Permalänk
Medlem

Värt att skaffa VPN?

Som rubrik lyder, e d värt o betala (ganska) mkt pengar för VPN? Jag laddar ner en hel del.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Sitter du och laddar ner mycket från publika trackers som t.ex. piratebay så kan det vara värt det. Det finns/fanns organisationer som spridningskollen som avlysnade populära torrents och loggade svenska ip-addresser och fick svenska ISP:s att ge ut ägaren till dessa. Men är du medlem i en privat tracker så lär ju den risken vara nästintill obefintlig. Andra problem med att ladda ner utan VPN kan ju vara ifall din ISP har filter som analysedrar trafiken och t.ex. kan se att du håller på med bittorrent-protokollet, och därför strypa din hastighet.

Sedan så finns det ju fler anledningar till att ha en VPN, t.ex. för att på ett säkert sätt komma åt dit nätverk hemma utifrån.

Men om du ska skaffa en VPN så hade jag satsat på OVPN då de är bland de bästa när det kommer till säkerhet och integritet.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Har du Bahnhof har du tillgång till gratis VPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@encor3: Ska du enbart använda det för att ladda ned torrents skulle jag hellre köra på en seedbox. Vill du vara hemlig i allmänhet eller streama utländska tjänster är vpn bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Tack för svar d e mest för torrent nedladdning ja tänkt på d för men e medlem i invites only sidor så inga öppna o ComHem abbonemanget står inte i mitt namn så kanske inte e värt d?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk

@encor3:

Vems namn står det i då? Kanske kan vara värt det med den personen i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av encor3:

Tack för svar d e mest för torrent nedladdning ja tänkt på d för men e medlem i invites only sidor så inga öppna o ComHem abbonemanget står inte i mitt namn så kanske inte e värt d?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar din inställning! Ansvar är överreklamerat.
/J

(Obs! Detta är menat som ett ironiskt inlägg.)

Permalänk
Avstängd

Jag är också intresserad inte för att jag, som det heter har någonting särskilt att dölja (troligen har jag det, men inte som jag själv känner till), men av principskäl vill jag inte att myndigheter och andra skall kunna komma åt min trafik över huvud taget (mest på grund av att myndigheter i detta land kan bestämma sig för att börja trakasera och förfölja folk på vilka påhittade grunder de vill idag när det kommer till datatrafik), i allafall skall de få jobba riktigt jädra hårt och göra rätt för lönen om de skulle försöka.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst.

Citat:

§7[...] Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.[...]