Permalänk
Medlem

Hur ser en telestation ut?

Någon som vet? har nämligen ett grått litet hus 20 m från mitt hus....Är nämligen intresserad av Bostream 26mbit.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

det är väl en elstation?

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Ring bostream, de är de enda som vet.

Permalänk
Medlem

ThomasT: Du tror inte att telia kan tänkas veta hur en telestation ser ut oxå?

Permalänk

såhär ser min telestation ut, (tog kort ut från fönstret)

, ser ut som en vanlig stuga, fast å andra sidan sitter lite hightech kodlås å sådant på. hopppas bara scream kommer hit snart, bor ju väldigt nära civilisationen (även fast de inte ser så ut på bilden ), fast iof bor bara gammlingar här som bor här,,

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Varför vill du veta hur telestationen ser ut? Vill du bränna ner den så att de smäller upp en ny som klarar det eller?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

så jag kan leta efter den. Telia vägrar uppge hur långt bort den är, och bosses kuundersvice suger. Har suttit 1h i telefonkö, sen gav jag upp..

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Bear
ThomasT: Du tror inte att telia kan tänkas veta hur en telestation ser ut oxå?

Ja men i det här fallet frågade han ju efter om han kunde ha Bostrem Deluxe XP 2000 MBIT och jag hänvisade honom till just Bostream för jag tror inte att Telia är beredd att hälpa konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

"Min" telestation ligger mitt i stan, antagligen i nån källare eller något, för någon liten stuga mitt i stan finns det iaf inte

Permalänk
Medlem

Jag mailde bostream, trots att jag inte ens är kund där. Fick svar på hur långt jag hade till min telestation inom 15min.

Permalänk
Medlem

på vilket sätt var det underligt att du fick svar snabbt trots att du inte var kund där.

enligt mina erfarenheter får man svar SNABBARE om man inte är kund än.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Min telestation ligger ca 10m från mitt hus (ute i skogen) och du ska inte tro det blir lättare att få bredband för att man har en telestation nära!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nejdu, de gråa husen byggda i betong är alldeles säkert elstationer. de ingår nämligen i det svenska försvaret, utan el, ufngerar inte sverige, eftersom vi lever i ett nätverk. uppsalas stora telestation, ser man itne, den ligger kyld i (har jag hört) i flytande kväve under uppsalas gamla riksbank.
men det är vad jag har hört av min fader som jobbat där, troligtvis ändrat nu. men ack vad jag sörjer över att bostream och alla andra stora företag verkar glömma uppsala, sveriges fjärde största stad....

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

är du säker på att den ligger i flytande kväve???? låter lite väl kallt för elektronik

Permalänk
Medlem

Crap... telestation låg över 2km bort ifrån huset i mitt fall. Det blir 8/1 då:(

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

http://stationfinder.han.telia.se/telia/start.asp
litet tips, kan hända att det inte stämmer på vissa stationer.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Om jag minns The Library rätt så är de små räda stugorna KC, eller Koncentrationscentraler, där ca 1000 linor samlas ihop. Här finns även viss abonnentutrustning vad jag förstår.

Själva AXE-stationerna ligger oftast bättre skyddade i rejäla betongbyggnader eller i berg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
nejdu, de gråa husen byggda i betong är alldeles säkert elstationer. de ingår nämligen i det svenska försvaret, utan el, ufngerar inte sverige, eftersom vi lever i ett nätverk. uppsalas stora telestation, ser man itne, den ligger kyld i (har jag hört) i flytande kväve under uppsalas gamla riksbank.

Betongbyggnaderna är vanliga betongelement och tål inte speciellt mycket stryk, det är nog mer för att göra dem relativt inbrottssäkra och billiga. Samhälls- eller försvarsviktiga anläggningar förlitar sig inte enbart på "fredskraft", utan har egen reservkraft.

Det där med flytande kväve är nog inget annat än en "urban legend", men att den ligger i berg låter ganska troligt. I Stockholm finns minst en "krigstelefonstation" någonstans långt ner i berget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
nejdu, de gråa husen byggda i betong är alldeles säkert elstationer. de ingår nämligen i det svenska försvaret, utan el, ufngerar inte sverige, eftersom vi lever i ett nätverk. uppsalas stora telestation, ser man itne, den ligger kyld i (har jag hört) i flytande kväve under uppsalas gamla riksbank.
men det är vad jag har hört av min fader som jobbat där, troligtvis ändrat nu. men ack vad jag sörjer över att bostream och alla andra stora företag verkar glömma uppsala, sveriges fjärde största stad....

Isåfall kan du förklara vad det gula huset mittemot Celsiusskolan är.
Det är en av de större stationerna i länet. Stod tom med om det i tidningen. Det var precis den stationen som slog ut hela mälardalen för ett tag sedan

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Om jag minns The Library rätt så är de små räda stugorna KC, eller Koncentrationscentraler, där ca 1000 linor samlas ihop. Här finns även viss abonnentutrustning vad jag förstår.

Själva AXE-stationerna ligger oftast bättre skyddade i rejäla betongbyggnader eller i berg.

jag kollade upp min röda stuga och det är en KC , illa

Visa signatur

Hellre död än röd