Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2009

Ett annat tips till en trevligare Dota upplevelse är att köra "mute" på alla spelare, inklusive lagkamrater. (om de är dryga d.v.s.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Callister:

Jag tycker jag är ganska bra, men jag blir inte bättre än Archon 1 när jag kör solo.
Kör jag med vettiga personer så brukar jag gå mot Ancient minst, inte riktigt fattat hur det där funkar.

Jag kan dock bli väldigt sur när folk gör idiotiska grejer som att alla tar carrys.

Ofta är det bästa folket som pickar support/roamers och sen är det riktiga noobs som ska ha carry, och så förlorar man.

Nej.

Om du är Archon 1 så är du nog inte "ganska bra" om du med ganska bra menar att du förtjänar ancient eller divine. Och det har inget att göra med att dina lagkamrater är n00bs, pickar carry, etc. Det här är ett mycket vanligt fenomen i spel som dota där 99,9 % tror att dem är bättre än vad deras rank visar.

Öva upp dessa 3 förmågor så kommer du klättra snabbare:

1. Mekanisk skicklighet (Delvis talang, men alla kan nöta sig till mycket bättre nivåer).
2. Spelförståelse (Kommer med lång erfarenhet av DotA. Kan även hjälpa att kolla lite pro matcher ibland).
3. Mental kapacitet (För att inte rage:a och tilta så mycket).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2018

Någon som hat fått sin baby roshan ännu ifrån TI 2017?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Igår skulle jag köra offlane, hade två som slogs om mitten... Slutade med att jag fick köra safe (pos 5) och vi hade en WK i skogen... Jag blir så jääääävla trött på vissa spelare.

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jobbet...som vanligt
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av martak:

Igår skulle jag köra offlane, hade två som slogs om mitten... Slutade med att jag fick köra safe (pos 5) och vi hade en WK i skogen... Jag blir så jääääävla trött på vissa spelare.

Standard I dota tycker jag.
Får man inte rollen mina vill ha så tar mina någon annans för det har man ju rätt till eller hur?
Annars brukar den som inte får sin roll gå roaming och feeda alla lanes :/ iallafall i min MMR rank

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

@Daast: mjo exakt så... Svårt att gå upp i rank då också... Ett moment 22.

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av martak:

@Daast: mjo exakt så... Svårt att gå upp i rank då också... Ett moment 22.

Njae, inte direkt, då det är något som drabbar alla lika mycket. Det är också något som händer i alla multiplayerspel, inget unikt för DotA.

Man får helt enkelt mute:a, rapportera och gå vidare, och hoppas att andra gör detsamma.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

@Dunder: jag tycker dock att det är mer idioter ju lägre rank man har. Har spelat några low prio också, det ju tammefan sinnessjukt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av martak:

@Dunder: jag tycker dock att det är mer idioter ju lägre rank man har. Har spelat några low prio också, det ju tammefan sinnessjukt.

Det brukar låta så, men toppspelare som Waga till exempel försäkrar att det finns gott om sånt pack i alla ranker

Bara att se till att man själv inte tillför till det.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2009

Hur mycket tror ni Valve kommer kunna samla in inför TI9? Är 30 miljoner dollar möjligt? Tror de ska vara nöjda om de lyckas hålla 20-25 miljoner dollar ett par år framöver. Stabilitet behövs. Förr eller senare kommer de att misslyckats med att slå det tidigare rekordet och alla kommer skrika "dead game". Bättre att ha kontinuitet vid det läget. Annars finns risk att det hela kollapsar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jobbet...som vanligt
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Alotiat:

Hur mycket tror ni Valve kommer kunna samla in inför TI9? Är 30 miljoner dollar möjligt? Tror de ska vara nöjda om de lyckas hålla 20-25 miljoner dollar ett par år framöver. Stabilitet behövs. Förr eller senare kommer de att misslyckats med att slå det tidigare rekordet och alla kommer skrika "dead game". Bättre att ha kontinuitet vid det läget. Annars finns risk att det hela kollapsar.

Jag hoppas att det blir runt 30miljoner. Men tänker lite som dig att det är nog bäst för spelet om det håller sig runt samma nivå som förra året.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2018

Tror ni att Mars och Io kommer att läggas till i captains mode innan TI?