och även din Pixel XL som du mirakulöst inte märker av/inte vill kännas vid.
(Bilen jag kör är bäst, min pappa är starkare än din pappa osv osv.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag använde min Nexus 6p i två år. Slutade använda den pga segheten. Du har nog betydligt längre krav än mig helt enkelt. Min Nexus 6p höll mig tillbaka. Jag fick sitta och vänta på många saker. Men bra för dig att du är nöjd. Kör med den i flera år till då.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste varit något fel med den, använder fortfarande Nexus 6p som reservtelefon, inget lagg någonstans. Spelar dock inget på den. Kommer du speciellt ihåg något du satt och väntade på så ska jag testa på min.

Ser verkligen fram mot billigare Pixel telefoner, har en gräns på 3-4tusen för en telefon. Hoppas verkligen att de kommer till Sverige också.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Måste varit något fel med den, använder fortfarande Nexus 6p som reservtelefon, inget lagg någonstans. Spelar dock inget på den. Kommer du speciellt ihåg något du satt och väntade på så ska jag testa på min.

Ser verkligen fram mot billigare Pixel telefoner, har en gräns på 3-4tusen för en telefon. Hoppas verkligen att de kommer till Sverige också.

Inte något specifikt så här i efterhand. Den laggade nog inte så ofta utan de som störde mig sist jag använde den mest va långsamheten. Det fanns ryck men långsamheten va jobbigare sist nu när jag va i usa och använde den för hotspot. I princip alla tyngre hemsidor gick trögt och ta en bild tog någon sekund. Jag jämför då emot min op5t som kändes silkeslen i jämförelse men som också börjar bli lite långsam i jämförelse med op7pro. Jag tror faktiskt just när man tog bilder som va mest störande. När jag tänker efter. Allt mer 0.5s att vänta blir idag 2019 en trasig upplevelse imo.

Telefonen kändes snabbare när den va ny. Jag upplever att jag väntade mindre och gjorde mera. Med min op5t så upplever jag något lite liknande men inte lika brutal skillnad över de två år som jag har haft den i lite drygt nu. Fast jag saknar kameran ifrån min n6p. Helt outstanding i jämförelse med op5t. Har hört att kameran ska vara helt okej i op7pro men kineserna tycks ha jätte svårt för hur man håller i gång bakgrundsappar på ett vettigt sätt. Googla gärna på don't kill my app så ser du.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum