SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Äventyret "Meet & Geek" fortsätter och efter en avstickare till Bollnäs under semestern riktas blicken mot "Bästkusten". Jag funderade på att köra i typ Halmstad eller Kungälv för att mitt uttalade syfte med Meet & Geek är att besöka hela Sverige och inte bara fokusera på storstäderna. Sen vore det så klart roligt att jävlas med alla göteborgare som högljutt klagar på att vi "aldrig" kommer dit och att vi göra "allt" roligt i Stockholm, som visserligen var den femte staden i ordningen att ens få en Meet & Geek. Vem bryr sig om fakta, dåligt att vi bara gör saker i Stockholm!

Hur roligt det än är att retas är så klart nästa anhalt Göteborg! Det blir inte heller var som helst i Göteborg, utan jag har bokat bord för ett stort sällskap på E-sportsbaren GG Bar. Hela nedervåningen är vår och det innebär plats för 42 50 personer. På menyn står käk, dricka, nån form av aktivitet / tävling och inte minst – en helkväll av trevligt nördhäng. På plats från redaktionen är jag själv, @loevet, @JonasT och @Kenneth. Den här gången får vi även finbesök av våra säljare @Emil och @Alpock.

Vi ses på GG Bar fredagen den 13 september klockan 18:00!

  • Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Göteborg!

  • Var? Göteborg, Kapellgatan 12, GG Bar
    Meny: Klicka här (extern länk)

  • När? Bord bokade från 18:00 till stängning 01:00, fredag 13 september.

  • Hur? Allt som krävs är att du är medlem på SweClockers och anmäler dig i tråden.

  • Övrig information: Alla deltagare står själva för mat- och dryckesnota. Aktivitet signerad SweClockers ingår.

Alla som bekräftat sin närvaro förväntas vara på plats – inga "kanske" eller "jag skriver upp mig även fast jag vet att jag troligtvis inte kan komma". Avboka om du stöter på förhinder! Uteblivna får digital bajsmacka och ledsen min från de som kunde fått bordsplats i ditt ställe.

Bekräftade deltagare (max 50 personer):

  1. @Jacob

  2. @loevet

  3. @JonasT

  4. @Kenneth

  5. @Alpock

  6. @DavidtheDoom

  7. @Vzano

  8. @anon291781

  9. @tvelander

  10. @cyklonen

  11. @TheMadPanda

  12. @Alling

  13. @MiLeS

  14. @SaltyLiquorice

  15. @Jaco8

  16. @Drygman

  17. @Simpledream

  18. @reaperishere

  19. @jkeg

  20. @olle

  21. @The_smiley

  22. @Penguin

  23. @ashashiva

  24. @Shinzou

  25. @MrGorgar

  26. @Pishi

  27. @frong

  28. @freevorn

  29. @Apanx

  30. @Motherofgod

  31. @turbi

  32. @Hcz

  33. @Seyaro

  34. @AfterShock

  35. @Bascule666

  36. @Sifear

  37. @Amp.RC.

  38. @niagi

  39. @Kargnus

  40. @DaveMcGroin

  41. @Miikks

  42. @jeffan97

  43. @er_nilsson

  44. @UltraLord

  45. @Svampbobby

  46. @da-li

  47. @l_aurell

  48. @railman

  49. @runesfarmor

  50. @kirayatail

Detta inlägg uppdateras löpande med mer information!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fejs inställer sig!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator

Kommer

EDIT: Jag och kameran kommer

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Ta och skriv in mig vettja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon291781:

Ta och skriv in mig vettja

Skickades från m.sweclockers.com

Tar du scoootern eller?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill

Självklart lol

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator

Absolut kommer man

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag vill vara med!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
SpelClockers

Hade varit super roligt. Men pengarna räcker inte till, prio är körkort denna hösten! Ni får ha det så roligt, så ses vi på SweC 20 år istället i sthlm!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DavidtheDoom:

Fejs inställer sig!

Skrivet av Vzano:
Skrivet av anon291781:

Ta och skriv in mig vettja
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tvelander:

Självklart lol

Skrivet av Lan:

Absolut kommer man

Skrivet av cyklonen:

Jag vill vara med!

Varmt välkomna allesammans! Ser redan på den här laguppställningen att det blir en episk kväll.

Skrivet av kristallkrona:

Hade varit super roligt. Men pengarna räcker inte till, prio är körkort denna hösten! Ni får ha det så roligt, så ses vi på SweC 20 år istället i sthlm!

Det gör du rätt i! Vi ses i november istället.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Geeks Gaming

Jag är på! Tar med mig kofoten och bryter mig in hos @davidthedoom.
Hoppas mitt Jenga är kvar, för ja, Jenga och öl är bra kombo!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

Självklart lol

Jag tar och instämmer i detta poetiska mästerverk!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

JA! Äntligen ett datum jag kan :3 Sign me up!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag hänger med glädje också på. Passar på att ta med mig @jaco8 också!

Permalänk
Medlem

@SaltyLiquorice Det gör du helt rätt i!

Permalänk
Jacob Fanboy

Känns som ett lugnt och sansat event så klart man kommer, behöver ta mig ifrån Örebro så skriv upp min tågchaufför @Simpledream också.

Permalänk
Skrivet av Drygman:

Känns som ett lugnt och sansat event så klart man kommer, behöver ta mig ifrån Örebro så skriv upp min tågchaufför @Simpledream också.

Klart som korvspad att LOKFÖRARN ska med 😂

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av TheMadPanda:

Jag är på! Tar med mig kofoten och bryter mig in hos @davidthedoom.
Hoppas mitt Jenga är kvar, för ja, Jenga och öl är bra kombo!

Skrivet av Alling:

Jag tar och instämmer i detta poetiska mästerverk!

Skrivet av MiLeS:

JA! Äntligen ett datum jag kan :3 Sign me up!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SaltyLiquorice:

Jag hänger med glädje också på. Passar på att ta med mig @jaco8 också!

Skrivet av Jaco8:

@SaltyLiquorice Det gör du helt rätt i!

Varmt välkomna!

Skrivet av Drygman:

Känns som ett lugnt och sansat event så klart man kommer, behöver ta mig ifrån Örebro så skriv upp min tågchaufför @Simpledream också.

Skrivet av Simpledream:

Klart som korvspad att LOKFÖRARN ska med 😂

Blir det en ny tatuering i pannan?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Varmt välkomna!
Blir det en ny tatuering i pannan?

Kanske 2 den här gången! ;D

Permalänk
Medlem

Någon som ska bila nedåt i landet och passerar linköping?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Åh det här blir kul! Sign me up!

Permalänk
Medlem

Klart jag kommer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Detta kan bli kul! Jag kommer!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Någon som ska bila nedåt i landet och passerar linköping?

Nu får nån mer östgöte ta sig till Göteborg så jag får träffa BurningMan igen! Och du snälla chaufför också, så klart.

Skrivet av Simpledream:

Kanske 2 den här gången! ;D

Jag vet inte om min hjärna kan hantera så mycket ... vad ska vi kalla det, engagemang(?), på en kväll.

Skrivet av Brov:

Åh det här blir kul! Sign me up!

Skrivet av reaperishere:

Klart jag kommer

Skrivet av jkeg:

Detta kan bli kul! Jag kommer!

Varmt välkomna allesammans.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sådär ja, då har vi redan mer än hälften av alla stolar öronmärkta och då har jag inte ens dragit ut den här tråden på framsidan ännu!

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Drygman? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

@DavidtheDoom @Vzano @anon291781 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara

Får ta och leta igenom den klassiska "datorlådan" i källaren och se vad som finnes!

Btw, hur står det till med bidrag till priser om någon tävling skulle anordnas? Har ett Blackwidow-tangetbord (det utan rgb) som jag skulle kunna donera till prispotten

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jacob:

Sådär ja, då har vi redan mer än hälften av alla stolar öronmärkta och då har jag inte ens dragit ut den här tråden på framsidan ännu!

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Jasn? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

@DavidtheDoom @Vzano @BettyBoo42 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg

Haha, får la leta fram något

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Får ta med min samling med AGP grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jäklar vad typiskt med detta datumet, åker upp till Stockholm för Comic Con då!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Jacob:

Sådär ja, då har vi redan mer än hälften av alla stolar öronmärkta och då har jag inte ens dragit ut den här tråden på framsidan ännu!

Funderar på om vi ska ha något tema för kvällen. Vi började med det förra gången i Örebro och då blev alla uppmanade att ta med gammal hårdvara (och tangentbord för att @huttala var med). Riktigt lyckat och skapade mycket snack! Ska vi köra på något liknande denna gång eller har ni några andra förslag? Gnuggisar genom tiderna @Jasn? Eller kanske ett tillfälle att byta prylar med varandra? Shoot!

@DavidtheDoom @Vzano @BettyBoo42 @tvelander @Lan @cyklonen @TheMadPanda @Alling @MiLeS @SaltyLiquorice @Jaco8 @Simpledream @Brov @reaperishere @jkeg

Jag har ett Jenga på gg bar sen tidigare så hoppas på Jenga +valfri dryck med alkohol, brukar sluta bra! Vill vi vara elaka kan man ju ta med gamla chassin