[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2007

Blev faktiskt riktigt sugen på att lira igen! Kommer skicka en ansökan ikväll
ob3 nickar jag!

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av muSashi:

Vafan, jag som trodde att hela Sweclockers redaktionen satt och nötte Wow Classic just nu, ack vad fel man kan ha!

Bara @Frida och lite @Kenneth.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2007

Mitt nick är NeinGAGarmy om någon vill lira

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av jimmyvilen:

Köpte Destiny 2 strax efter det släpptes och har inte skaffat Forsaken tidigare. Har nu fått upp suget igen och funderar på hur man skall göra med expansionerna. Man kan ju nu köpa Forsaken och Annual pass (vad det nu innebär) på Battle.net för €14.99. Antar att denna inte ingår i Shadowkeep, eller?

Köp så lite som möjligt på bnet för tillfället. Det som finns tillgängligt just nu kommer bli FTP på steam den 1:a oktober. Det du köper på steam är expantionen "Shadowkeep", med season pass får du de mindre expansionerna också. Men du behöver alltså inte köpa något alls för att spela Destiny 2 på steam om en månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av Karies:

Köp så lite som möjligt på bnet för tillfället. Det som finns tillgängligt just nu kommer bli FTP på steam den 1:a oktober. Det du köper på steam är expantionen "Shadowkeep", med season pass får du de mindre expansionerna också. Men du behöver alltså inte köpa något alls för att spela Destiny 2 på steam om en månad.

Lysande, då avvaktar jag med köpandet och spelar klart "standardkampanjen" nu.
Vet någon om Forsaken också kommer ingå i FTP på Steam eller om man kommer få den ifall man köper Skadowkeep?
Är väl bara och vänta och se annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Vänta lite nu, kommer man kunna spela Destiny 2 UTAN att köpa Shadowkeep efter 1 Oktober? Det ligger inte direkt i min budget för tillfället.

CPU: AMD Ryzen 1600 3.8GHz Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350 Plus Grafikkort: RTX 2060 PSU: EVGA Supernova G3 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@SanyaIV: Den 1a Oktober kan man spela basspelet och de två första expansionerna helt gratis samt resa till alla destinationer som finns i spelet. PVP, strikes samt Gambit blir även det tillgängligt för alla. Dock kan man inte göra de aktiviteter som tillhör senare expansioner samt season pass utan att köpa dessa. Se t.ex denna artikel för att få bättre koll på vad som är gratis och vad som inte är det.

Skoj: i5 8600k @4,8GHz, Z370-P ATX, MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB, 16 GB DDR4 @3200MHz, Kraken X62
Jobb: Dell XPS 13 9370 4K
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Jul 2019

Har kört Destiny på PS4 sedan lanseringen av D1. La spelet på hyllan förra året då jag tappade suget. Har säkert lagt in 2000 timmar tillsammans i D1 och D2. Suget kom tillbaka nu iom släppet av nya expansionen. Något som vet hur det fungerar om man släpar i level. Auto-upp till expansionens start-level eller måste man grinda sig upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Går det inte att köpa Forsaken till PC längre? Hittar inte på battle.net.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Har kört Destiny på PS4 sedan lanseringen av D1. La spelet på hyllan förra året då jag tappade suget. Har säkert lagt in 2000 timmar tillsammans i D1 och D2. Suget kom tillbaka nu iom släppet av nya expansionen. Något som vet hur det fungerar om man släpar i level. Auto-upp till expansionens start-level eller måste man grinda sig upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Läst någonstans att all gear i banken/inventory kommer att boostas upp till 750 1 Oktober.
Kan ha varit i något av deras veckobrev "This week at Bungie" men orkar inte leta på det just nu.

Ryzen5 2600@4,1GHz - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - Crucial M2 SSD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Jul 2019
Skrivet av enG:

Läst någonstans att all gear i banken/inventory kommer att boostas upp till 750 1 Oktober.
Kan ha varit i något av deras veckobrev "This week at Bungie" men orkar inte leta på det just nu.

Ah, grymt! Tack för svaret. Följde deras veckobrev slaviskt via appen förut, men sedan jag slutade spela Destiny så slutade jag även att följa breven. Får ta och läsa ikapp så man håller sig uppdaterad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Ah, grymt! Tack för svaret. Följde deras veckobrev slaviskt via appen förut, men sedan jag slutade spela Destiny så slutade jag även att följa breven. Får ta och läsa ikapp så man håller sig uppdaterad.

"On October 1, players who wish to accelerate their Destiny 2 experience straight into the end game will find that all characters (new and old) are auto-levelled to 750 Power. Paired with the optimized new player experience in New Light, players will be able to jump into endgame activities faster than ever."

Källa: TWAB 29/8 2019

Ryzen5 2600@4,1GHz - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - Crucial M2 SSD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Frågan är om karaktären levlas upp till 750 även om den inte är lvl 50 ännu? Jag började lira på pc för några månader sen, men har bara orkat göra en Hunter. Så om man skulle göra en gubbe till nu, så kanske den automatiskt kommer upp till lvl 50/750. Det vore ju nice, för jag orkar inte sätta mig och levla en gubbe från början igen. Det räckte att jag gjorde det på ps4.

INB4 folk säger att jag ska använda cross save för att flytta till pc. Jag slutade spela på ps4 efter forsaken, så jag har alla nya grejer på pc och vill inte bli av med det.

[Fractal Design Define S2]-[Asus Rog Strix X-470-F]-[Ryzen 7 3700x]-[G-Skill Trident Z RGB 2x8gb]-[Asus Rog Strix 2080TI OC]-[Wd Green M.2 120gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Acer ED347CKR 21:9 1440p]-[EKWB Custom Loop]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Där har vi ju SweC-klanen! Skicka request att få joina precis. Spelat runt 200 timmar men mestadels kör själv så kan ju alltid vara kul att spela med andra goa gubbar, speciellt nu när Shadowkeep snart kommer!

P280 | X370 | 3700X | 1080Ti | 32GB DDR4 | 1.5TB SSD
BlackWidow Chroma v2 | G502 | Sheath | G933
PG279Q | U2713HM | Rift S

Skribent för SvenskaDiablo