Efter leverantörsbytet – SweClockers utan nedtid varje natt klockan 4:30

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det skulle man ju kunna tro... *g*
Får skylla på sömnbrist för att jag gick och lade mig 04:30

Jag syftade på kommentarer som:

Kommentarer som ger intrycket att det är bättre att gå att lägga sig vid 04:30 - 05:00 tiden än att inte gå och lägga sig alls eller att gå att lägga sig ännu senare.
Men som inte på något vis säger att det är den optimala tiden.

Kommentarerna som antyder att tidigare hade varit bättre.
Även om 04:30 - 05:00 tiden är bättre än inte alls.

Bor man i en tidzon annan än den vi har i Sverige så blev det ju vid en annan tid...

Men för de som bor i Sverige eller annat land med samma tidzon så är det rätt många som har jobb eller skola som börjar före lunchtid.
Okej just nu är det många som har sommarlov eller semester. Men nertiden var inte bara ett sommarfenomen.

Bortsett från semester/lov eller folk som bor i andra tidzoner så är det väl mest folk som "jobbar tider när ingen annan jobbar" eller är arbetslösa som 04:30 - 05:00 är en lagom tid att gå att lägga sig.
Att det är bättre att hinna sova ett par timmar innan jobb/skola än att inte sova alls köper jag.
Men att det är optimalt att bara sova ett par timmar köper jag inte, även om sömnbehovet är olika för olika personer.

OM man ska använda det som "en liten pik för att faktiskt släcka skärmen och sova" så borde det för de flesta i CET (Central European Time) länder vara fördel om det var tidigare än 04:30.

Tja, det optimala är väl så klart om man aldrig behöver vara vaken tills man ser meddelandet. Men det har hänt ett flertal gånger på helger, även nu ett decennium efter gymnasiet, att jag sitter och bråkar med något fel hela natten och av ren vana går till SweClockers när problemet är löst.

Senaste gången har jag för mig att det var läsfel från en hårddisk p.g.a. trasigt SATA-kontaktdon (det hade knäckts av vid något tidigare meckande och hade bara fungerat för att det var fastklämt mot chassits sidopanel tills det till slut skakade ur). Efter att kabeln var hittad och utbytt samt backup startad var det raka vägen till SweClockers "Nere för underhåll.".

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Hmm, får 502 Bad Gateway just nu. Annars har det fungerat hela dagen, såvitt jag har märkt.

Permalänk
Medlem

Det är en väldans massa 502:or numera :/

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv

502or även här. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu är det inte mycket som fungerar.
This site can’t be reached eller 502 Bad Gateway nginx varannat klick.

Permalänk

Nu har det ballat ur igen efter en i övrigt bra och (för mig) störningsfri tisdag. Har försökt posta det här inlägget femtioelva gånger tex...

502 Bad Gateway
nginx

Permalänk
Medlem

Samma för mig..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

502 på vartannat klick, precis som igår :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ny attack? Synd.

Permalänk
Medlem

Samma problem igen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Måste vara knut på sladden

Permalänk
Permalänk

Är detta strul endast under nattetid?
Verkar som om problemen uppstår runt 00:00 till 05:00 för dagtid verkar ju siten rulla på utan större missöden.

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar perfekt för mig. Inga felmeddelanden eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Hej Tdoll,

Tyckte Jolt Cola var en lite kul grej eftersom det är klassisk "nörd dricka".
Men vi lämnar det.

Angående din önskan säger jag.
Your wish is my command.

http://forumbilder.se/I5VR3/tdoll-liv.PNG?width=150

Nu kan du ju inte kolla att jag verkligen skickar pengar när de inte kommer in på ditt konto.
Men jag hoppas att mitt ord och ovan screenshot duger.

Underbart, stor eloge till dig! Ditt ord duger mer än väl

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Säker? Sweclockers folk nämnde just DDoS igår. Sedan ligger det en begränsning kvar, eller som återaktiverats idag då den inte var igång på morgonen, som främst verkar drabba oss med Bahnhof som ISP som gör sidan väldigt svårnavigerad och svårläst.

https://blog.cloudflare.com/cloudflare-outage/
https://twitter.com/eastdakota

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Djhg2000:

Kan man få en inställning för att slå på meddelandet igen? Dels av nostalgiska skäl och dels för att man ibland behöver en liten pik för att faktiskt släcka skärmen och sova.

Javisst! Du, @GuessWho och alla andra nostalgiker kan glädjas åt att detta nu finns som ett val i Better SweClockers!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers