Comhem, vad gäller?
Hej,
jag ringde Com Hem men fick inte bra svar den här gången. Jag skickade svaret nedan till Com hem och väntar på deras svar, under tiden undrar jag vad ni tycker är fel med kundtjänstens svar eller vad jag kunde ha sagt bättre, speciellt när det gäller det löpande avtalet som ska börja 2019-06-30. Varför kan jag inte säga upp den, varför skulle jag behöva vänta 30 dagar för att säga upp den, då börjar den ju gälla?:
"Hej, jag heter X X,
jag pratade alldeles nyss (ca 13:15 måndag 2019-06-10) med någon på uppsägningsavdelningen, jag ville förlänga mitt avtal med förmånligt pris som hade övergått till det dyrare löpande priset på x kr (x bredband + x telefoni) som jag redan fått faktura på som gäller från och med 2019-06-30 (mitt förmånliga avtal som fortfarande gäller på x kr går ut inte förrän 2019-06-29). Jag undrade om jag kunde säga upp det löpande avtalet innan den börjar 2019-06-30 för att ersätta med fast-period avtal, enligt distansavtalslagen med 14 dagars ångerfrist, men han säger att den är redan ingången för ett år sedan när jag ingick 12mån avtalet så det går inte, en månadsuppsägningstid gäller (2019-06-30 har ju inte ens kommit men ändå är jag skyldig att betala fakturan på x kr enligt honom). Personen säger först att han heter x, sen när vi ska lägga på frågar jag igen hans namn då säger han x2 och när jag sa att han hade först sagt x då säger han x-sson (ni brukar dock säga förnamn, inte efternamn). Jag är van att få avtal med x kr (+ x telefoni) och då när jag ingick avtalen brukade den anställde på com hem fråga chefen om lov, men x vill inte göra det, när jag frågar varför han inte gör som sina kollegor gjorde förut för mig och hur länge han jobbat, då säger han att han har jobbat 7.5 år på com hem. När jag fortsätter fråga och är beredd att sänka hastigheten för att få förmånliga priset, då säger han till slut att det gick att göra det i torsdags till mitt pris x kr men han slängde bort pappret som gav honom tillstånd att göra det så det är för sent nu för mig (jag sa att det bör gå att se i datorn också) och jag frågar när en sådan chans kommer igen, om han kan prata med chefen om att jag ska få det priset, för jag har alltid fått det priset när kollegorna gjort så? Han säger att han inte kan för chefen bryr sig inte om det, och jag frågar honom om/när det förmånliga priset ska bli tillgängligt igen men han vet inte, ingen vet, bara chefen vet. Ska jag och alla behöva ringa in varje dag till com hem och störa med frågan om han eller andra anställda har fått tillstånd att ingå förmånligare pris med kunden än det löpande avtalspriset när jag redan sitter i luren med honom, han säger ja.
Varför krångla till det? Vill inte com hem ha kvar sina stamkunder, vill ni att jag ska byta till annat företag? Jag har alltid betalat mina fakturor i tid. Han säger att han ska jobba på uppsägningsavdelningen hela veckan, vi får se om han är där i morgon när jag ringer igen. Om ni inte ger mig ett bra svar och ska börja vara så här varje gång i fortsättningen så blir det inte längre roligt att vara kund hos er."
Det blev rörig text, ursäkta men hoppas nån orkar läsa det och svara. Tack.