ORBI Pro extender tillsammans med ASUS RTAC5300 router?

Permalänk
Medlem

ORBI Pro extender tillsammans med ASUS RTAC5300 router?

Hej,

funderar på att köpa en extender i form av en Orbi Pro enhet.

Funkar den tillsammans med en ASUS RTAC5300 router, på ett enkelt och bra sätt?

Har fått mixade svar från andra och vill därav kolla med er så att det blir rätt från början, tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ekbergj:

Hej,

funderar på att köpa en extender i form av en Orbi Pro enhet.

Funkar den tillsammans med en ASUS RTAC5300 router, på ett enkelt och bra sätt?

Har fått mixade svar från andra och vill därav kolla med er så att det blir rätt från början, tack

Hej,
om du tänkte köpa en enskild SRS60-enhet så kommer det inte fungera. Netgear har med Orbi en lösning där du får en Router (t ex SRR60 för Orbi Pro) och sen satelliter (SRS60). Dessa satelliter kan normalt inte arbeta utan en Orbi router. Jag har sett någon som först fick igång satelliten mot en Orbi router och sen flyttade ethernet-kabeln till en annan router utan att stänga av och där funkade det tillfälligt.

Det är till och med så att en Orbi Router inte kan konverteras till en satellit. Jag köpte ett paket med en ORbi RBR30-router (AC2200) plus en satellit som man sätter i väggen och tänkte använda dem till att bygga ut mitt AC3000 Orbi-nätverk hemma men insåg att routern inte gick att använda som satellit.

Det du skulle kunna göra är att köpa ett Orbi Pro-pack (jag köpte själv ett från Dustin för 3200 Kr för några veckor sen, nu kostar det fortfarande låga 3500 Kr: https://www.dustinhome.se/product/5011041530/orbi-pro-ac3000-... och ansluta Orbi routern till din nuvarande router och ha den som accesspunkt. Då kan du använda satelliten som tänkt ändå och senare bygga ut med mer Orbi-satelliter om önskas.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

@Björn Endre: OK, tack då vet jag och mistänkte att det var fallet.