Google skrotar utveckling av surfplattor – Pixel Slate blir utan uppföljare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av Reefer:

Ja vissa nöjer sig med tredjehandssorteringen, så är det ju.

Kan bara säga att jag inte håller med alls. Jag har använt och använder fortfarande min gamla samsungplatta bland annat för att den har OLED-skärm. Det kan jag inte hitta på någon ipad. Vad du värdesätter är personligt och du kanske inte ser fördelarna som andra gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Reefer:

Ja vissa nöjer sig med tredjehandssorteringen, så är det ju.

Grattis till årets sämsta svar.

Gaming: ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850-Series EVO 500GB | 640GB WD, 7200RPM | | 2TB WD Caviar Green Power | FD Define R4 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | WD, Caviar Green Power 2TB | WD Red 8TB | WD Caviar Black 640 GB| FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Shakermaker:

Grattis till årets sämsta svar.

Sämre än ditt "funkar det bra för mig så funkar det bra för alla"-svar? Nej, du tar det priset din mupp och av döma av din skitnödiga reaktion så var jag helt rätt ute.

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Reefer:

Vad gäller plattor så finns det tyvärr inget alternativ förutom Apples, de ligger ljusår före konkurrenterna på det området. Särskilt nu iom höstens kommande släpp av iPad OS och med en fina radda produkter av iPads, från billig till snordyr.

Android är enbart för telefoner och är dåligt optimerat för plattor och lite samma med Chrome OS, deras "web store" innehåller i stort sett bara tillägg till Chrome och de enda riktiga appar som finns är det som Google själva har kodat, märks att intresset för Chrome OS bland utvecklare är nästan lika med noll.

Ljusår före på vad exakt? Kan du ge några konkreta exempel? Tänker du på mjukvara?