Datorn kracshar, fryser, pixel fel och nu startar den inte?

Permalänk

Datorn kracshar, fryser, pixel fel och nu startar den inte?

Hej!

Är du sugen på att använda dina datorkunskaper för att lista ut felet på min dator? Kul! Välkommen!

Köpte delarna till min stationära dator 2013 och har sedan dess inte bytt en enda komponent utan bara låtit den göra sin grej och göra det bra, med lite dammrensning, fram tills igår kväll. Det började med att jag var mitt i en match CS när datorn hänger sig totalt, men ljudet till Teamspeak fungerade. Jag säger till polarna att jag bara ska starta om datorn, men det går inte så lätt men tillslut startar den. Senare märker jag att skärmen fryser igen och det blir röda pixel fel över båda mina skärmar och tvingas därav stänga av datorn igen. Efter det har den inte startat igen utan kommer förbi BIOS skärmen och in på Windows loggan (windows 10) som laddar men precis innan min inloggningskärm till skrivbordet ska dyka upp så kracshar den. Har provat att köra HDMI-kabeln i moderkortets hdmi-uttag, fungerar ej.

Specs:
Moderkort: MSI Motheboard Z87 g45 gaming
Grafikkort: G-Force msi 780
Processor: Intel i7 4770K (Ej clock)
Hårddiskar: Samsung SSD + annat märke HDD

Stort stort tack på förhand!

Permalänk

säkert ditt 780 som håller på att paja, hände med mitt gamla

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Har du testat att plocka bort gpu och bara köra på integrerade grafikkretsen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce