Permalänk

ATX eller mATX till Lenovo Legion T530

Jag sitter på en Lenovo Legion T530 och funderar på att i framtiden uppgradera både CPU och moderkort. Men jag blir inte riktigt klok på om jag jag får plats med ett ATX-kort i lådan eller om det är mATX som gäller. Just nu sitter Lenovos egna moderkort i burken vilket känns och ser ut som ett mellanting av ATX och mATX. Är det någon som bytt moderkort i dessa burkar eller har någon aning om vad jag ska sikta på för formfaktor?

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Skicka bild på moderkortet eller ange vilken modell som används, misstänker att du kommer behöva byta nätagg också då lenovo inte använder 24pin på sina moderkort samt ventilation på OEM chassin tenderar att vara dålig.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Skicka bild på moderkortet eller ange vilken modell som används, misstänker att du kommer behöva byta nätagg också då lenovo inte använder 24pin på sina moderkort samt ventilation på OEM chassin tenderar att vara dålig.

Jag har faktiskt redan bytt ut nättagg mot ett 550W i samband med att jag uppgraderade GPU:n. Modellen är 90JL 00CLMW. Moderkortet använder 24pin men jag kan tyvärr inte utläsa någon "version" på moderkortet, det står helt enkelt bara Lenovo på det. Gällande ventilation så har jag tryckt dit extra fläktar och har bra temperaturer generellt på både GPU och CPU. Men som sagt, jag blir inte klok på om chassit hanterar ATX eller mATX. Risken är att ett ATX-kort "slår i" nätagget. Kanske helt enkelt får köpa nytt chassi eller sikta på mATX.

Permalänk
Hedersmedlem

@Lost_Ginnypig: Mät moderkortet och se. Det är inte säkert att det är något av dem, ibland kör tillverkarna med egna konstiga dimensioner på moderkorten och då blir det svårt att byta över huvud taget.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

@Lost_Ginnypig: Mät moderkortet och se. Det är inte säkert att det är något av dem, ibland kör tillverkarna med egna konstiga dimensioner på moderkorten och då blir det svårt att byta över huvud taget.

Taget. Jag får lov att plocka ut kortet och mäta. Det ser dock ut, i chassit, som att det sitter distanser för att kunna hantera större kort än det som sitter i. Är ju ingen fara på taket med att byta just nu, men tänkte för framtiden. Men då kanske det är lika bra att köpa nytt chassi också.

Skickades från m.sweclockers.com