Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Norrlands djup, hösten är här! Äntligen!

Ett par glas calvados till det, fina grejer.Mumma. Ni kan väl få en rapport av sorter men vem bryr sig...

// Osså lite Oasis - Wonderwall till det och tänka tillbaks till tiden när man var ung och inte bröt varenda ben när man såg en snowboard, ska bli kul o se när gossen kommer upp i den åldern hur mycket man har kvar av sin antiloop elegans i backarna.

// AVSLUTAR med lite GNR, tror fasen inget bättre gjorts sen jag fick skivan spaghetti incident. Så grym!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jahapp, får krypa till korset, aldrig gillat sån där ”konstig öl”. Det har inte varit äckligt men föredragit ljusa lager.

Drack nyss en Amundsen apocalyptic thunder och får nog gå lös ordentligt även i hyllan utav knas öl på bolaget...hatar att ha fel, jag som bestämt mig för att sånt där är inget för mig. Men fan så god den var! Nya äventyr stundar, vad rekommenderas att man måste testa?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke: Ja smaken är som baken Själv tycker jag den var oerhört tråkig, det finns många i snarlik stil som är mer intressanta och smakrika imo. Bara ta en av varje av några sorter som står bredvid på bolaget och testa sig fram om du är nyfiken på mer

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Jahapp, får krypa till korset, aldrig gillat sån där ”konstig öl”. Det har inte varit äckligt men föredragit ljusa lager.

Drack nyss en Amundsen apocalyptic thunder och får nog gå lös ordentligt även i hyllan utav knas öl på bolaget...hatar att ha fel, jag som bestämt mig för att sånt där är inget för mig. Men fan så god den var! Nya äventyr stundar, vad rekommenderas att man måste testa?

Det mesta från Stigbergets!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tinto, rött portugisiskt premium gin. Gott. Inköpt i taxfree på Lissabons flygplats.
https://photos.app.goo.gl/YsyYsyiSG8A4gFa6A

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Innan har avnjutits Fatamorgana, inte dum samt en Siren castillian Lemon cheesecake.

Trouble sleep får avsluta kvällen tror jag. Riktigt fin! Aaah, för ett ljuvligt träsk att börja vandra i!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fuller's Past Masters 1909 Pale Ale

Permalänk
Medlem

Imponerad, väldigt fin. Inte riktigt lika platt och tråkig som många Japanska whiskys kan vara imo. Men sen verkar den inte vara helt Japansk heller, om man läser på lite.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Casa Santos Limas Fortissimo 2015, Regionalt rödvin från Alentejo, Portugal. Gjort på Touriga Nacional, Syrah, Petit Verdot och Alicante Bouchet på Quinta Boavista som ingår i vinföretaget Casa Santos Lima. 14% alkohol. Ett bra vin till biff.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ha, dessa underkurer mot bakfylla

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Njuter av en GT på First Gin.First Gin är Gjord på alkohol från sockerrör ( rum agricola) på Madeira. Mycket bra gin.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

48 kung jag dricker för att bli full

Permalänk

Vet inte riktigt än, har två gamla flaskor ståendes oöppnade sen länge och tänkte passa på att öppna (vet dock inte vilken som är bäst).

Hjälp mig gärna, ska jag ta Highland Park 12-årig eller Glenfiddich 15-årig?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Personligen är jag inte så förtjust i rökigt , även om HP inte är speciellt rökig så jag säger Glenfiddich

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinite Wisdom:

Vet inte riktigt än, har två gamla flaskor ståendes oöppnade sen länge och tänkte passa på att öppna (vet dock inte vilken som är bäst).

Hjälp mig gärna, ska jag ta Highland Park 12-årig eller Glenfiddich 15-årig?

Skrivet av mr_sQuinty:

Personligen är jag inte så förtjust i rökigt , även om HP inte är speciellt rökig så jag säger Glenfiddich

Highland Park

Här får det bli någon ipa ikväll. Se vad som bjuds.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Blev en slurk Zacapa edicion negra - riktigt fin Rom

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Här avnjuts två fingrar The Illach! Mycket rökig och god! Tills det bjuds det på ljuva toner från Amerikansk country men jag skall snart ge mig på middagen. Kolgrillad entrecote, baconlindad grön sparris, klyftpotatis och bearnaise

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Norrlands Ljus
Såååå vackert så man kan gråta...... hahaha

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Datavetare

Gillar bourbon, precis öppnat upp denna för att kunna kliva in i fredagsdimman efter en hård vecka

Helt OK och tillräckligt "mainstream" för att ha sin egen Wikipedia-sida

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@Yoshman: Har du provat Blantons? Ruuuuuskigt fin! Riktigt len smak och sedan smäller alla 50% till, fast på ett bra sätt Enda nackdelen är priset.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Fick bli en White Russian fast på mjölk och som longdrink

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Datavetare
Skrivet av HiGrip:

@Yoshman: Har du provat Blantons? Ruuuuuskigt fin! Riktigt len smak och sedan smäller alla 50% till, fast på ett bra sätt Enda nackdelen är priset.

Inte testat, får bli under kidsens höstlov när det blir en vecka i Norrtäljes höstmörker (sommarstugan)!

Kan inte påminna mig att jag sett flaskan i de butiker jag normalt handlar i, är ju inte jättestort utbud av bourbon i standardsortimentet. Men kan ju bara varit jag som tittat illa. Får hålla lite utkik, finns ju en hel del systembolag här i fjollträsk!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Inte testat, får bli under kidsens höstlov när det blir en vecka i Norrtäljes höstmörker (sommarstugan)!

Kan inte påminna mig att jag sett flaskan i de butiker jag normalt handlar i, är ju inte jättestort utbud av bourbon i standardsortimentet. Men kan ju bara varit jag som tittat illa. Får hålla lite utkik, finns ju en hel del systembolag här i fjollträsk!

Väl värd priset. Blantons gold edition, mumma!

Här blev det en Amundsen coconut choc chip cookie som efterrätt. Smaskens men fått min sockerdos för kvällen iallafall. Får bli en Oskar blues ipa o skölja ner med.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Billigt rödtjut från Chile

Permalänk
Medlem

Bierschmiedes Rotglut

Permalänk
Medlem

@Yoshman: Just Blantons kostar lite mer än övriga sortimentet så den kan vara svår att hitta men då kan man beställa den! Det är en fin-fin bourbon och det kan vara väl värt att ha en ståendes när man vill lyxa till det

Annars är Makers Mark en favorit och den kan man gott servera med lite ginger ale och lime, det var väl president Nixons favoritdrink

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Alefarm Ultimate Ascent, krämig och god!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

@Yoshman: Just Blantons kostar lite mer än övriga sortimentet så den kan vara svår att hitta men då kan man beställa den! Det är en fin-fin bourbon och det kan vara väl värt att ha en ståendes när man vill lyxa till det

Annars är Makers Mark en favorit och den kan man gott servera med lite ginger ale och lime, det var väl president Nixons favoritdrink

Min favorit var Blanton's original, med grön etikett, låg på mer beskedliga 43% eller i den trakten.
Sitter också här med Blanton's Gold Edition

Permalänk
Medlem

Super bock, Portugisisk öl samt en Talisker destillers edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.