Permalänk

Lågbudget med itx moderkort

Hej! Jag ska hjälpa min käre mor att skaffa en ny dator då hennes har gett vika och hon har ganska låg budget. Vanligtvis skulle jag försöka laga hennes men vi bor några timmar ifrån varandra nu så det är inte gångbart. Vi siktar helt enkelt på så billigt och bra nytt som möjligt. Jag har fått tag på ett gratis chassi, ett Fractal Define Nano S som har formfaktor itx så då blir det en lite mindre burk. Där sparar jag några hundra tänker jag men sen har jag inte kommit så mycket längre, tiden är svår att hitta när man har småbarn och familj hemma. Sammanställning nedan.

Budget: max 3000, helst mindre
Krav: den ska klara av Facebook och internetbank typ

Jag har som sagt ett itx-chassi (Fractal Define Nano S) utan nätagg men om det blir billigare och bättre med nått annat kan jag absolut ta det.

Det är bara burken som behövs, skärm och annat finns redan.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kolla Inrego om de har något lämpligt. De hade flera små stationära enheter från både Lenovo och HP sist jag kollade för runt 2500-3000kr.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eestimees:

Hej! Jag ska hjälpa min käre mor att skaffa en ny dator då hennes har gett vika och hon har ganska låg budget. Vanligtvis skulle jag försöka laga hennes men vi bor några timmar ifrån varandra nu så det är inte gångbart. Vi siktar helt enkelt på så billigt och bra nytt som möjligt. Jag har fått tag på ett gratis chassi, ett Fractal Define Nano S som har formfaktor itx så då blir det en lite mindre burk. Där sparar jag några hundra tänker jag men sen har jag inte kommit så mycket längre, tiden är svår att hitta när man har småbarn och familj hemma. Sammanställning nedan.

Budget: max 3000, helst mindre
Krav: den ska klara av Facebook och internetbank typ

Jag har som sagt ett itx-chassi (Fractal Define Nano S) utan nätagg men om det blir billigare och bättre med nått annat kan jag absolut ta det.

Det är bara burken som behövs, skärm och annat finns redan.

Tack på förhand!

Funderar på en barebone variant typ NUC?
Om spelande aldrig är aktuellt så är det ju en smidig lösning.
Kan ju hittas till bra priser begagnat:
https://www.sweclockers.com/marknad/170426-intel-nuc-5i3ryk-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Kolla Inrego om de har något lämpligt. De hade flera små stationära enheter från både Lenovo och HP sist jag kollade för runt 2500-3000kr.

Mycket bra poäng där.
Rena "office maskiner" kan ju vara väldigt trevliga.
Typ:
https://www.tradera.com/item/120202/355821501/hp-elitedesk-80...

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12619740

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690

Permalänk

Tack för era svar! Nu har jag några alternativ att välja mellan, begagnat hade jag inte ens övervägt men det finns ju säkert nåt som passar bra där. Får fundera lite vad som blir bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition