[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Dirk Gently:

Det har varit mycket klagomål, framförallt från de som lirat D1 många timmar innan, och det har i många fall varit berättigat. Men efterhand så har D2 blivit bättre och efter sista expansionen, Warmind, har spelet blivit mycket bättre.
Själv har jag lirat från starten, har inte haft några särskilda förväntningar på spelet och lyckats med att ha över 300 roliga speltimmar.

Även om du inte har någon av expansionerna drar du nytta av de många förbättringar som är gjorda

Jaa! Som sagt så görs många uppdateringar och ändringar i grundspelet. Det kan ju även de som inte vill köpa dlc dra nytta av.

Visa signatur

Intel I7 8700k / Asus Rog Strix Z370-F / Asus Dual RTX 2080

Permalänk

Börjar lira en hel del competitive i D2 nu. Mest bara för att få op vapnet redrix claymore. Men comp är riktigt J@#la dåligt utformat... Framför allt matchmaking. Hur kan man ha en rankad lista som inte matchar efter vilken rank man har? Win streak resettar efter 5vinster och massa andra smågrejer med lagg osv och långa queue tider.

Mycket av det jag tog upp kommer fixas i en update inom kort, behövde bara skriva av mig lite

Visa signatur

Intel I7 8700k / Asus Rog Strix Z370-F / Asus Dual RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaboy10:

Börjar lira en hel del competitive i D2 nu. Mest bara för att få op vapnet redrix claymore. Men comp är riktigt J@#la dåligt utformat... Framför allt matchmaking. Hur kan man ha en rankad lista som inte matchar efter vilken rank man har? Win streak resettar efter 5vinster och massa andra smågrejer med lagg osv och långa queue tider.

Mycket av det jag tog upp kommer fixas i en update inom kort, behövde bara skriva av mig lite

Värsta med pvp i destiny är att man inte kör dedikerade servrar vilket lämnar det öppet för en hel del fusk & exploits, vilket används friskt. Senaste 5 matcherna mayhem så användes fusk i 3 av dom. På konsol har man inte riktigt detta problem men på PC är det helt hjärndött att inte köra dedikerade servrar i mitt tycke.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Destiny 2: Forsaken Legendary Edition för ca 400kr?
Har inte spelat någon av tilläggen till Destiny 2 så funderar på att prova detta.
Är det mycket som är ändrat till det bättre?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Är det värt att köpa Destiny 2: Forsaken Legendary Edition för ca 400kr?
Har inte spelat någon av tilläggen till Destiny 2 så funderar på att prova detta.
Är det mycket som är ändrat till det bättre?

Undrar också, köpte Curse of Osiris när det kom men den var ju ganska värdelös och har knappt spelat Destiny 2 sen dess men är lite sugen på att börja igen!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Är det värt att köpa Destiny 2: Forsaken Legendary Edition för ca 400kr?

Var hittar man den dealen? =D

Skrivet av joppe:

Undrar också, köpte Curse of Osiris när det kom men den var ju ganska värdelös och har knappt spelat Destiny 2 sen dess men är lite sugen på att börja igen!

Jag har inte spelat sen det släpptes. Är detta 3:e expen eller hur funkar det ens? Behöver man lira något innan Forsaken? Vad har jag missat liksom.

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks skrev "Var hittar man den dealen? =D"

För att få 5% kod:
https://www.facebook.com/cdkeyscom/app/393344207416996

Länk till spelet:
https://www.cdkeys.com/pc/games/destiny-2-forsaken-legendary-...

Har själv köpt totalt 3 koder utan problem!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

@Gustenrocks skrev "Var hittar man den dealen? =D"
Har själv köpt totalt 3 koder utan problem!

Snyggt! Kunde inte hålla mig nu bara för det
Du borde tipsa om det i Fyndtips!
Tackar

Permalänk
Medlem

Har inte lirat sen Osiris kom. Visst får man alla expansioner om man löpt season pass?

Tänkte köra lite nu på fredag och lördag. Har vi någon swec discord man kan smyga in på? Varnar för lite noob frågor, har som sagt inte kört spelet på länge och vet inte vad som uppdaterats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff: Bara de två första expansionerna, cruse of osiris och warmind ingår i season pass. Forsaken och dess kommande expansioner är standalone och det finns nytt expansionspass för år två.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk

Jag nötte "vanilla" ganska hårt tills jag tröttnade.
Jag har köpt, men inte spelat de två första expansionerna, vad innehåller dom?

Är ganska sugen på att komma tillbaka, dock endast om det finns någon gameplay att hämta då spelet i sig är riktigt bra.

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Kört ca 5h eller så, inte spelat sedan förra osiris som kanske blev ungefär 10h totalt, tröttnade rätt fort. Måste säga att so far tycker jag denna expansion verkar riktigt lovande, känns som det hänt mer mellan dessa två expansioner än det gjort med destiny 2 sedan det släpptes nästan.

Kommer också spela under helgen (och troligtvis på kvällarna nu, om jag inte är för trött). Hoppar in på disc så får folk gärna hojta. Jag är själv väldig n00b eftersom jag i regel spelat själv och inte supermycket så går alldeles utmärkt om du själv antingen är halvnybörjare eller carry :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@IcarusAronsson: De två första expansionerna innehåller nya planeter med tillhörande uppdrag samt sidospår. Dock har dessa fått väldigt dålig kritik från communityt då det inte innehöll så mycket nytt som folk förväntat sig. Forsaken verkar vara Bungies försök till att rädda upp detta och innehåller mycket av det som folk törstat efter och efter att själv spelat igenom huvud-storyn så är jag mycket nöjd och känner att det fortfarande finns mycket kvar att göra efteråt.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk

@mmolder: Okej tack!

Jag ska kolla lite recensioner om Forsaken ikväll och se om jag blir sugen

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan stänga av "Bullet Magnetism" ? Trodde själv jag hade bra aim tills jag hittade information om detta. Använder mus och tangentbord.

Kommer lägga ner detta spel om det inte går att stänga av. Kommer ju bli helt värdelös i andra spel om jag försätter spela detta.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Någon mer en jag som har max 20 fps idag?
Igår var de inga problem med fps idag går den inte över 20..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DrSnaggles:

Någon mer en jag som har max 20 fps idag?
Igår var de inga problem med fps idag går den inte över 20..

Svarar mig själv här De var drivrutinerna som spökade.
Adrenalin Edition 18.9.1 funkade inte så bra för mig men
Adrenalin Edition 18.5.1 funkade som de ska.

Tänkte om de är någon annan som får problem med de..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så man måste köpa alla "expansioner" vara för sig?
Inte så att man köper sista och får de där två små på köpet?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz: För att kunna spela senaste expansionen måste man äga de två föregående. Man kan köpa Forsaken legendary edition på Battle.net för 59 euro vilket inkluderar basspelet, de två första expansionerna samt Forsaken. Dock kommer framtida expansioner inte ingå i priset om man inte köper complete edition (99 euro) alternativt season pass separat för 35 euro vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmolder:

@Cyberz: För att kunna spela senaste expansionen måste man äga de två föregående. Man kan köpa Forsaken legendary edition på Battle.net för 59 euro vilket inkluderar basspelet, de två första expansionerna samt Forsaken. Dock kommer framtida expansioner inte ingå i priset om man inte köper complete edition (99 euro) alternativt season pass separat för 35 euro vid ett senare tillfälle.

Tack för svaret.
Bas spelet har jag redan dock.
Tänkte att det vore kul och testa men tydligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz: Alternativet som finns är ju "expansion pass" för dem två första expansionerna och sen Forsaken ovanpå det. Oavsett hur man gör blir det ju tyvärr rätt dyrt vilket troligen är anledningen till att spelarbasen inte är så stor som den potentiellt kunde vara. Om man dock förbiser priset så är enligt mig i alla fall nya expansionen väldigt rolig.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmolder:

@Cyberz: Alternativet som finns är ju "expansion pass" för dem två första expansionerna och sen Forsaken ovanpå det. Oavsett hur man gör blir det ju tyvärr rätt dyrt vilket troligen är anledningen till att spelarbasen inte är så stor som den potentiellt kunde vara. Om man dock förbiser priset så är enligt mig i alla fall nya expansionen väldigt rolig.

Har fått intrycket med, att det verkar ganska bra.
Hoppas det kommer ett bättre pris på det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Gambit är hursomhelst väldigt roligt. Inget är så tillfredsställande som att hoppa in i portalen med Golden Gun, knäppa 2-3 personer, sabba deras Primeval så att ens eget lag vinner.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Gambit är hursomhelst väldigt roligt. Inget är så tillfredsställande som att hoppa in i portalen med Golden Gun, knäppa 2-3 personer, sabba deras Primeval så att ens eget lag vinner.

Gambit är riktigt roligt, ännu roligare om man har en klan eller kompisar att köra det med. Blir en helt annorlunda upplevelse om man kan kommunicera med varandra under matchen.

Finns det några "gamla" Destiny 2 spelare som slutat, eller ni som aldrig börjat, kan jag bara tipsa om att iaf försöka testa Forsaken! Finns självklart fortfarande saker som kan bli bättre men upplevelsen nu är mycket mycket bättre än tidigare.

Permalänk
Relik 📜

Om det rasslar in nytt folk nu i samband med gratispushen som inte vet var ni ska ta vägen, hoppa med i SweClockers-klanen! En bra början i alla fall.
https://www.bungie.net/en/ClanV2?groupid=2639532

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Man kan också gå med i den enda discord servern du behöver för Destiny.

Alla talar svenska.
https://discord.gg/ey8NNsD

Permalänk
Medlem

Två polare började testa spelet nu när det var gratis, varpå jag hängde med efter nästan ett års uppehåll.

Måste säga att jag är rätt sugen på att plocka hem Forsaken (går att hitta för ~380 kr inklusive dom tidigare expansionerna). Spelet flyter på mycket bättre nu dessutom (hade problem med FPS-drops när jag lade ner).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Fråga.

Funkar detta till ps4 oxå?

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Någon som vill vara med på raid ikväll kl 19? Vi är fem spelare runt 30 som brukar lira tillsammans när vi har tid. Skicka gärna ett PM om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem

Är det några fler som fått lite strul på dom senaste dagarna?
Jag kan ibland spela i flera timmar utan problem, men ibland kommer jag knappt in i spelet.
Spelet tabbas ut och upp kommer en ruta med texten:
"Problem reading game content. Please close Destiny 2, run "Scan and Repair" in Blizzards Battle.net then restart Destiny 2 to try again."

Har provat att reparera och även att ladda ner spelet igen, utan resultat tyvärr.

EDIT: Provade DETTA och det verkar ha funkat än så länge iallafall.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR