Finns det nackdelar att köpa komponenter på många olika butiker?

Permalänk

Finns det nackdelar att köpa komponenter på många olika butiker?

Hej!

Min fråga är simpel. Finns det någon nackdel att köpa alla sina komponenter utspridda över olika butiker? Har hittills köpt från 3 olika butiker och funderar nu på att köpa från en fjärde. Finns det nån nackdel att ha det utspritt såhär eller spelar det ingen större roll på antalet butiker man köper allt ifrån?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Spelar absolut ingen roll skulle jag säga. Snarare bättre då du har bättre möjlighet för att få lägsta möjliga pris för varje produkt. Det enda som skulle kunna vara nackdel är om vissa företag är dryga o tar frakt under ett visst köpbelopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av spjakarn:

Det enda som skulle kunna vara nackdel är om vissa företag är dryga o tar frakt under ett visst köpbelopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte mest på om man köper från många olika så är det många olika "policies" och sånt ifall man måste skicka tillbaka nått. Samt måste man hålla koll på varifrån man köpte vad osv. Men du ser inget problem med det?

Permalänk
Skrivet av Mr_Mattson:

Jag tänkte mest på om man köper från många olika så är det många olika "policies" och sånt ifall man måste skicka tillbaka nått. Samt måste man hålla koll på varifrån man köpte vad osv. Men du ser inget problem med det?

Det enda problemet skulle kunna vara att du eventuellt inte är så duktig på att hålla koll på dina kvitton. Däremot borde din mailklient göra det åt dig så det ska nog inte vara ett problem. Jag köper alltid där det är billigast, men som ovan skrivit kan det bli dyrare med frakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Jag tänkte mest på om man köper från många olika så är det många olika "policies" och sånt ifall man måste skicka tillbaka nått. Samt måste man hålla koll på varifrån man köpte vad osv. Men du ser inget problem med det?

De flesta seriösa butiker tillämpar nog i regel samma policy för retur eller reklamation/garanti eftersom de måste förhålla sig till konsumentköplagen.
Sparar du inte kvitto eller annan handling som styrker köp spelar det nog ingen roll om du köper från en eller flera eftersom det är ett dokument som kommer efterfrågas.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net