Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nessa:

@tyvar1:

Tack så mycket. Jag antar att det är dags att aktivera mitt konto igen

Tänkte samma från dag 1 den nyheten kom upp. Fortfarande inte kommit in

Dock kom jag med i stress testet i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tänkte samma från dag 1 den nyheten kom upp. Fortfarande inte kommit in

Dock kom jag med i stress testet i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-testing-a...

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket människor som kör på privat servrar just nu. Väldigt trevlig upplevelse. Jag blev hooked efter nån level bara!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Sjukt mycket människor som kör på privat servrar just nu. Väldigt trevlig upplevelse. Jag blev hooked efter nån level bara!

Vad kör du på för server?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag brukar spela till och från på northdale på lights hope. Brukar vara runt 10k online.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Ah lycklig du Kommer det att finnas något stresstest i framtiden? Och hur får vi tillgång till det om vi inte har beta-åtkomst?

Visa signatur

Intel Core i9 13900KS - ASUS ROG Maximus Z790 Extreme - ASUS RTX 4090 Strix Gaming OC - Dell 34" Alienware AW3423DW - Corsair 32GB DDR5 7200MHz CL34 Dominator Platinum - Corsair Ax1600i - Samsung 990 Pro 2TB - Corsair K70 RGB MK.2 Blue - Logitech G502X PLUS - Beyerdynamic Mmx 300 2nd Gen

Permalänk
Medlem

@goa200: Jag kör på Kronos 3. Jag skulle säga att det är den bästa Vanilla upplevelsen du kan ha!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nessa:

@tyvar1: Ah lycklig du Kommer det att finnas något stresstest i framtiden? Och hur får vi tillgång till det om vi inte har beta-åtkomst?

STRESS TEST SCHEDULE

Stress Test 1: Wed May 22–Thurs May 23
Stress Test 2: Wed Jun 19– Thurs Jun 20
Stress Test 3: Thurs Jul 18– Fri July 19

*Dates of each stress test are subject to change.

Även om man inte har Betan kan man få en invite till Stress testen. Du kommer få ett mail från Blizzard och du kommer kunna ladda ner Betan från battle.net om du får en invite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Jag fick invite till stress test, försökte i en halvtimme att komma in. Gick inte. Kom in där man gjorde en gubbe, sen tog det stopp. Man får vänta någon timme tills det lugnat ner sig, men kul när det är mitt i natten... Börjar 01.30.
Prova privatserver! Sjukt kul

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Ah underbart! Tack så mycket

Visa signatur

Intel Core i9 13900KS - ASUS ROG Maximus Z790 Extreme - ASUS RTX 4090 Strix Gaming OC - Dell 34" Alienware AW3423DW - Corsair 32GB DDR5 7200MHz CL34 Dominator Platinum - Corsair Ax1600i - Samsung 990 Pro 2TB - Corsair K70 RGB MK.2 Blue - Logitech G502X PLUS - Beyerdynamic Mmx 300 2nd Gen

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pantsoff:

@tyvar1: Jag fick invite till stress test, försökte i en halvtimme att komma in. Gick inte. Kom in där man gjorde en gubbe, sen tog det stopp. Man får vänta någon timme tills det lugnat ner sig, men kul när det är mitt i natten... Börjar 01.30.
Prova privatserver! Sjukt kul

Stress testen är 26h långa så jag struntade i att försöka logga in i början och körde på dagen efter istället

Skrivet av Nessa:

@tyvar1: Ah underbart! Tack så mycket

Ingen fara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Även om man inte har Betan kan man få en invite till Stress testen. Du kommer få ett mail från Blizzard och du kommer kunna ladda ner Betan från battle.net om du får en invite

Skickades från m.sweclockers.com

Kräver även ett aktivt WoW konto och att man klickat i "Classic beta" i sina kontoinställningar.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Svensktiger:

Kräver även ett aktivt WoW konto och att man klickat i "Classic beta" i sina kontoinställningar.

Du måste också klickat in "vanliga" wow i beta inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

STRESS TEST SCHEDULE

Stress Test 1: Wed May 22–Thurs May 23
Stress Test 2: Wed Jun 19– Thurs Jun 20
Stress Test 3: Thurs Jul 18– Fri July 19

*Dates of each stress test are subject to change.

Även om man inte har Betan kan man få en invite till Stress testen. Du kommer få ett mail från Blizzard och du kommer kunna ladda ner Betan från battle.net om du får en invite

Skickades från m.sweclockers.com

Körde den första stress testen men jag fick ingen mail utan jag såg det i battle.net appen den dagen när den kom att den fanns.
Sjukt kul var det att få testa det igen.
Blir nästan depprimerad av att spela BFA när Classic beta finns

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ExcZist:

Körde den första stress testen men jag fick ingen mail utan jag såg det i battle.net appen den dagen när den kom att den fanns.
Sjukt kul var det att få testa det igen.
Blir nästan depprimerad av att spela BFA när Classic beta finns

Samma för mig. Dock fick jag mailet flera dagar senare, så tur att man kollade i Battle.net appen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Va! Nej dom va väl bara 4h långa?!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pantsoff:

@tyvar1: Va! Nej dom va väl bara 4h långa?!

Själva Stress testet är 3h långt. Då dom vill att så många som möjligt ska logga in och då dom pushar servrarna med att spawna bossar osv. Men sen låter dom servern vara uppe i 23h till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Riktigt underhållande kort machinima:

World PvP ! Classic VS BfA

Permalänk
Medlem

Hade varit najs om man hade kunnat vara med i betan utan att ha ett aktivt sub till bfa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donran:

Hade varit najs om man hade kunnat vara med i betan utan att ha ett aktivt sub till bfa..

Yea tvek att jag sätter igång en sub bara för att kanske få access till beta.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Frågan är hur folk gör som sen står där, 60dingade och fullgearade?

Blizzard kan ju inte tillföra något mer då det ju är "Classic" som folk ville ha.

Som sagt, ska testa men kommer ihåg med *usch*känsla den tiden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Frågan är hur folk gör som sen står där, 60dingade och fullgearade?

Blizzard kan ju inte tillföra något mer då det ju är "Classic" som folk ville ha.

Som sagt, ska testa men kommer ihåg med *usch*känsla den tiden.

Tar tid att bli bis-gearad i vanilla/classic och det finns folk som vill spela classic om och om igen med olika klasser etc. Sedan har Blizzard sagt i intervjuer från Maj att The Burning Crusade of Wrath of the Lich King servers är något dem definitivt tänker på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Yea tvek att jag sätter igång en sub bara för att kanske få access till beta.

Sen tror jag faktiskt att det kommer vara sjukt mycket roligare att ta allt på direkten istället för att spela till level 40 för att sedan få sin gubbe borttagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Frågan är hur folk gör som sen står där, 60dingade och fullgearade?

Blizzard kan ju inte tillföra något mer då det ju är "Classic" som folk ville ha.

Som sagt, ska testa men kommer ihåg med *usch*känsla den tiden.

Dom kan göra som Runescape old school . Låta folk rösta på vad som ska läggas in i spelet. Jag tycker spelet gick åt skogen efter wrath. Men tycker att majoriteten ska få bestämma hur classic ska utvecklas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Frågan är hur folk gör som sen står där, 60dingade och fullgearade?

Blizzard kan ju inte tillföra något mer då det ju är "Classic" som folk ville ha.

Som sagt, ska testa men kommer ihåg med *usch*känsla den tiden.

Med tanke på hur lång tid det tog i vanilla så är det ingen fara på ett par år.
Det är ju lätt att glömma bort hur tufft det var att utrusta en gubbe i vanilla med tanke på dagens loot regn.
Inte ens om du kör ML i en MC raid och garanterar att en viss person får bindings så kan du vara säker på att du fixar en Thunderfury på ens ett års farmande.
Och det tog flera månader i MC med mitt guild innan Hunter lövet droppade från Domo, alla prällar i guildet inklusive alts sprang runt med Benediction och de flesta hunters hann få armborsten från BWL innan vi fick några Rhok'delar.
Och vi dödade C'Thun i ungefär ett års tid, och inte en enda Dark Edge droppade.
Medans andra saker t.ex. T3 blir lite enklare då tokens droppar.

Men visst, i teorin kan man ju få slut på saker att göra.
I så fall skapa en alt !

Själv planerar jag att njuta av varenda sekund.
Göra alla questar jag hittar.
Nöta alla reps.
Göra alla dungeons om och om igen.
Levla tradeskills och fixa alla patterns (etc.), ser t.o.m. fram emot fishing i combo med cooking (hade ALLA recept i vanilla, inklusive chimera och thistle tea).

Det enda jag är osäker på är vilken klass jag skall köra som main.
Helade i vanilla (prälle) och det sög fruktansvärt utanför raids.
Levlande var OK när man satte poäng på saker som gjorde att man kunda döda mobs.
Men som 100% holy och ingen spellpower (man hade ju +healing) så var varje daze och dismount spännande.

Permalänk
Medlem

Det suraste är att ActivisonBlizzard valde att köra på patch 1.12. Mycket av det svåra har hunnit patchas. Items har vettiga stats etc

1.12 är inte "vanilla", utan nästan prepatch till tbc

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Det suraste är att ActivisonBlizzard valde att köra på patch 1.12. Mycket av det svåra har hunnit patchas. Items har vettiga stats etc

1.12 är inte "vanilla", utan nästan prepatch till tbc

Så du tycker dom borde ha börjat släppet vid 1.0? Sen med tiden följt patch cyclen ända till sista patchen? För dom kan ju inte släppa bwl vid fel patch, eller naxx vid fel patch etc för då blir det ju inte 100% correct vanilla

Men då borde dom ju istället behöva en separat paid-service för just vanilla wow för att stå för alla kostnader som krävs?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Aldrig någonsin känt ett sådant här sug efter ett spel, 76 dagar känns som en evighet.
Blir iallafall att köra Shaman med 30/0/21 med NS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

NPCs gör väldigt lite skada.
Kan som mage dra på mig runt 4st utan att ha några problem.

Känns mer som att lira retail wow än vanilla.

Eliterna är också väldigt veka.

Har inte blizz dementerat det där? Dvs de använder exakt samma värden på skada osv som det var under vanilla men många minns det bara som svårare av olika anledningar?

Självklart finns säkert småsaker de måste trixa och mixtra lite mer, men i det stora hela är det nog inte så fel som vissa vill få det till.

Känns klart mer troligt att minnet faktiskt sviker folk, man har spenderat mycket tid på privatservrar där spelet är rätt nära men knappast 100% korrekt eller så var man helt enkelt en sämre spelare för 14 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Har inte blizz dementerat det där? Dvs de använder exakt samma värden på skada osv som det var under vanilla men många minns det bara som svårare av olika anledningar?

Självklart finns säkert småsaker de måste trixa och mixtra lite mer, men i det stora hela är det nog inte så fel som vissa vill få det till.

Känns klart mer troligt att minnet faktiskt sviker folk, man har spenderat mycket tid på privatservrar där spelet är rätt nära men knappast 100% korrekt eller så var man helt enkelt en sämre spelare för 14 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Blizzard kan säga vad som helst för att deras hordes av fans kommer tro på allting.

/Tinfoil men det är faktiskt så.

Ju mindre de faktiskt behöver göra, desto bättre rent ekonomiskt.